killbox

Ford Focus

Legger ut noen bilder av min første detailing (visst man ser bort fra Turtle og polergarn).

Utstyr brukt:

- Duragloss 901.

- Bilberry Wheel Clean.

- Meguair's Clay

- Chemical Guys Jetseal 901

- Chemichal Guys Pete's 53

- Duragloss 101

- 2 x Gritguard bøtter.

- Scandicshine tørkehåndkle

Utgangspunktet:

22391247.jpg

35763467.jpg

73960399.jpg

Sikkert første gangen bilen har blitt clayet. Clayen ble skikkelig skitten. Veldig mye grønt på den. Tipper det er bjørketreet hvor jeg pleier å parkere som har mye av skylden. Clayen gikk rett i bosset etterpå, altfor skitten til å brukes igjen.

78714032.jpg

Bilen ferdig clayet. Klar til maskering,

90683146.jpg

Prøvde meg på biltema DA og ScratchX, men gav opp etter den ene siden. Var for mye skraper. Skikkert altfor dype til ScratchX.

15804528.jpg

49296178.jpg

Vet at viskerne ser j*vlige ut. Har bestillt inn nye. De har sikkert ikke vært skiftet ut på 11 åringen :P

41984030.jpg

Etter ca 13 timer så bilen slik ut:

46188444.jpg

90432618.jpg

70007776.jpg

45499875.jpg

Ble til slutt:

Duragloss 101 i 24 timer

Jetseal x2

Pete's 53 x2

Synes resultatet på min første detailing på min første bil ble ganske så bra. I morgen blir det muligens montering av nye høyttalere fremme og bak pluss en plast boks til oppbevaring av mikrofiber i garasjen :)

Endret av killbox
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo utrolig mye bedre :D

Biltema DA og Scratch-X er jo ikke det beste for en stor korrigering, men med litt arbeid kan de nok klare litt de også. Om ikke annet får du vel fjernet en del swirls, noe som hjelper veldig.

Kan forresten anbefale å gå til innkjøp av en plast og gummifornyer ;) Svarte dekk og lister gjør mye på totaltopplevelsen. Swissvax Pneu fungerer supert på gummi, og helt ok på plast også. Ikke så dyr i innkjøp og varer lenge :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) Har faktisk gått over med Black Wow to ganger :P Synes ikke den er veldig imponerende, men den tar litt. Pneu er notert.

Håper på og få skiftet ut dekk og felger i løpet av sommeren. Har veldig veldig lyst på OZ superturismo i hvitt 17"

I morgen blir det nok innvendig vask og litt i motorrommet. Har CG Silk dressing shine liggende. Disse fungerer vell også på dekk.

Endret av killbox
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra dette her ja... flott farge på bilen også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser jo veldig bra ut! Alltid kos å pleie egen bil. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) Har faktisk gått over med Black Wow to ganger :P Synes ikke den er veldig imponerende, men den tar litt. Pneu er notert.

Håper på og få skiftet ut dekk og felger i løpet av sommeren. Har veldig veldig lyst på OZ superturismo i hvitt 17"

I morgen blir det nok innvendig vask og litt i motorrommet. Har CG Silk dressing shine liggende. Disse fungerer vell også på dekk.

La merke til at det var noe som var mørkt, men tenkte nederste lista, og kanten på den som går inn i hjulbuen. Men er jo en bra første detail :D

CG Silk Shine Dressing fungerer på dekk ja, men holdbarheten er ikke altfor bra syns jeg. Liker forresten også å tørke over med microfiber etter påføring for å få en litt mattere look

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes den ble kjempefin :) Cred fra meg. finnes fint lite produkter som er skikkelig bra på plast.De 3 beste er nesten ikke nevnt på dette forumet enda, unntatt polytrol, som er en sikker vinner da ;)

Favorittene mine er nanolex professional,nanospray og Turtle wax ice(med ondt skal ondt fordrives). Hadde på ice på faren min sin Omega i fjor.De var hvite av polish.Smurte bare på ice, og de er ganske bra enda :) Prøvd cg silk dressing, og den er ikke noe bra etter min mening, og blir lett skjoldete, så bruker den kun i hjulbuer.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes dette ga et veldig løft på utseende ja :)

Er nok ikke lenge før du kjører løs på den med roterende! Fin lakk å jobbe med på disse bilene ;)

Tips: Spylerdysene er veldig lett å ta av på denne, så slipper du å maskere dem. Det samme gjelder deksler til lyktespylerne. Blanke blinkere foran og på siden får du for noen få hundrelapper på ebay. Samme gjelder baklykter B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

13 vel brukte timer, ble skikkelig bra :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes den ble kjempefin :) Cred fra meg. finnes fint lite produkter som er skikkelig bra på plast.De 3 beste er nesten ikke nevnt på dette forumet enda, unntatt polytrol, som er en sikker vinner da ;)

Favorittene mine er nanolex professional,nanospray og Turtle wax ice. Hadde på ice på faren min sin Omega i fjor.De var hvite av polish.Smurte bare på ice, og de er svarte enda :) Prøvd cg silk dressing, og den er ikke noe bra og blir lett skjoldete, så bruker den kun i hjulbuer.

Får gå over jevnlig med Black wow. Skal prøve å ha det som en vane. Når jeg fjerna maskeringstapen så fulgte hele fargen med :P Det er bare en tynn hinne som legger seg oppå. Derfor jeg gikk over kjapt etter jeg tok av teipen.

Syntes dette ga et veldig løft på utseende ja :)

Er nok ikke lenge før du kjører løs på den med roterende! Fin lakk å jobbe med på disse bilene ;)

Tips: Spylerdysene er veldig lett å ta av på denne, så slipper du å maskere dem. Det samme gjelder deksler til lyktespylerne. Blanke blinkere foran og på siden får du for noen få hundrelapper på ebay. Samme gjelder baklykter B)

Ser frem til roterende og våtsliping. Må nok vente et år og to, og bygge opp mikrofiberklut haugen :P Det å skifte ut lyktdekslene var ingen dum i ide. Er vell bare et par skruer som må løsnes vell.

Endret av killbox
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra det her ja, men brukte du ikke lakkrens? Hva brukte du som claylube? Fin farge!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra det her ja, men brukte du ikke lakkrens? Hva brukte du som claylube? Fin farge!

Brukte Duragloss 101 som lakkrens. Den stod i 24 timer. Clayen var Meguiar's kit med QD.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Ikke helt inne på Duragloss produktene ennå :) Men lakkrens skal ikke tørke inn... Skal tørkes bort med engang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen førstejobb dette. Bra med tekst til bildene også..

Ble blank og rød tyttebæra nå:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive