Gå til innhold
Frank S.

Problemer med polering av Audi A4

Recommended Posts

Frank S.    1
Frank S.

Hei.

En kamerat har en Audi a4 2007 modell - svart. Som han importerte fra tyskland tidligere i år.

Vi har nå forsøkt å polere bilen to ganger. Men blir ikke fornøyd med resultatet.

Poleringen er vanskelig å få av og lakken blir ikke "glatt" å ta på når den er nypolert.

Møkk fester seg fort på bilen og går ikke av med spyling.

Av produkter som er forsøkt så er det MG84, Duragloss 105 og CG 5050 Voks.

Når det gjelder avfetting så er det bare brukt noe vanlig bensinstasjonavfetting, husker ikke merket.

Bruker disse på min egen bil og der er alle produktene på min egen bil og der er de veldig enkle å jobbe med.

Kan denne bilen ha vært behandlet med noe Dietec eller lignende som lager krøll når vi prøver med vanlig polering?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
East    157
East

Skudd i løsa lufta herifra, men en runde eller to med wipedown før korrigering vil vel fjerne evt. ditec? Kan jo også være sticky lakk?

Har du noen bilder av lakken etter korrigering?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Det er ikke brukt for mye voks da? Og eventuelt voksen som svetter etterpå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Har selv en 2010 svart metallic A4 og jeg hadde litt problemer med at voksen svettet litt og laget små hologramlignende riper...

Problemet ble løst med SV Quick Finish.

Enkelt og greit :)

Samme hvor mye jeg buffet av voksen så fikk jeg ikke bort svettingen. Men altså... SV Quick Finish gjorde susen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Merka noe det samme her på A4n jeg tok her, den var sort også og virka/er noe sticky bla på taket der maskinen var helt idiot å kjøre... produktene var dog greie å få av, så kan nok stemme i med Bernhard her å si at det kan være for mye produkt som er benyttet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frank S.    1
Frank S.

Det er ikke brukt for mye voks da? Og eventuelt voksen som svetter etterpå?

hmm....

Den siste gangen(i dag) så ble det ikke brukt CG5050. Kun DG 105.

Kanskje jeg får be han om å la bilen stå i garasjen en stund etter at han har tørket av produktene. Så han kan tørke av en gang til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig