Gå til innhold

Polering av takboks?


roadrune

Recommended Posts

roadrune

Jeg har nettopp kjøpt en ny North Cape med lakkert lokk (sort blank), jeg var med å åpne esken hos forhandleren, og jeg dro selv av beskyttelsesplasten som var over lakken, og den var full av swirls under plasten!!!

Hvordan tar jeg dette best? Jeg bruker bare boksen på ferieturer, så jeg lurer på om det er greiest å bruke ett håndprodukt med fillere, f.eks Autoglym SRP, eller SV sin CF, eller er det bare å kjøre på med roterende? Jeg vet ikke hvor mye denne lakken tåler, om noe?

Ganske safe med SRP da... Kan evt. ta den med DA for litt mer "korrigering"?

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

Har du kjøpt ny North Cape nå? Hvor mye måtte du gi?

SRP på DA er safe her ja..

5300,-, relativt ok pris, tror jeg? Det var den boksen jeg syntes så best ut på A6'en... Prøvde Packline også, men syns ikke det så noe bedre ut, dessuten er de mindre og dyrere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

De er vel i utgangspunktet gått ut av produksjon? Jeg solgte ut disse for 2 år siden til litt over 3000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

De er vel i utgangspunktet gått ut av produksjon? Jeg solgte ut disse for 2 år siden til litt over 3000,-

Javel?

Jeg regnet også med den var gått ut siden den ikke finnes på sidene til Thule, men samtidig er det mange som selger den...

Bilxtra har den på kampanje til omtrent det samme som jeg ga, mens de fleste forhandlerene her ville ha 6500,-.

Der jeg kjøpte min måtte de bestille den inn siden de var utsolgt, da bestilte de inn 4 stk. for de pleier å ha de inne....

Litt merkelig? Kanskje noen har kjøpt ett svææært parti når de gikk ut, og tjener grovt nå?

Du ville ikke brukt roterende på denne da, forstår jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkert plast trives lite med høy varme, så roterende kan gå bra det, men med fin pad, fin polish og lite trykk.

Jeg tok reservehjulsholderen på en Rav4 for noen uker siden, tynn og myk lakk på plast. Var nervøs men det gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Vet ikke om denne er lakkert engang jeg, tror faktisk at det er "høyglanspolert" plast, altså blank plast.. Tror jeg ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

Vet ikke om denne er lakkert engang jeg, tror faktisk at det er "høyglanspolert" plast, altså blank plast.. Tror jeg ihvertfall..

Og hvordan er det å polere?

Vil CF etter SRP bare fjerne SRP, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har kun gjort det for hånd.. Glassfiberboksen min har jeg tatt med maskin, men der er det jo også ok med lakk..

Kjør på med bare CFP du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

Jeg har kun gjort det for hånd.. Glassfiberboksen min har jeg tatt med maskin, men der er det jo også ok med lakk..

Kjør på med bare CFP du...

Har ikke CFP, bare vanlig CF... Men det står på bestillingslisten :D

Tenker jeg tar det med når Padwasheren fra gruppekjøpet sendes ut, men jeg skulle gjerne tatt boksen før den tid :blink:

Ultrafina på blå 3M pad først kanskje, og så SRP? eller blir det bare tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...