hanso

Über pads til Flex DA.

Skal maskinpolere kebabtralla mi i morgen med Flex DA.

Jeg skal bruke Scholl 03Gold og Menzerna 106FA. Jeg har også alle 5 typer av überpads.

Hvor grov pad bør jeg starte med? Skal selvfølgelig teste ut på noen paneler, men det kan jo være noen som har god erfaring med et eller annet.

Det er tykk lakk på bilen, og det er forholdsvis en del RDS og noe swirls. Trenger litt god cut til å begynne med.

Min plan basert på uvitenhet er følgende:

1. 03 Gold på blå pad.

2. 106FA på blå pad.

3. 106FA på svart pad.

Tar gjerne imot synpunkt på dette!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynn med S03 Gold på Orange pad du, hvis ikke du føler at dette tar godt nok så går du over på gul Uber, mulig du må bruke Menz på grønn Uber og deretter blå..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke til Menzerna noe serlig, men Scholl har jeg brukt littegrann.

Jeg ville begynt med S03 Gold på blå, og hvis ikke det tar nok, noe det antagelig ikke gjør, ville jeg gått over på orange.

Jeg føler iallefall at den orange er veldig sånn allaround-pute.

Tviler på du kommer til å få korrigert noe som helst med den svarte Überputen da dette er en sealer/glaze pute. Dvs du finner stort sett ikke finere pute.

Men nå vet ikke jeg hvilken farge du har på bilen. myk eller hard lakk. Men det er iallefall det jeg ville gjort. Men hadde nok startet med S17+ f.eks så hvis en av de Menzerna produktene tilsvarer S17´+ ville jeg gått for det første på blå og så orange.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo enig i at det bare er å kjøre på siden det er en DA maskin.

Tenkte å bruke svart til slutt for å få opp enda mer glans, men kanskje jeg klarer det med blå?

Lakken er vel hard, men en dør som er omlakkert er sykt myk. Nye riper hver gang jeg lukker døra :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fungerer Scholl produktene på "vanlig" DA?

Vil S03 Gold kunne brytes ned som den skal med en DAS-6 og lignende som ikke har tvungen rotasjon?

Vil S40 kreve merkbart kortere jobbetid enn Meguiars #80? (for å oppnå fin glans i dette tilfellet, ikke først og fremst swirl fjerning)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Scholl S03 gold, med gul Uber, riktig nok på roterende, men det fungerte veldig bra, så hvis det er en del swirls og RDS, så ville jeg gått for den, og avsluttet med 106 FA og blå Uber, som er hakket vassere enn sort. Tror du kommer til å sitte igjen med en veldig blank bil!

Flott med tilbakemelding om hvordan dette fungerte med DA maskin :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne gangen skal jeg for en gangs skyld ta bilder!

Tar meg en tur ut og begynner med vask tenker jeg. Kanskje jeg rekker Nanolotus på rutene også B)

Endret av hanso
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive