bjorolsen

Hvorfor er det slik?

I dag har jeg hatt besøk hjemme og etter en regnskur så skuet jeg ned fra min veranda og ned på bilene som sto parkert i oppkjørselen. Min Ford Fiesta og en Ford Galaxy, til min forundring så ser jeg at vannet på Galaxyen er så og si helt fraværende, mens det ligger fremdeles store dråper på min Fiesta. Fiestaen min ble hentet på RøhneSelmer onsdag som var så jeg er litt usikker på hva årsaken er til at min helt nye Fiesta fremdeles har masse vann på seg, mens Galaxyen som er ca 2 år gammel er knusk tørr. Det er kanskje bare en bagatell, men jeg har jo tenkt å bevare lakken på min nye bil, men nybegynner som jeg er så vet jeg ikke om dette er et bra eller dårlig tegn? Burde jeg få vokset/behandlet bilen min snarest? Eller er ikke det nødvendig ettersom bilen er helt ny? Bilselgeren tipset meg om Ditec, men etter det jeg har lest her, er ikke det å anbefale:)

Legger ved bildet som jeg tok 10-15 min etter at regnskuren var over, solen skinner og begge bilene har stått på samme plass i hele dag. (Klikk på bildet for å få en større visning)

post-1732-1274647194,93_thumb.jpg

Endret av bjorolsen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett at dersom en bil har voks/sealer som skaper beading, er det ofte vann som ligger lengre på dem enn på biler som er ubeskyttet. Tenker som så at en ubeskyttet bil har en tynn hinne med vann over det hele, som igjen tørker raskere. En bil med dråper gir mer vann konsentrert over små områder, som igjen tar lengre tid før det fordamper vekk.

Det ideelle er jo en voks/sealer som har så bra sheeting/beading at vannet forsvinner umiddelbart hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 2 toyotaer i oppkjørselen her.En er full av dråper over hele bilen og en er helt tørr om det har regnet for noen timer siden.Den tørre har ikke noe voks på og den våte har voks på ;) Ditec er ut etter min mening, men den puster bedre enn de fleste lakkforseglinger vi bruker her.Få på en god Swissvax 2-3 ganger i året er min mening ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner jeg må lese gjennom en del stickys her for å bli mer familiær med faguttrykkene dine :) så du sier at min Ford trenger en runde med voksing/sealer?

Endret av bjorolsen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner jeg må lese gjennom en del stickys her for å bli mer familiær med faguttrykkene dine :) så du sier at min Ford trenger en runde med voksing/sealer?

Hehe, Sånn det ser ut nå, så har bilen din beskyttelse, den andre bilen der har ikke beskyttelse så vannet blir jevnt fordelt utover og tørker mye fortere da sola titter frem.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, Sånn det ser ut nå, så har bilen din beskyttelse, den andre bilen der har ikke beskyttelse så vannet blir jevnt fordelt utover og tørker mye fortere da sola titter frem.. :)

Trodde det var bra at vannet fordampet fortere, da blir jo bilen raskere tørr? Merker jeg er tørr bak øra her jeg sitter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive