EspenHamre

Test: Nanolex`s Nanovoks!

Får stadig tilsendt nye ting fra Nanolex til testing, og er like spent hver gang :D

Nanolex om produktet:

Nanolex NanoVoks er en forsegling for legeringer og lakkerte overflater .

NanoVoks er det første såkalte "all-in-one" produktet fra Nanolex. Denne kremaktige, flytende formelen inneholder grupperte nano-abrasiver som revitaliserer lakk og legeringer og gir samtidig en enestående beskyttelse. Den fører også til enklere rengjøring - på samme måte som alle våre andre produkter.

Med denne beskyttelsen vil støv og lett forurensning forsvinne i regnskyll. Insektsrester blir mye lettere å fjerne.

Forseglingen har, etter nøye testing, vist at den holder i inntil 9 måneder med en enkelt påføring - om bilen blir vasket for hånd og med en pH-nøytral shampo.

Våre nanoteknologiske forseglinger er verken rengjøringsmidler eller polish, men en gjennomsiktig mikrofilm som fester seg til overflaten den blir påført. Den glatte overflaten gir derfor mindre kontaktvinkel for alt som prøver å feste seg - også kjent som lotus-effekten.

Overflater behandlet med Nanolex avviser vann, olje og skitt, får anti-statiske egenskaper og beskytter mot kjemiske og biologiske skader. Vann, olje og skitt kan fjernes på en enkel måte. Er bilen svært skitten kan den rengjøres med en høytrykksspyler og mikrofiberklut.

* Hindrer skitt i å feste seg og gir en mye enklere rengjøring

* Meget brukervennelig

* Revitaliserer lakkerte overflater og legeringer

* Tåler rengjøring i automatiske vaskehaller

* 100% UV beskyttelse

* Forsterker og fremhever glansen

* Lengre tid mellom hver rengjøring = besparelser på vann, tid, bilpleieprodukter og rengjøringsmidler

* Inntørkede insekter eller fugle-ekskrementer vil ikke gi umiddelbar skade på de lakkerte overflatene

Så min tolkning av produktet er at det kan fungere bra på feks røde og falmede biler, noe Nanolex virket og være enig i da han synest testobjektet mitt var ypperlig.

Etter beskrivelsen kan dette også være en ypperlig voks til mannen i gata.

Mitt testobjekt er en VW Transporter som er utstyrt som beredskapsbil på arbeidsplassen min.

Den har aldri sett voks, den har aldri sett vedlikehold, og den har bare blitt vasket med HD-vask.

Den er ikke noe ute på veiene, bare inne på terminalen så den er mest slitt av sol og nedbør..

IMG_1175.jpg

IMG_1176.jpg

Maskerte panseret opp i to halver og påførte

IMG_1177.jpg

Kameraet var ikke up-to-date, så forskjelen er ikke så synlig som på ekte

IMG_1179.jpg

Påførte voksen på begge sider og rev av tapen, da kommer forskjellen mer frem

IMG_1180.jpg

IMG_1181.jpg

Hele panseret påført

IMG_1182.jpg

Konklusjon

Testen tar ikke før seg hverken holdbarhet eller beading/sheeting, men jeg kan dokumentere virkningen av produktet på en

meget falmet bil uten klarlakk.

Under påføringen følte jeg at jeg måtte bruke mye voks, dette fordi denne lakken aldri har sett pleie og nesten sugde til seg fuktigheten, på en vanlig bil tror jeg ikke dette er tilfellet.

PGA dette så måtte jeg ha to påføringer med relativt mye produkt før jeg såg skikkelig resultat uten helligdager.

Alt i alt så tror jeg dette produktet kan være greit for mannen i gata, uansett om han bare vil beskytte bilen sin eller om han er ute etter å få tilbake litt sjarm.

Endret av EspenHamre
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanon, der kom den andre testen! :) Ja, der fikk vi se ordentlig hvordan Nanovoks kan hente tilbake glansen i en gammel lakk. Det var jo ikke noe jeg kunne se på testen jeg utførte! Kjempebra! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyttig test dette, og et ypperlig testobjekt. Jeg kunne veldig gjerne tenkt med en langtids test der en tok halve bilen med en runde Autoglym Extra Gloss protection og andre halvdelen med Nanovoksen. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyttig test dette, og et ypperlig testobjekt. Jeg kunne veldig gjerne tenkt med en langtids test der en tok halve bilen med en runde Autoglym Extra Gloss protection og andre halvdelen med Nanovoksen. ;)

Har fått den nye arbeidsbilen min. Der kommer det en 50/50 test :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive