Jonas

Anbefalt voks til min bil?

33 innlegg i emnet

Lurer litt på å kjøpe ny voks til bilen min, har nå MG sin Step 3 Carnauba voks.. Er ikke spesielt fornøyd med denne..

Lurer på om dere detailerer har noen råd? Ser litt på swissvax sine vokser, hvilken passer best til rød bil?

wiu4ph.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Concorso sier jeg :) den ser bra ut og er lett å jobbe med... husk også Cleaner fluid først da, da henger den lenger på bilen også...

Men mye som ser knall ut på rød tett lakk... Victoria concors (rød voks) er også strøkent...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mirage er også en lekker voks på tette farger, jeg har brukt den endel på svarte og røde biler og det ser kanon ut...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står vel egentlig mellom Mirage og Shield, kan vel ikke være stor forskjell på disse?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får litt mere dybde ut av Mirage, samt en god holdbarhet.. Shield ser litt flatere og mer steril ut, men beading og sheeting er overlegen.. Samt en veldig veldig god holdbarhet på den også også gjennom vinteren :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så forskjellen på beadingen er stor? Hmm..

What to choose... :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så forskjellen på beadingen er stor? Hmm..

What to choose... :lol:

Hvis det er mellom Shield og Mirage det står mellom heller nok jeg også mot Mirage. Det blir litt som Bernhard sier, Shield er litt mer vintervoks som inneholder teflon. Denne vil da se litt mer sealer-aktig ut, og ikke like varm og dyp som Mirage. Men begge to er knallgode vokser, så du kommer til å bli veldig fornøyd uansett hvilken du velger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg liker godt med Shield er at den har en sykt tett beading.. Dråpene er små og tette..

Men du kjører sikkert med Mirage :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers kan du jo bare gå får begge :P

Så bruker du Shield vinterhalvåret og Mirage sommerhalvåret ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, bruker ikke bilen på vinteren, så valget ble vel lettere da :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Btw: Mirage= Saphir?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamlenavnet er Saphir, men heter nå Mirage :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du ikke har bestemt deg helt for å bestille swissvax så slenger jeg inn noen andre vokser du kan vurdere dersom du vil.

Har bare gode ting å si om Collinite 476 og 915.

Ellers så er jeg veldig fornøyd med både Dodo Banana Armour og Purple Haze (Selv om jeg mistet den i gulvet igår og knuste krukken... :( )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det blir Mirage :)

Har litt lite tro at det går an å se forskjell på dybden og fargen på lakken, kun med voksen? :lol:<_<

Endret av Jonas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt lite tro at det går an å se forskjell på dybden og fargen på lakken, kun med voksen? :lol:<_<

Sikkert ett godt valg ;) Joda, det er nok mulig.så stor forskjell på vitaraen jeg voksa i går faktisk, bare med voksen.hadde nok vært enda bedre om jeg hadde brukt cleaner fluid først.det er noe jeg skal ha på neste bestilling ihvertfall :)

Rødfarga på mr2n min ble også betydelig skarpere og dypere etter å ha brukt Insignis.Så tydelig forskjell på panseret på begge bilene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har brukt autoglym high definition wax på min bil og er veldig fornøyd med denne. har riktignok ikke prøvd så veldig mye forskjellig da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes du har et godt poeng her.

Så å si all finish blir skapt av grunnarbeidet.

Hvis du jobber med produkter for hånd vil jeg absolutt anbefale en god lakkrens, en god forsegling og deretter en god voks

mvh

ståle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg velger og dra opp denne tråden, da jeg har ett spørsmål om SV Shield.

Det skrives at Mirage gir en "varmere" look enn Shield og at Shield ser litt mer klinisk ut.....?

Jeg har da altså en sort bil (metallic) og i den forbindelse så lurer jeg på hvordan Mirage skal få den sorte fargen til å se "varmere" ut?

Jeg forstår at en burgunderrød bil kan se varmere ut, men ikke en sort. En sort bil forblir jo sort... gjør den ikke det da?

I den forbindelse så lurer jeg også på holdbarheten til Shield kontra Concorso?

Jeg sikler nemmelig litt etter Shield, da min bil skal fremstå som Sort sort sort. "Black panther" og sammtidig ha den samme blanke glansen som man ser på bildet, samt en bra beskyttelse.

Se bilde av bilen under:

Endret av Bjerknez
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går på dybde og glød i glansen Ove :) Shield er litt "flatere" i utseendet, litt som man er vant med fra sealer, men likevel på langt nær så flat.. Mer look som en voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går på dybde og glød i glansen Ove :) Shield er litt "flatere" i utseendet, litt som man er vant med fra sealer, men likevel på langt nær så flat.. Mer look som en voks.

Men hvordan er holdbarheten på SV Shield kontra Concorso da?

Altså holdbarhet i praksis... og ikke antatt holdbarhet fra produsent osv... rolleyes.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive