hmsilset

Sort Hummer H1 98 mod

Tenkte denne bilen ville ta minst 10 timer.Men siden det hadde blitt 20 timer bare med demontering før maskinpolering så tok vi bare

der det var mulig å komme til.Lakken virker ganske myk, og har en god del rds og swirls.Prøvde meg frem med forskjellig, men fant ut at blå sholl pad med s17 ville ta passe bra.Er ikke klarlakk her, så paden ble svart ganske så fort. Eier gikk grundig over med Sholl S40 og Sholl orange pad med Flex DA for hvert panel jeg var ferdig med.Altså omtrent samme oppskrift som jeg har hatt på de 2 siste bilene :D

Bilder da. Her en test.Funka ganske bra, så fortsatte med bloå sholl og S17.Tok det litt grundigere enn dette 50/50 bildet..

002-12.jpg

Litt mere før bilder.

006-8.jpg

003-8.jpg

005-8.jpg

Avfetning og avspyling før wipedown.

009-8.jpg

010-6.jpg

Finner frem min gode venn Swissvax Insignis, for det må en sort bil ha!

012-5.jpg

011-6.jpg

Tror dette fungerer bra :) Smør på resten av bilen og avslutter med dekkfornyer og nanolotus rutefosegling.

013-6.jpg

014-6.jpg

015-7.jpg

016-6.jpg

017-8.jpg

018-7.jpg

020-5.jpg

019-3.jpg

021-4.jpg

022-6.jpg

023-5.jpg

024-6.jpg

025-4.jpg

026-5.jpg

027-5.jpg

029-6.jpg

Hehe, hadde aldri forestllt meg 5 timer på en Hummer selv med 2 mann.Vel, fikk jo opp glansen en god del, så holder noen måneder.Skal kanskje lakkes denne syntes jeg eieren sa.

Endret av hmsilset
9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice!! Bra jobba! Eneste riktige Hummer også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba ja :) Lakken ble jo nydelig.

Men kan ikke si meg enig i Torby :P H1 ser helt for j*** ut i mine øyne, firkanta kasse :P hehe. Men ofc, den er jo sinnsyk til sitt bruksområde. Men måtte blitt H2 for meg, ettersom jeg ikke har hytte på toppen av ett fjell eller noe slikt B)

Endret av Bjørn_A
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft prosjekt dette mr.silset. Bra resultat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal si du ofrer Insignisen.. Er ikke snakk om å spare den til egen bil..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble blank å fin den! Litt stilig Hummer den der utgaven ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe artig bil det der. Sikkert et sant mareritt på trange parkeringplasser og små bygater, men tøff er den :)

Synes resultatet ble svært så bra. Hvordan er det å jobbe med biler som ikke har klarlakk sammenlignet med de som har det? For meg ser det ofte ut som resultatet blir mest bling-bling eller forskjellen mest påfallende på de uten?

+ Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice!! Bra jobba! Eneste riktige Hummer også.

Takk :) Enig, de er ikke så veldig fine da, men tøffe.Også detter de jo nesten ikke i pris i forhold til H2.

Bra jobba ja :) Lakken ble jo nydelig. 

Men kan ikke si meg enig i Torby :P H1 ser helt for j*** ut i mine øyne, firkanta kasse :P hehe. Men ofc, den er jo sinnsyk til sitt bruksområde. Men måtte blitt H2 for meg, ettersom jeg ikke har hytte på toppen av ett fjell eller noe slikt B)

Takk! Synes du skal kjøpe deg hytte på toppen av ett fjell og H1 fordi jeg,hehe.Sigar i munnviken og solbriller fra 90 tallet så blir man jo helt Arnold ;)

Tøft prosjekt dette mr.silset. Bra resultat.

Takk Arne! Skulle hatt hjelp i begynnelsen å velge rett kombinasjon før maskinpolering, men ringte Tommy(i måndalen), og han var enig i valget mitt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig bra dette, men hva syns paden om alle disse skruene som er over alt egentlig? Måtte du prøve å unngå dem eller gikk det greit?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal si du ofrer Insignisen.. Er ikke snakk om å spare den til egen bil..

Har igjen minst 80% enda da ;) Skjønner hva du mener, men jeg kommer kun til å bruke sånne vokser og gjerne andre som er på høyde eller bedre i fremtiden på biler uten metallic.Får ikke ekstra betalt for det, men det gjør meg fornøyd, og det er viktigst :) Bor på en liten plass, så ser bilene ofte.

Hehe artig bil det der. Sikkert et sant mareritt på trange parkeringplasser og små bygater, men tøff er den :)

Synes resultatet ble svært så bra. Hvordan er det å jobbe med biler som ikke har klarlakk sammenlignet med de som har det? For meg ser det ofte ut som resultatet blir mest bling-bling eller forskjellen mest påfallende på de uten?

+ Cred!

Takk for cred :) ja,resultatet blir nok mere bling om en får jobba skikkelig med lakken.Eneste problemet er at paden kan bli veldig/metta farga, så kan være greit å gå over med børste av og til.

Ble veldig bra dette, men hva syns paden om alle disse skruene som er over alt egentlig? Måtte du prøve å unngå dem eller gikk det greit?

1 ny liten uberpad ble ødelagt, og blå shollpaden litt ruskete.Prøvde å unngå dem, men på bakerste halvdelen av bilen var det umulig

nesten.Kom borti noe hele tiden.sholl orange paden på DA maskina var nesten like fin ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grombil det der.... American way så det holder..

blankt ble det også, så kred til deg for den....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grombil det der.... American way så det holder..

blankt ble det også, så kred til deg for den....

Takk :) Eieren så i kriker og kroker og lurte på om det ble blankt når vi ikke kom til.Vi får bare stole på at voksen gjør susen beroliget jeg ham med.Og jammen ble det blankt nesten overalt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobbet! Offroad biler er :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøff poleringsoppgave på tøff bil. Dette så veldig blankt og skikkelig ut. Cred vel fortjent.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bilen mener jeg har stått til salgs i Bø (Telemark) for litt siden, så mistenkelig kjent ut. Skal si Insignis gjorde jobben på slutten der, ble meget blank og fin :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig bra :thumbup: Eneste skikkelige Hummer dette ja B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig bra :thumbup: Eneste skikkelige Hummer dette ja B)

Takk :) Inne på tråden å sikla litt igjen.Voksinga av denne bilen var en heftig opplevelse :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive