jan tore

Hva trenger jeg?

God kveld.

Skal handle noe polish, og tenkte da først og fremst Scholl fra Scandicshine. Jeg har S30 og O3B fra før, men ingen spesielt gode pads.

Bilen har vel vanlige vaskeriper, så jeg trenger jo noe som kan hanskes med disse, men ikke så grovt at S30 ikke klarer å få en lsp klar finish etterpå.

Jeg klarer meg kanskje med en flaske til? Hvilken er den beste kandidaten da? Og kan dere anbefale meg noen gode pads til. Hørt mye bra om Uber sine pads, så da går jeg gjerne for dem.

- Jan Tore

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl S03 Gold om du skal fjerne litt vaskeriper :) Jeg synes Scholl sine gule og orange pads er bedre enn Uber sine..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres fornuftig ut. Det er vel like greit å kjøpe produkter som er testet og man vet passer bra sammen.

- Jan Tore

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S30+ og orange Scholl er helt ypperlig sammen, det samme gjelder også S03 Gold og gul Scholl.. Spesielt på BMW(såsant den ikke er lakkert opp) er det en killer.. Lette produkter å bruke også.. Spre på laveste hastighet, opp 2 pass på ca 1200 rpm og 3-5 pass på 2000 rpm.. Kjenn etter med baksiden av hånda for å sjekke at det ikke blir for varmt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S03 Gold + scholl gul pad

S30 + scholl orange pad

S40 + blå, eller sort über.... Den sorte pad'en fra scholl kan du trygt styre unna..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S30+ og orange Scholl er helt ypperlig sammen, det samme gjelder også S03 Gold og gul Scholl.. Spesielt på BMW(såsant den ikke er lakkert opp) er det en killer.. Lette produkter å bruke også.. Spre på laveste hastighet, opp 2 pass på ca 1200 rpm og 3-5 pass på 2000 rpm.. Kjenn etter med baksiden av hånda for å sjekke at det ikke blir for varmt :)

Takk for svar!

Bilen er lakkert opp i 2 komponent akryl lakk, så om den er myk eller ikke, har jeg ingen formening om. Har prøvd litt med hvit autoglym pad og 03B, men det tok veldig lite i grunn.

Håper dette hjelper på da ;)

- Jan Tore

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er lakkert opp i 2 komponent akryl lakk, så om den er myk eller ikke, har jeg ingen formening om. Har prøvd litt med hvit autoglym pad og 03B, men det tok veldig lite i grunn.

AG 03b er jo medium cut.. AG sine pad'er er stort sett hvite, men det er stor forskjell på den det står "S" og den det står "M" på.. De har også en gul pute med kjempeporer som er knall hard.. styr uansett unna den... AG proffserie er en helt annen teknologi enn hva du finner i f.eks scholl. Veldig kort fortalt så er Scholl mye kjappere å jobbe med kontra AG-serien.. Det at lakken din er lakkert med 2k akryl er jo bra:-) Da har du jo fått alle de "gode gamle" løsmidlene..lol... Vet du om den er sprayet som en singel stage lakk, dvs uten klarlakk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AG 03b er jo medium cut.. AG sine pad'er er stort sett hvite, men det er stor forskjell på den det står "S" og den det står "M" på.. De har også en gul pute med kjempeporer som er knall hard.. styr uansett unna den... AG proffserie er en helt annen teknologi enn hva du finner i f.eks scholl. Veldig kort fortalt så er Scholl mye kjappere å jobbe med kontra AG-serien.. Det at lakken din er lakkert med 2k akryl er jo bra:-) Da har du jo fått alle de "gode gamle" løsmidlene..lol... Vet du om den er sprayet som en singel stage lakk, dvs uten klarlakk?

Det er uten klarlakk ja.

Tror jeg styrer unna hele den Ag serien uansett..

Det står forøvrig ingenting på ag padsa mine. Kun en som er litt hard, og en kjempemyk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive