kbaskim

'06 Touran blir sort igjen

Onsdag 5.mai: Vask. glemte helt å ta bilder denne kvelden.

Hadde det ikke stått i vognkortet at denne bilen var sort ville jeg gjettet grå SS lakk, derfor tok jeg sammen med eieren en grundig vask av bilen hos meg før vi skulle korrigere, det ble gjort med følgende produkter:

Begynte med avfetting og felgrens:

CG Orange Degraser 1:3

CG Sticky Wheel (osv) 1:1

Megs APC 1:4 på dekk og i hjulbuer.

Deretter forvask uten å skylle av avfettingen:

CG Citrus Wash & Gloss og VP PH Neutral Snow Foam i skumlanse (husker ikke målene, men blandingen var sterk)

Vasket bilen med 2BM med sterk CG CW&G blanding, mothers ullmit var utvalgt redskap for jobben.

Det var fortsatt endel rusk som satt igjen i lakken så vi dynket alt under vinduene med Prickbort og lot denne virke i noen minutter.

Deretter fulgte en ny runde med skum før vi tørket bilen med CG Monster mf og Megs Last touch 1:1.

CG Barebones ble sprayet i hjulbuer og dekkene forsøkt mettet med Megs Hyper dressing 1:4.

Lørdag 8. Mai: Polering.

Vi møttes 09.00 i garasjen til Guttorm (Navara). Eieren skulle være i Drammen til 20.00 så det ble tidlig avklart at dette ble en 1-stegs jobb. (og at bildene underveis dessverre ble få)

Dette var første gang jeg så bilen ren i sola, denne var full av kjørespor etter bruktbilklargjøringen hos Møller Romerike.

Bilen ble igjen sprayet ned med prickbort og skummet med en småheftig blanding av CG CW&G og VP HPNSF (flott med fortkortelser) før ny bøttevask.

Deretter ble bilen clayet med Sonus green og ONR clay lube (1:64) og etter all avfetting og såpebehandlingen den hadde fått den siste uken var det ikke mye som satt igjen i clayen. Etter clay ble bilen spylt og tørket, også denne gangen med hjelp av Megs LT 1:1.

Bilen ble kjørt i garasjen og inspisert:

_DSC2532.jpg

Og jeg testet med med 3M UFSE:

_DSC2534.jpg

Jeg skulle gjerne tatt en mer, men eieren ble fornøyd med resultatet så dette ble dagens kombo. Det var ett par unntak hvor vi måtte til med tøffere kombo og da ble 3M FCP og 3M EFC benyttet med tilhørende pads.

Underveis tørket vi bilen med IPA, men som flere har oppdaget fjerner ikke dette alle oljene etter 3M UFSE. Da vi ikke hadde sterkere skyts rygget vi ut bilen og skummet den ned igjen, og lot dette henge på en liten stund. Det er mulig vi ikke fikk fjernet alle oljene med dette, men vi merket ikke noe til dette oljene når vi igjen tørket bilen.

Trygt inne i garasjen igjen ble CG EZ-creme glaze med Flex DA og sort LC CCS pad. Valg av LSP var gjort og dagens vinner ble Wolfgang Fuzion (hele garasjen luktet som en godtebutikk) Førnøyde med dagens innsats måtte vi finne frem kameraet igjen.

_DSC2542.jpg

_DSC2544.jpg

Eieren og Guttorm (Navara) registrerer bilen igjen:

_DSC2553.jpg

_DSC2554.jpg

"SHINE HAPPENS"?

_DSC2556.jpg

_DSC2557.jpg

_DSC2558.jpg

_DSC2559.jpg

_DSC2562.jpg

_DSC2564.jpg

Takk til dere som gidder å lese gjennom en noe dårlig dokumentert jobb.

Alle tilbakemeldinger mottas med takk!

Edit: Oppdatert bildelinkene og lagt til litt informasjon.

Endret av kbaskim
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb, gratulerer :thumbs:

Fuzion ser nydelig ut, hvor bra er denne egentlig sammenlignet med swisswax?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tilgode å teste SV. Concorso var også på menyen denne dagen, men da Fuzion hadde stått ubrukt på hylla til Navara en stund falt valget på Fuzion denne gangen. Hvordan de kan måles opp mot hverandre når det gjelder holdbarhet kan jeg dessverre ikke si noe om.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tilgode å teste SV. Concorso var også på menyen denne dagen, men da Fuzion hadde stått ubrukt på hylla til Navara en stund falt valget på Fuzion denne gangen. Hvordan de kan måles opp mot hverandre når det gjelder holdbarhet kan jeg dessverre ikke si noe om.

Det så i hvertfall heftig ut!

Spør fordi jeg er på utkikk etter en "oppgradering" fra CG 5050. Virket i hverfall som fuzion var en kandidat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pent og shine happens verdig denne her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke klage når det ser ut som speil :D Bra jobba

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speilblankt ja :)

Fornøyd eier tenker jeg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pent og shine happens verdig denne her :)

Takk for det, shine happend.

Kan ikke klage når det ser ut som speil :D Bra jobba

Takk, fornøyd med dette resultatet på en 1-stegs jobb.

Speilblankt ja :)

Fornøyd eier tenker jeg ;)

Eieren hadde fått tilbakemeldinger om blank bil etter kvelden vi vasket, og da så den ut som et psykadelisk mesterverk etter tidligere maskinpolering. Når vi var ferdig på lørdagen fløy han rundt bilen og smilte fra øre til øre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Looking good... 1 stk blank og fin Touran

Godt jobbet!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble blankt dette B) bra jobba.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig pent:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for de positive tilbakemeldingene Petter, Dennis og Brynjar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert arbeide... har en sort Touran stående her nå som skal tas. Kanskje du tar den siden du er så godt i gang med sorte Touraner? :P hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe stress skoTner! ;)

Den var takknemmelig å jobbe med da det var sort perlemor og ikke ss-lakk, leitet etter holos med led lykt etter IPA og i solen etter den siste vasken og kunne ikke finne noe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble skikkelig blankt og fint dette KB. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive