Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Lurer litt på å kjøpe ny voks til bilen min, har nå MG sin Step 3 Carnauba voks.. Er ikke spesielt fornøyd med denne..

Lurer på om dere detailerer har noen råd? Ser litt på swissvax sine vokser, hvilken passer best til rød bil?

wiu4ph.jpg

• Admins
truhaa
Skrevet

Swissvax Concorso sier jeg :) den ser bra ut og er lett å jobbe med... husk også Cleaner fluid først da, da henger den lenger på bilen også...

Men mye som ser knall ut på rød tett lakk... Victoria concors (rød voks) er også strøkent...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Mirage er også en lekker voks på tette farger, jeg har brukt den endel på svarte og røde biler og det ser kanon ut...

Skrevet

Står vel egentlig mellom Mirage og Shield, kan vel ikke være stor forskjell på disse?

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Du får litt mere dybde ut av Mirage, samt en god holdbarhet.. Shield ser litt flatere og mer steril ut, men beading og sheeting er overlegen.. Samt en veldig veldig god holdbarhet på den også også gjennom vinteren :)

Skrevet

Så forskjellen på beadingen er stor? Hmm..

What to choose... :lol:

Hvis det er mellom Shield og Mirage det står mellom heller nok jeg også mot Mirage. Det blir litt som Bernhard sier, Shield er litt mer vintervoks som inneholder teflon. Denne vil da se litt mer sealer-aktig ut, og ikke like varm og dyp som Mirage. Men begge to er knallgode vokser, så du kommer til å bli veldig fornøyd uansett hvilken du velger :)

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Det jeg liker godt med Shield er at den har en sykt tett beading.. Dråpene er små og tette..

Men du kjører sikkert med Mirage :)

Skrevet

Ellers kan du jo bare gå får begge :P

Så bruker du Shield vinterhalvåret og Mirage sommerhalvåret ;)

Stein86
Skrevet

Dersom du ikke har bestemt deg helt for å bestille swissvax så slenger jeg inn noen andre vokser du kan vurdere dersom du vil.

Har bare gode ting å si om Collinite 476 og 915.

Ellers så er jeg veldig fornøyd med både Dodo Banana Armour og Purple Haze (Selv om jeg mistet den i gulvet igår og knuste krukken... :( )

Skrevet (endret)

Ser ut som det blir Mirage :)

Har litt lite tro at det går an å se forskjell på dybden og fargen på lakken, kun med voksen? :lol:<_<

Endret av Jonas
hmsilset
Skrevet

Har litt lite tro at det går an å se forskjell på dybden og fargen på lakken, kun med voksen? :lol:<_<

Sikkert ett godt valg ;) Joda, det er nok mulig.så stor forskjell på vitaraen jeg voksa i går faktisk, bare med voksen.hadde nok vært enda bedre om jeg hadde brukt cleaner fluid først.det er noe jeg skal ha på neste bestilling ihvertfall :)

Rødfarga på mr2n min ble også betydelig skarpere og dypere etter å ha brukt Insignis.Så tydelig forskjell på panseret på begge bilene.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet

Jeg synes du har et godt poeng her.

Så å si all finish blir skapt av grunnarbeidet.

Hvis du jobber med produkter for hånd vil jeg absolutt anbefale en god lakkrens, en god forsegling og deretter en god voks

mvh

ståle :)

• 3 weeks later...
Bjerknez
Skrevet (endret)

Jeg velger og dra opp denne tråden, da jeg har ett spørsmål om SV Shield.

Det skrives at Mirage gir en "varmere" look enn Shield og at Shield ser litt mer klinisk ut.....?

Jeg har da altså en sort bil (metallic) og i den forbindelse så lurer jeg på hvordan Mirage skal få den sorte fargen til å se "varmere" ut?

Jeg forstår at en burgunderrød bil kan se varmere ut, men ikke en sort. En sort bil forblir jo sort... gjør den ikke det da?

I den forbindelse så lurer jeg også på holdbarheten til Shield kontra Concorso?

Jeg sikler nemmelig litt etter Shield, da min bil skal fremstå som Sort sort sort. "Black panther" og sammtidig ha den samme blanke glansen som man ser på bildet, samt en bra beskyttelse.

Se bilde av bilen under:

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

• Forhandlere
Swissvax / Dag
Skrevet

Det går på dybde og glød i glansen Ove :) Shield er litt "flatere" i utseendet, litt som man er vant med fra sealer, men likevel på langt nær så flat.. Mer look som en voks.

www.swissvax.no

Bjerknez
Skrevet

Det går på dybde og glød i glansen Ove :) Shield er litt "flatere" i utseendet, litt som man er vant med fra sealer, men likevel på langt nær så flat.. Mer look som en voks.

Men hvordan er holdbarheten på SV Shield kontra Concorso da?

Altså holdbarhet i praksis... og ikke antatt holdbarhet fra produsent osv... rolleyes.gif

Ole Gunnar
Skrevet

Jeg tror nok du vil bli fornøyd med "sortheten" i bilen din også med Shield. Jeg har selv kjørt med den på min før det ble Insignis.

Personlig synes jeg Shield overgår Concorso på holdbarhet mne Concorso har nok litt mer glød.

Ang holdbarher snakker jeg utifra erfaring på andres biler, fordi egen bil stortsett blir re-vokset hyppigere. Så mitt råd er å kjøre på om du ønsker Shield. Du vil få en veldig glatt overflate som aviser innsekter osv med letthet. Stort sett bare å spyle av hvis du gjør det riktig. Gjerne 2 lag og CF først.

Hvis max sorthet var så viktig, hvorfor bestilte du ikke Brilliantsort ? Alle riper osv synes litt mer men den er mye sortere. B)

Bjerknez
Skrevet (endret)

Hvis max sorthet var så viktig, hvorfor bestilte du ikke Brilliantsort ? Alle riper osv synes litt mer men den er mye sortere. B)

Den klarte du og svare på selv gitt :)

Kan noen her forklare hva som menes med ordet "glød" og hvordan man oppfatter det?

Altså på en sort bil... hvis det har noen relevans...

For vi snakker vel her om det transparente laget som voksen legger fra seg på lakken som er syyyyyltynt.

For det er vel i dette transparente laget som farger og lys brytes...?

Og på en sort bil så kan da ikke fargen bli synlig forandret om man bruker Shield kontra Concorso?

Endret av Bjerknez

Ole Gunnar
Skrevet

Den klarte du og svare på selv gitt :)

???

Jeg har erfaring med både Brilliantsort (Datterns A3) og Fantomsort (A5) og har brukt begge vokser på begge biler.

Bjerknez
Skrevet

???

Jeg har erfaring med både Brilliantsort (Datterns A3) og Fantomsort (A5) og har brukt begge vokser på begge biler.

Fikk beskjed om at Brilliantsort var en mer "solid" farge som tålte mer og som det var mindre lett og få riper i. Dessuten så var det ikke noe tillegg for denne, siden jeg gikk for S-Line.

Er klar over at Brilliantsort er sortere, men synes alikevel Fantomsort var en mye penere "farge" da den så litt dypere ut grunnet metallic flakes.

Ole Gunnar
Skrevet

Fikk beskjed om at Brilliantsort var en mer "solid" farge som tålte mer og som det var mindre lett og få riper i. Dessuten så var det ikke noe tillegg for denne, siden jeg gikk for S-Line.

Er klar over at Brilliantsort er sortere, men synes alikevel Fantomsort var en mye penere "farge" da den så litt dypere ut grunnet metallic flakes.

Brilliantsort pleier å være uten tillegg uansett S-Line eller ikke :) . Den omtales som "tett" eller "solid" har jeg hørt selv om den har klarlakk. Min erfaring er at swirls synes lettere på den enn en metallic eller Pearl (Fantomsort er pearl).

Jeg er enig med deg i at Fantomsort er pen pga flakes'en :) Således har vi valgt riktig begge to da ;)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår