Bernhard

Scholl RIM 7

35 innlegg i emnet

Som topic sier så lurer jeg litt på hvilke erfaringer folket har gjort seg rundt denne felgrensen...

Fyr løs meninger, men fint om de som har prøvd den kommenterer den :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker den ikke. Ikke synes jeg den tar noe særlig, og kombinert med den totalt håpløse diffuseren så går det utrolige mengde med produkt også. På en skala fra 1-10 så får den en 2'er. Og det er kun fordi flaska ikke lekker og at det står Scholl på den.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LOL Espen..

Selv syntes jeg ikke selve rensen er så veldig dårlig til vanlig vedlikeholds vask. Det jeg har testet hittil.

Men flasken og triggeren er helt elendig, og det går med en sinnsyk mengde rens på hver felg. men den henger godt på det skal den ha.

er jo skikkelig Gel, og det er nok også mye av grunnen til at triggeren virker så dårlig da det er veldig tyktflytende det som skal ut gjennom der.

Men at den funker uten berøring som de påstår er i hvertfall ikke sant... da blir det ikke skikkelig rent.

Jeg har noen skikkelige nedsausa felger nå, masse bremse støv. kan teste den opp mot f.eks sticky wheel gel i kveld.

på felger med 2 lag med Autobahn. Det er jo ikke umulig at det er nettopp denne som har gjort vasken så enkel hitil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe som er litt artig er at jeg har heller ikke vært fornøyd med denne felgrensen, på langt nær, jeg synes den tok veldig lite møkk og man måtte frem med børster uansett.. Sist jeg vasket bilen var når vi var hos Ketil så det var rett over 2 uker siden jeg hadde vasket bil og felger.. Når jeg holdt på med BMW'n jeg tok nå nylig så går jeg innimellom litt lei og gikk for å ta meg en røyk.. Ble stående og glane på felgene mine over hvor utrolig møkkete de var, spesielt i "eikene" om man kan kalle de det. Så jeg tenkte å prøve åssen Scholl Rim 7 var på dette, siden jeg langt ifra var fornøyd fra før. Produktet har jeg tømt over i en annen flaske med en annen trigger, så spredning og forstøvning blir bedre. Sprayet på 2 felger uten store forhåpninger, gikk inn og fortsatte litt med bilen.. Etter 10 min gikk jeg ut igjen, og spylte av med HT.. Helt rent.. Dro finger over, ikke spor etter fingeren heller.. Gikk inn og hentet flasken på nytt, sprayet på de 2 siste felgene og gikk inn igjen, 10 min etterpå var det ut igjen og spyle av med HT, akkurat det samme skjedde her.. Helt rent og ikke spor etter finger..

Felgene er ikke behandlet siden Bo tok vårshinen på de ifjor heller, så de er totalt ubeskyttet..

Det jeg da konkluderer med er: Virketid og tørr felg har vanvittig mye å si, og er først nå etter noen liter med Rim 7 strålende fornøyd og det etter ett "uhell" med at felgrensen fikk ligge så lenge på...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det i såfall katastrofalt at Scholl har laget Rim7 med den horrible triggeren (eller diffuseren som jeg kaller det) - samt at man er jo vant til at felg-rens (uansett hvor mild og god) er maks 5 minutter virketid.

Jeg har litt Rim7 igjen og skal skifte diffuser på den, så får jeg testet på både Autobahnifiserte felger og felger som knapt har sett såpe på over to år.....

Funker det å la det ligge på leeenge samt at en 50 øres diffuser gjør mye også så skal nok Rim7 få oppjustert poeng-scoren fra meg. Men det skal sykt mye til for at jeg bytter ut Espuma Revolution uansett :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes at det er en fordel at den henger på lenge, da starter jeg med å legge på felgrens, for deretter å finne frem bøtter, mitt, såper, børster, hånkler osv osv, mens da felgrensen står og jobber :)

Triggeren fungerer fint på de andre produktene til Scholl(Jeg har riktignok hatt alle produktene over på andre flasker som jeg liker bedre å holde i), så det er nok som Tyggis er inne på, at produktet er for tykt. Men da burde de ihvertfall funnet en løsning på problemet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som andre har sagt, sprayeren er elendig. Fører til at det går mye produkt pga veldig dårlig spredning. Kan hjelpe litt å trykke veldig hardt, men likevel blir ikke spredningen mer enn middels i beste fall.

Produktet i seg selv syns jeg er altfor dårlig i forhold til så å si alle konkurrenter om du tar med pris i betraktning. Rengjøringen er ca på nivå med Bilberry om du går for berøringsfri, men faller av om du i tillegg bruker børste. Hvertfall slik mine erfaringer er.

At det er lurt å bruke den på tørre felger går nesten som en selvfølge, da den vil henge mye bedre om du gjør dette samt at den ikke blir utblandet med vannet. Gjelder forøvrig alle felgrenser.

Ser egentlig ikke noen grunn til å velge denne fremfor andre felgrenser som har samme pris eller er billigere, og i tillegg fungerer bedre. Og ja, det er etter min mening ganske mange som slår denne her...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ei flaske med Rim7 som snart er tom nå og jeg kommer ikke til og handle ny. For det første er triggeren som er nevnt mange ganger før her helt håpløs sammen med dysa på flaska. Jeg syntes heller ikke den rengjør meget bra, altså den møkk men det finnes andre felgrenser som er billigere, og tar langt mere møkk.

Nei jeg har funnet min favoritt og noe annet en P21S skal ikke inn i mitt hus lenger :D

Endret av Mats
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg har funnet min favoritt og noe annet en P21S skal ikke inn i mitt hus lenger :D

Har en flaske Rim7 stående. Prøvd en gang og så satt innerst i skapet.

Det sier vel sitt om hva jeg syntes om den.

Som deg Mats faller jeg alltid tilbake på P21S. Når alt kommer til alt, er det ingenting som slår den..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skrev i sted, ville jeg teste denne mot en annen "god" felgrens..... CG sticky blandet 1:3 (sterkt)

Jeg valgte å hele begge over på samme type flaske, dette er kanskje den beste triggeren på markedet og det er CG sin som SS selger.

Og som jeg skrev i sted så er det tykkelsen på Rim 7 som er problemet.

Jeg la på felger og lot det stå i 7-8min og spylte av med hageslangen da, jeg bare ved bruk av HT får så godt som rene felger.

Så ville la rensen gjøre jobben.

lar bildene tale for seg selv før jeg tar en oppsummering......

IMG_6021.jpg

Felger før påføring

IMG_6022.jpg

IMG_6023.jpg

IMG_6024.jpg

IMG_6025.jpg

IMG_6026.jpg

CG sticky wheel gel påføres

IMG_6031.jpg

IMG_6032.jpg

IMG_6033.jpg

Rim 7 påføres..

IMG_6027.jpg

IMG_6028.jpg

IMG_6029.jpg

IMG_6030.jpg

her står det å virker..

IMG_6038.jpg

Prøvde sånn stråle først..

IMG_6041.jpg

IMG_6042.jpg

IMG_6043.jpg

IMG_6044.jpg

Det ga vel heller dårlig resultat så klinte over på litt mer trykk i strålen...

IMG_6045.jpg

IMG_6046.jpg

Resultatet etter spyling av CG sticky long name...

IMG_6050.jpg

IMG_6051.jpg

Resultatet etter RIM 7

IMG_6047.jpg

IMG_6048.jpg

Så sum av summarum Rim 7 KNUSER cg sticky wheel. er vel en grunn til at jeg har syntes det har funket greit før også da....

Ulempen er jo da at Rim 7 er så grådig tykk att selv CG triggeren sliter med å forstøve strålen skikkelig, men den ga en mye bedre spredning en den orginale alikevel. Er vel mulig å blande ut Rim 7 1:1 kanskje?? og det bør hjelpe en del.

Men at den gjør helt rent med bare rennende vann er en overdrivelse, må nokk litt trykk til :D

Jeg har egentlig vert fornøyd med sticky long name, men her henger den etter......

Jeg kan anbefale Rim 7 på det sterkeste etter denne raske testen.

Hadde jeg brukt HT her hadde det nok vert helt rent uten berøring....

har masse CG igjen men kanskje investere i mer Rim 7 nå, gikk ikke så mye produkt med en annen trigger heller.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin test dette.

Men blir det ikke litt urettferdig får sticky longname å bli utblandet til 1:3 når Rim7 får være ren?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo håpløst å sammenligne en blanding på 25% mot en på 100%. Med tanke på at Rim7 har en literspris på 140kr mot Sticky sin pris på 112kr burde den være dertil bedre, altså 25% bedre. Prøv å teste dem rene mot hverandre, eventuelt bland ut Rim7 med 25% vann slik at de stiller likt med hensyn til pris også. Antar du vil få litt andre resultater da...

Eller enda bedre, test dem opp mot P21S eller Espuma Revolution, og se hva du kommer frem til da hehe

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jo sticky long name blandes ut, og normalt brukes denne 1:5 eller 1:7.

Rim 7 skal vel ikke blandes ut...... og om den blandes ut vil den anagelig også virke bedre i triggeren... og du vil få et bedre forbruk.

Prisen spiller da ingen rolle på om den virker bra eller ikke.... Kunne tatt 1500,- for en flaske med sticky long name, den hadde ikke blitt noe bedre alikevel...

Men klart kunne testet sticky ren, selv om jeg tror det hadde hjulpet lite...

Også er det bare bremsestøv på felgen så egentlig burde det vert lett match for begge....

Endret av Tyggern
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rim7 er helt ok syntes jeg, men det er mye annet som er bedre.. blander ikke ut CG sticky long name her ofte, Sticky drar med seg egenskaper mht dekksider også som er gull.. men

Men etter dette her skal jeg også teste den med lengere tid på felgen... det er der P21s har mye av egenskapene sine, det at den kan stå på flegen i 30 minutter om du vil gjør jo at den løser opp mye mer..

Legger selv på felgrensen først her, finner saker og ting, legger på avfetting, fyller opp skum canon og foamer hele bilen ink felger, så tipper felgrensen her står på minimum 10 min ofte..

Husker dog ikke hvordan rim7 ble brukt her sist den ble brukt.... sjekker en dag :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte testet min Rim7 i går etter å ha lest denne tråden. Rim7 har stått i boden i vinter i påvente av riktig anledning. Stort sett går det i CG Sticky long name og Bilberry til dagling.

Hadde på forhånd skiftet trigger til en som forstøver mer. Lot Rim7 stå mellom 5 og 10 min mens jeg blandet i Foamcannon, osv.

Foamet hele bilen inklusive felgene med CG Glossworkz som igjen fikk stå ca 5 min.

Spylte av.

Bilen fikk en håndvask med ny SS Washmitt og Maxisuds2 og tørket.

Felgene ble det ikke gjort noe mer med.

Litt senere på kvelden når de var helt tørre så inspiserte jeg de og de var helt rene, også på innsiden.

Kunne dra fingern over uten at den ble svart.

Vi snakker her om bremsestøv og veismuss fra 4 dagers kjøring og 1 av dem i regnvær.

Rim7 frister så absolutt til mere bruk, spesielt de dagene en skal ha en rask vask uten fullt av børster, felgmitt, osv.

Det jeg ikke vet helt er om den tar mye av LSP med lenger virketid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er vel konsensus som følger:

Rim7 fungerer hvis a) man bytter trigger og b ) lar det ligge på i 10+ minutter?

Kanskje på tide Scholl bytter ut triggeren eller at Ketil gjør det selv (og sender kickback-faktura til Scholl senere)?

Uansett bruker jeg Espuma Revolution i forskjellige blandingsforhold - den sparker alle andre felgrensere langt uti skogen etter mitt skjønn ihvertfall default_smile.png

Endret av Essiek
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En gammel tråd, men etter å ha lest denne og opplevd at Espuma har tørket ekstremt fort på enkelte solfylte dager i år, så jeg behovet for å teste noe annet.

Siden jeg likevel hadde bestilling inne hos P&R ba jeg om å få en liter Rim 7 til test.

Godt mulig det har skjedd ting med triggeren på dette produktet siden 2010, men den jeg fikk nå var iaffal skikkelig god. Felgrensen ble skummet opp gjennom triggeren og hang utrolig fint på felgen. I tillegg hadde den minst tre ganger så lang tørketid som Espuma under tilsvarende forhold.

Testet den på felgene på konebilen, som ikke har blitt vasket siden i april engang, og de ble gullene rene etter avspyling. Men det ble de også etter en runde Iron X og avspyling, så når det gjelder rense-effekt må jeg komme tilbake med en edit av dette innlegget etterhvert. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RIM7 har kommet i en ny og MYE bedre utgave siden denne tråden kom opp.. Den gamle vs den nye er def en stor forskjell... Nye RIM7 er lett på nivå med P21s power gel. Hvordan trigger er endret vet jeg ikke da jeg handlet denne i 5 liter og har andre flasker jeg tømer den på.. men funker det gjør den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme lukt som tidligere truhaa?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei lukta er anderledes, lukter "greit" syntes jeg..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive