jkkarl

Drivstofforbruk

63 innlegg i emnet

Jeg fylte full tank utenfor Tønsberg på Fredag og kjørte til Stjørdal via østerdalen..

Kjørte tilbake i dag ned Gudbrandsdalen og fylte full tank i Asker..

Fylte 63 liter på 126,5 mil. det ble et forbruk på under 0,5 pr mil.

synters ikke det var så gærnt.. med 2 voksne og 2 barn.. og oppakning, med 163 hk diesel

prøvde og kjøre pent,, men kunne ha kjørt penere!! B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra på en V70 det...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det laveste forbruket jeg har målt på min bil (2007 Volvo C30, 1,6D, 109 hk) var 0,45 pr mil over en strekning på 15 mil med landeveiskjøring. Da lå jeg plassert bak ett vogntog hele veien og fulgte fartsgrensen til punkt og prikke! Til vanlig så ligger bilen på ca 0,51 - 0,54 på landeveikjøring og rundt 0,70 - 0,75 på bykjøring. Min forrige bil (95' Volvo 850, 2,4l, 144hk) lå på rundt 0,73 på langkjøring og i overkant av literen på bykjøring. Faktisk helt oppe i 1,4l per mil i den verste køtiden her i Tromsø.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fylte full tank utenfor Tønsberg på Fredag og kjørte til Stjørdal via østerdalen..

Kjørte tilbake i dag ned Gudbrandsdalen og fylte full tank i Asker..

Fylte 63 liter på 126,5 mil. det ble et forbruk på under 0,5 pr mil.

synters ikke det var så gærnt.. med 2 voksne og 2 barn.. og oppakning, med 163 hk diesel

prøvde og kjøre pent,, men kunne ha kjørt penere!! B)

Det er meget bra :) Kunne kjørt helt fra kristiansund vest i Norge til stockholm i øst i Sverige på 63 liter du da B) Det er Laangt :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bryr meg ikke om hva bensinen koster da jeg fyller for en hundrings uannsett :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg klarer i ca 65 mil med full tank på mr2'n min, har kjørt ifra høyanger til trondheim og da stod måleren mellom en kvart og 0... syns ikke det er så verst når snitt farta var sikkert rett i underkant av 100, med en god del forbi kjøringer... full pakka bil og fruen på slep :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker ca 1,5 på mila med omegaen og 0,7 med VELDIG pen kjøring på saaben

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bryr meg ikke om hva bensinen koster da jeg fyller for en hundrings uannsett :D

he he.. da vet man jo hva man fyller for.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min forrige bil (Touran 2.0TDI 170HK. med chip ca. 204HK) hadde jeg ett snittforbruk på 0.46 ved veeeldig pen kjøring.

To voksne personer i bilensamt ett par tunge kofferter.

Snittforbruket ble målt påveitil Molde fra Fredrikstad. Ca. 60 mil.

0.5 l/m var dog enkelt...

Så er nok ikke veldig uvanlig dette vil jeg tro.

Medmin nåværende Audi 2010 2.0TFSI 180HK. kommer jeg sjedent under 0,75 ved pen kjøring og til daglig kjøring til og fra jobb samt småkjøringer ligger den på rundt 0.9 l/m. Merker vesentlig forskjell fra Diesel angående drivstoff økonomi. Men herregud så behagelig det er å slippe den diesel lyden!

Kjørte en Golf her om dagen med den nye Comon Rail dieselen og den også bråker vesentlig mer enn bensineren...

Dieselbilens største ankepunkt er støy/kulde. Bryr man seg ikke om litt støy samt at man godtar noen sure lyder og oppstarter ved veldig kalde vintre, så er diesel ett klart valg. Selv så ble jeg litt lei... men mulig det bli diesel nestegang... hvem vet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste jeg har klart på min Toyota Celica 1.8 bensin (143 hk) er 0.57. Da kjørte jeg veldig pent nordover til Narvik, bare putra nordover i 6gir så å si hele veien. Til vanlig kjøring ligger jeg på ca 0.8-0.9

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen tvil om at under 0,5liter på mila er godkjent!

Har selv bare hatt eldre BMW, og min 91-mod E36 320i (150hk) var rett under 0,8, kanskje nedi 0,75 på veeeeldig fin kjøring. Min 93-mod 325 (192hk) og 95-mod 328 (193hk) kommer ikke under 0,8 på mila... Ved vanlig kjøring ligger alle tre på rett under literen på mila

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har målt alle bilene våre pr mil på langkjøring med litt blandet kjøring. Full tank og refill etter turen, så det er reelle målinger, ikke det bilens kjørecomputer oppgir.

Diesel E-klasse fra '86 brukte 0,59.

'99 E-klasse Bensin automat 0,72.

'08 XTrail Diesel brukte 0,74.

Chevrolet Suburban V8 diesel jeg hadde før, brukte 1,3 sommer og 1,5 vinter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste jeg har klart på min Toyota Celica 1.8 bensin (143 hk) er 0.57. Da kjørte jeg veldig pent nordover til Narvik, bare putra nordover i 6gir så å si hele veien. Til vanlig kjøring ligger jeg på ca 0.8-0.9

Sikker på at det var du som kjørte? høres ikke ut som kjrestilen din det der gitt :lol:

Evo ligger vel på rundt 1.00 den ved snill kjøring til Verdalen eller rundt 6.00 når Dennis er sjafør... he he

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste jeg klarte med min S40 1.6D med chip var 0.39 liter på milen. Tur/retur Flekkefjord-Stavanger.

Endret av iDuddits
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
:) Min 93mod mr2 Turbo klarte ned i 0,65 i fjor sommer.Fra Åndalsnes, over Dovre osv, så en god del stigninger.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hva min bruker, men det føles som en EVIGHET mellom hver gang jeg fyller diesel på tanken :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egentlig bare hatt en drivstoffgjerrig bil, og det var en orginal Audi 80 1.9Tdi med 90hk.

Kjørte den tur-retur Molde-Fredrikstad på 0.43l/mil.

Det imponerte meg, Audi 100 2.6 150hk gjorde unna samme øvelse på 0.65l/mil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en Chevrolet starcraft med 6,2 diesel motor som brukte 1-1,2L på milen. Denne ble solgt da eg begynte på skole og eg hadde lån på den. En 1987 modell Corolla, av typen rusten og fæl( derav navnet vintervraket ), ble kjøpt inn. Dette skulle være en billigbil, som etter en kort periode viste seg å bli den dyreste bilen å kjøre eg har eid noensinne. Den brukte 1,2-1,5l per mil i vinter, godt jobbet for en sleten 1,3liters motor. Men men den skal byttes ut så snart sjansen byr seg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til Verdaln på Tour De Shine brukte navaraen 0,9L/mil, 1,2L retur:P

Til/fra jobb, 1,1L/mil

I følge kjørecomputer`n hvertfall, men har mine tvil, for pumpa på statoil sier noe helt annet i forhold til kjørte kilometer.

Derfor, Til Salgs:P hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På TDS2010 så klokka 9-3'n inn på 0,67 i snitt (ca 125 mil t/r). Bare meg i bilen, men ikke så verst med tankte på at jeg kjørte fra Dennis flere ganger etter at Truls hadde fått smake på "oppkvikker-kaffen" og snorka verre enn miss piggy.

edit: ooops, skulle jeg ikke ha nevnt det, Dennis?

:D

Endret av Essiek
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive