Gå til innhold
ØrjanA

SS: 09 BMW X3 2,0D M-tech LTD Sport Edition

Recommended Posts

ØrjanA    1 742
ØrjanA

Nok en BMW :blink: Noen som har noe annet en mørk BMW til meg eller.......... :lol:

Er denne gangen snakk om en BMW X3 2,0DA M-tech Limited Sport Edition i fargen Carbon Schwartz.. Bilen er i underkant av 1 år gammel og har rullet drøye 17.000km. Lakken bærer preg av noe maskinvask, men faktisk ser det ut til at vask med god gammel svamp og pusseskin er den største syndebukken her.

Dag 1:

Begynte med demontering av skilt og skiltplater for å få vasket skikkelig. Ble den vanlige runden. Vask av felger med en runde Bilberry safe wheel clean blandet 1:0 etterfulgt av CG Diablo blandet 1:3 resten av bilen fikk først en runde med Joker 1000 før avspyling med HT. Deretter ble det en runde med Scholl Crack 9000 som fikk ligge på i 5 minutter før bilen ble skummet med Orange prewash og Optinum car wash som fikk ligge på i 5-6 minutter før det igjen ble spylt med HT. Bilen ble så vasket med CG Maxi Suds2. Så ble det tørking innendørs, maskering og en runde rundt bilen for å se hva jeg har å jobbe med. Mye å ta tak i her, men ser ut som det hovedsaklig er snakk om vaskeriper. Av erfaring så skulle denne lakken være ganske hard, men er tydeligvis forskjell på lakken på 2009 3-serie og samme fargen på 2009 X3 for her tok Scholl S30+ på orange Scholl pad overraskende mye og med tanke på at verken jeg eller eier i denne omgang har tid til en 2-3 stegs så blir det med dette i denne omgang. Kommer tilbake til høsten for skikkelig korigering og klargjøring før vinteren ;)

Dag 2.

Startet dagen med en kjempe tabbe!!!! Forsøkte selvfølgelig med litt grovere kombo noe som resulterte i at nå blir det kjørt Scholl S17+/blå Scholl pute. Ga et meget bra resultat og med minimalt med holo og kjørespor så avslutter med SV CFP på sort Scholl pute så blir det bra og bilen blir seendes ut som en bil som dette bør se ut :D Blir fort 10-12 timer mere jobb, men det får gå. Er sjefen sin bil så tar det som en del av lønnsforhandlingene :lol:

Kjørte første pass med spredning av produktet på 1100 o/min for så å kjøre 3-4 pass på 1900 o/min med endel press før det ble et pass på 1900 o/min uten noe press og et siste pass på 1100 o/min også uten press. Ble sykt blankt og som sakt minimalt med "kunstverk" selv etter wipedown med Scholl CF02. Hele høyre siden, panser, bakluke og bakfanger er nå kjørt så gjenstår venstre siden og frontfanger idag. Taket blir kun kjørt med CFP siden ingen ser det uansett så høy som denne her er B) Eksosstussen fikk en runde med Scholl Crack 9000 og diverse børster og siden hele bakre eksospotte er ganske synlig så ble også denne tatt skikkelig.

Dag 3:

Kjørte ferdig med Scholl S17+ Deretter ble hele bilen gitt en runde med SV CFP på blå über pad. Og det ble BLANKT :D I kveld skal den kun spyles så blir det lagt på litt voks ;)

Dag 4:

Spylte bort poleringsrester/støv med HT før den ble tørket med tørkehåndkle. Rekker ikke å legge voks før jeg er hjemme igjen fra en lengre pinseferie så eier får levert bilen i morgen så får jeg den igjen når jeg er hjemme igjen ;) Jeg og Belle klarte også å finne noe SMÅTTERI på ene forskjermen og bakluka så skal gå over de 2 stedene på nytt. Var eneste vi fant når bilen stod ute i STERKt/SKARPT sollys :D

Før vask:

DSC_0143.jpg

DSC_0144.jpg

DSC_0145.jpg

DSC_0146.jpg

DSC_0147.jpg

DSC_0148.jpg

DSC_0149.jpg

DSC_0150.jpg

DSC_0151.jpg

DSC_0152.jpg

DSC_0153.jpg

Felger med Bilberry safe wheel clean og skumlagt bil:

DSC_0154.jpg

DSC_0155.jpg

DSC_0156.jpg

DSC_0157.jpg

DSC_0158.jpg

DSC_0159.jpg

DSC_0160.jpg

DSC_0161.jpg

Ferdig tørket og litt bilder av hva jeg har i vente:

DSC_0162.jpg

DSC_0163.jpg

DSC_0164.jpg

DSC_0165.jpg

DSC_0166.jpg

DSC_0167.jpg

DSC_0171.jpg

DSC_0172.jpg

DSC_0173.jpg

DSC_0174.jpg

DSC_0175.jpg

DSC_0176.jpg

DSC_0177.jpg

DSC_0178.jpg

DSC_0179.jpg

DSC_0180.jpg

DSC_0181.jpg

Prøvefelt FØR Scholl S30+

DSC_0182.jpg

DSC_0183.jpg

Prøvefelt ETTER 1 runde (spredde produktet på 1 pass/ca 1100 o/min, 2-3 pass med litt press på 1800 o/min, 1 runde uten press på 1100 o/min)

DSC_0185.jpg

Prøvefelt etter runde nr 2 med samme oppskrift som første runden, men med litt mere press på 3 pass:

DSC_0186.jpg

50/50 bilder av prøvefeltet:

DSC_0187.jpg

DSC_0188.jpg

DSC_0189.jpg

DSC_0190.jpg

Wipedown ble gjort med Scholl CF02 etter både runde nr 1 og runde nr 2

Bakluke før og etter en runde med Scholl S17+:

DSC_0201.jpg

DSC_0202.jpg

Stygge riper i bakfangeren før og etter en runde med Scholl S17+:

DSC_0207.jpg

DSC_0208.jpg

Eksos før og etter en runde med Scholl Crack 9000 og diverse børster:

DSC_0145.jpg

DSC_0217.jpg

Litt random bilder etter en runde med Scholl S17+:

DSC_0216.jpg

DSC_0215.jpg

DSC_0198.jpg

DSC_0195.jpg

DSC_0193.jpg

DSC_0214.jpg

DSC_0210.jpg

DSC_0212.jpg

50/50 på venstre forskjerm:

DSC_0008.jpg

Noen av bilen etter SV CFP:

DSC_0013.jpg

DSC_0014.jpg

DSC_0015.jpg

DSC_0016.jpg

DSC_0017.jpg

DSC_0018.jpg

DSC_0019.jpg

Diverse bilder av "ferdig" bil (mangler voks).

DSC_0021.jpg

DSC_0022.jpg

DSC_0023.jpg

DSC_0024.jpg

DSC_0025.jpg

DSC_0026.jpg

DSC_0027.jpg

DSC_0028.jpg

DSC_0029.jpg

DSC_0030.jpg

DSC_0031.jpg

DSC_0032.jpg

DSC_0033.jpg

DSC_0034.jpg

DSC_0035.jpg

DSC_0036.jpg

DSC_0037.jpg

DSC_0038.jpg

DSC_0039.jpg

DSC_0040.jpg

DSC_0041.jpg

DSC_0047.jpg

TO BE CONTINUED

Endret av ØrjanA
  • DCN Poeng 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Første innlegg er oppdatert som jeg lovet dere ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 399
Petter

Blir det 1 steg siden s30 fjernet så mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole Gunnar    151
Ole Gunnar

Ser ut til å ta bra med S30+ / orange ;)

Lykke til videre, håper det ikke blir noen særlige overaskelser... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Blir det 1 steg siden s30 fjernet så mye?

Nei. Blir et steg pga tidsmangel. Eier (ene sjefen min) må ha bilen igjen på fredag siden han skal på hytta i pinsen og selv reiser jeg utenlands på lørdag og er ikke tilbake før neste onsdag så da må det bli 1-steg denne gangen så. Jobber både idag og i morgen til kl 18.00 så da begrenser det seg litt med tid :(

Ser ut til å ta bra med S30+ / orange ;)

Lykke til videre, håper det ikke blir noen særlige overaskelser... :)

Takk takk.

Med S30+ /orange så håpåer jeg det er lite overraskelser ute og går her. Uansett så som nevnt over her så blir det en skikkelig runde ut på høsten ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Overaskende hvor mye den komboen tok, og det er jo i og for seg bra så lenge du ikke får noen hologrammer

Tenker myk lakk når den har fått såpass vaskepreg etter så kort tid, men jeg kjenner BMW lakk veldig dårlig

Du kan få bytte en BMW detail mot en fullkorrigering av fruens Holo.....ehhh, Saab mener jeg ;)

Ser frem til å se et pent sluttresultat av 1-stegs på denne flotte bilen.

Lykke til !

mvh

Ståle :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten83    7
Morten83

Det var virkelig en sliten lakk til alikevel å være så ny..

Men etter en ØrjanDetail blir den garantert som ny, antakelig ennå bedre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Overaskende hvor mye den komboen tok, og det er jo i og for seg bra så lenge du ikke får noen hologrammerTenker myk lakk når den har fått såpass vaskepreg etter så kort tid, men jeg kjenner BMW lakk veldig dårligDu kan få bytte en BMW detail mot en fullkorrigering av fruens Holo.....ehhh, Saab mener jeg ;) Ser frem til å se et pent sluttresultat av 1-stegs på denne flotte bilen.Lykke til !mvhStåle :)

Da tar jeg heller mørk BMW en den holo.... ehhh sabben ;) Been there done that......

Det var virkelig en sliten lakk til alikevel å være så ny..Men etter en ØrjanDetail blir den garantert som ny, antakelig ennå bedre :)

Er faktisk så ille den ser ut til.... Som ny eller bedre blir den ikke da det kun blir en 1-stegs, men at det blir mye bedre er det ikke noe tvil om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

Det var rett og slett facinerende :) Snakk om myk lakk :D

Gleder meg til fortsettelsen her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Fjerner S03+ så mye RDS og swirls uten NOE holos?

Har ikke brukt S03+, MEN S30+ Ta en kopp kaffe så ser du at det hele tiden er sagt S30+ :lol:

Det var rett og slett facinerende :) Snakk om myk lakk :D

Gleder meg til fortsettelsen her.

Vil ikke kalle den myk, ikke i BMW X3 sammenheng. Tok en sort i fjor og der snakker vi myk lakk der....... Ligger nok sånn ca midt på treet denne her :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Så ut som du var heldig her :) Håper jeg får samme lakk på V50'n jeg begynner på i kveld. Hadde trengt noe sånt etter å ha jobba hele helga på et hologramh****** av svart amerikaner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kbaskim    2
kbaskim

Nå begynner det å hjelpe Ørjan. Så langt ser det veldig bra ut, jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet. :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
East    157
East

"kule" fingermerker på bakluka da.....? Trist å se så ny bil slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Hmmmmmm, gikk vist på en smell her gitt. S30/orange ble satt på hylla :blink: Denne bilen fortjener så mye mere en en enkel 1-stegs polering..........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Går du grundig til verks nå, eller bli bilen sendt i retur og så gitt en skikkelig omgang senere? Eller en annen form for smell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Går du grundig til verks nå, eller bli bilen sendt i retur og så gitt en skikkelig omgang senere? Eller en annen form for smell?

Blir IKKE sendt i retur ;) Har bare gitt meg selv 10-12 timer ekstra med jobb..... Kommer bilder etc i morgen formiddag. Nå er det natta her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Hehe, høres lovende ut. Ekte detailerånd :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig