Gå til innhold
Tysse

Skal ha nye pads, anbefalinger?

Recommended Posts

Tysse    0
Tysse

Skal ha meg nye pads siden di gamle begynner å bli ganske slitt. Noen anbefalinger? har hatt sonus sine å vil si di er ok men vil prøve noe nytt. hva brukes ull pads til ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Til roterende, Meguiars sine Soft buff 2.0 pads

Til DA maskin 1 hodet, UBER pads

Til DA maskin 2 hodet, Cyclo pads

er mine stalltips ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Hei :) Ull pads er til grov rubbing uten å utvikle mye varme.Meguiars sine pads er det beste jeg har prøvd, men holder meg til en del annet fordi jeg prøver meg frem nå.Bruker mest Sholl og uber. Sholl er ikke særlig sterke i liminga mellom borrelås og pad, men får dem ganske ren etter børste og vasking for hånd.da løsner ikke limet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hc_Tk    58
hc_Tk

Litt off topic, men hvor mye kan man få fjernet med gul Megs soft buff 2.0?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Litt off topic, men hvor mye kan man få fjernet med gul Megs soft buff 2.0?

Kombinert med f.eks #105 så får du vet tatt 1700-2000 grit tenker jeg. #105 eller Mark V Uno tar mellom 1200 og 1500 grit med orange Über.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Gloss it sine puter er rett rundt hjørnet nå.Har fått mye skryt i utlandet.Kan brukes til roterende og DA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Kan godt anbefale Uber-pads som jeg har brukt mye selv. Veldig enkle i bruk og enkle å rengjøre underveis :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AcciDabbi    43
AcciDabbi

Kombinert med f.eks #105 så får du vet tatt 1700-2000 grit tenker jeg. #105 eller Mark V Uno tar mellom 1200 og 1500 grit med orange Über.

Ok, så med gul klarer du opp til 1700-2000.. Hva med #105 og den rød-brune cutting-paden (v2) til MG?

Mye forskjell på disse to?

Kommer til å bruke kombinasjonen med roterende maskin..

Endret av AcciDabbi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Det er endel forskjell på de to putene når det kommer til grovhet,ja.Burgunder pute er grov så det rekker,mens den gule er det som blir kalt arbeidshesten til meguiars.Om du setter det litt på kanten så kan det sammen lignes med scholl blå og orange pute ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AcciDabbi    43
AcciDabbi

Det er endel forskjell på de to putene når det kommer til grovhet,ja.Burgunder pute er grov så det rekker,mens den gule er det som blir kalt arbeidshesten til meguiars.Om du setter det litt på kanten så kan det sammen lignes med scholl blå og orange pute ;)

Ok, så burgunder er myye grovere alså? Jeg skal polere en bil som har en del riper som man SÅVIDT kan kjenne med en fingernagl.. Har denne komboen (#105 og burgunder pute) noen kjangse til å klare disse ripene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Kommer an på hvilken bil det er snakk om og hvor hard lakken er.Er det en bil med myk lakk ville jeg ikke tenkt tanken på burg. pute engang.Er det en bil med hard lakk kommer du muligens ikke langt med gul pute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AcciDabbi    43
AcciDabbi

Kommer an på hvilken bil det er snakk om og hvor hard lakken er.Er det en bil med myk lakk ville jeg ikke tenkt tanken på burg. pute engang.Er det en bil med hard lakk kommer du muligens ikke langt med gul pute.

Ok, så siden jeg har begge typer pute så begynner jeg med kombo #105 og gul pute.. :P

Det er snakk om en rundt 2000-mod Audi A4..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

smart.Grunnregel nr.1 er og starte med den mildeste komboen du har også stige i gradene ;) lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mats    16
Mats

Du trår iallefall ikke feil hvis du handler Über pads, de liker iallefall jeg kjempegodt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Jeg ser virkelig frem til å teste CSS-padsene fra Lake Country.

De lages både til DA og roterende, og fås i mindre størrelser enn Kompressor-padsene, som oppleves som litt for store.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Ok, så siden jeg har begge typer pute så begynner jeg med kombo #105 og gul pute.. default_tongue.png

Det er snakk om en rundt 2000-mod Audi A4..

smart.Grunnregel nr.1 er og starte med den mildeste komboen du har også stige i gradene wink.gif lykke til.

#105 og Gul og #205 på gul etterpå. Done. Bland gjerne inn litt #205 sammen med #105, ellers går det tørt veldig fort (den er kjørt ferdig på max tre pass etter spredning).

Og Arne snakker sant her (gammelt detailer-ord) :)

Jeg og burgunder MG pad sammen med #105 har ikke blitt helt venner ennå - selv om MG selv sier at dette er "the preferred combo". Gul og #105 er fin-fint, og #105 med metabo-ull er også gulle god.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sruben    16
sruben

#105 går kanskje fortere tørr på roterende pga mer varmeutvikling? På min Kestrel DA-maskin var det ikke noe problem å kjøre den 6 pass på gul (grov) Sonus pute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Slik #105 virker for meg så er det såvidt jeg klarer å spre på 700, så rett opp til f.eks 1500, 3 pass og da begynner det å skrike litt. Er lite med oljer i #105, og SMAT brytes ned til ingenting veldig kjapt. Så det krever virkelig en "quik in - quik out"-teknikk. Slenger jeg på med litt #205, evt har en liten sprut med f.eks Final Inspection på pad'n så kan jeg kjøre en del lengre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torby    204
Torby

Kan gå god for både MG 2.0 og Uber pads. MG sine er litt i største laget, så det er greit å spe på med f.eks medium og små Uber pads i tillegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig