ØyvindBraaten

Ulike lakktyper

Hadde det vært noe særlig å lagd et type kartotek med liste over type biler med ulike lakker? Slik at man fort kan slå opp og finne ut at, aha! Den har kjeramisk lakk så her må vi kjøre på! Eller, oi :o denne har mjuk lakk..

Også er det et spørsmål til crowd'n, for å se lakk-koden så står den på plata i døra som regel? Har en MB ML inne nå, svart. Tror jeg fant koda, c197, kan det stemme? og C'n står for keramisk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk Solhaug! Gjelder å følge med på hva som skjer på forumet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk Solhaug! Gjelder å følge med på hva som skjer på forumet ;)

alt i orden,ja gjelder å bruke øynene i blant :D meg selv inkludert :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok riktig! Forumet her er ganske stort så ikke alltid like lett å lete frem. Men slik tilbake til fargekode og stæsj, c'n står for keramisk sant? For incase, har jeg mange timer foran meg... :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her burde moderatoran slette en del poster og lage en post me alle lakktyper. så det blir mere oversiktig..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg har skjønt riktig, driver Dennis å sjekker muligheter for en type søkefunksjon hvor alt blir lagt i database så vi bare kan søke opp. Krever selvfølgelig at alle bidrar med å informasjon til databasen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dette tilfellet hvor du har C197 så står nok det for Ceramic Clear ja... Bilprodusentene har forksjellige måter å gjøre dette på og det er ikke alltid at disse kodene betyr det samme desverre..

På noen koder kan du finne "BC CC" foran lakkoden, noe som står for Basecoat/Clearcoat. "U" betyr ofte "Upper Color" og "L" Lower Color. På toyota vil du kunne finne CTR1C8 som står for "Color and Trim". hva C'en står for der har jeg ikke anelse om..

For oppslag på hvor du finner fargekode så pleier jeg å bruke denne linken:

Fargekodeoppslag

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive