Gå til innhold

Nanolex Urban.


Bernhard

Recommended Posts

kris1986

Veldig interessant.. Jeg hadde tenkt til å prøve Urban på sommeren med tanke på "bykjøring" osv, men tror jeg holder meg til den gamle, gode da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Knutis

    6

  • Nanolex

    4

  • roadrune

    4

  • ESPP

    4

Mest aktive i dette emnet

Nå har ikke jeg testet Nanolex produkter (ennå :rolleyes:), men har nylig klint på litt nanolotus på rutene mine. Det er mye bevegelse på frontruta i 57,5km/t der hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir å teste Nanolex Urban på Caillacen til brodern iløpet av uka da han klagde på NanoLotus Proff forseglinga, selv om han var kjempefornøyd med den på volvoen sin...

Nanolex vanlig kommer det vel litt mere om når Olelink her på forumet kommer hjem fra nordsjøen og får sett litt mere på bmw'n sin, men slik som det ser ut nå kommer jeg nok til å kjøpe meg Rain-X på godbilen min ettersom at Bjerknez har en veldig god test på denne..

Edit:

Har forresten testa Biltema RainOff på en mercedes som jeg kjørte en stund i vinter, rensa ruta skikkelig og la på, venta til ruta ble grå og buffa vekk med MF.

Vannet begynner å prelle av ruta i 70-80km/t de første 2-3 ukene, 100-110km/t resten av perioden. Etter 6-7 uker opplevde jeg at de ble en del større flekker på ruta hvor det ikke var noen effekt lengre..

Kort levetid om du ikke gidder å smøre på nytt etter 6-7 uker hver gang, pluss at jeg mistenker at RainOff er full av silikon :blink:

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir å teste Nanolex Urban på Caillacen til brodern iløpet av uka da han klagde på NanoLotus Proff forseglinga, selv om han var kjempefornøyd med den på volvoen sin...

Nanolex vanlig kommer det vel litt mere om når Olelink her på forumet kommer hjem fra nordsjøen og får sett litt mere på bmw'n sin, men slik som det ser ut nå kommer jeg nok til å kjøpe meg Rain-X på godbilen min ettersom at Bjerknez har en veldig god test på denne..

Edit:

Har forresten testa Biltema RainOff på en mercedes som jeg kjørte en stund i vinter, rensa ruta skikkelig og la på, venta til ruta ble grå og buffa vekk med MF.

Vannet begynner å prelle av ruta i 70-80km/t de første 2-3 ukene, 100-110km/t resten av perioden. Etter 6-7 uker opplevde jeg at de ble en del større flekker på ruta hvor det ikke var noen effekt lengre..

Kort levetid om du ikke gidder å smøre på nytt etter 6-7 uker hver gang, pluss at jeg mistenker at RainOff er full av silikon :blink:

Hvis du hadde orket å lese bakpå "innpakkningen" Rain Off kommer i, så står det på flaksa at holdbarheten er 4 uker ;)

Har brukt denne i vinter og fungerer helt ok. Men sliter med å viskerne hopper på ruta og at den kan være ekstremt vanskelig å buffe av. Ellers ok. Blir nok Nanolex el Nanolotus på meg straks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ikke overbevist av Urban, har lagt den side om side med "TW Clear vue"(?) og etter 3 uker er det klin umulig å se noen forskjell, men venter fortsatt i spenning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

Jo, begge deler gir forskjell på farten på luften som går over vinduet.

Jo det har du rett i, men det er jo likevel to forskjellige ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde orket å lese bakpå "innpakkningen" Rain Off kommer i, så står det på flaksa at holdbarheten er 4 uker ;)

Har brukt denne i vinter og fungerer helt ok. Men sliter med å viskerne hopper på ruta og at den kan være ekstremt vanskelig å buffe av. Ellers ok. Blir nok Nanolex el Nanolotus på meg straks :)

Er stor forskjell på slitasje på frontrute og på sideruter også. Og så bruker en del folk vindusvisker uansett, så dermed slites det enda mer. Har selv gode erfaringer med Biltema sin Rain Off. For meg varte den minst 2-3 mnd på frontruta, og på sideruter langt over et halvt år.

Når det gjelder det å buffe den av igjen så nytter det ikke med en fin microfiber. Du må ha en som er litt stivere av seg. Brukte Meguiars Water Magnet til å buffe av siste gangen jeg brukte Rain Off, og da gikk det som en lek...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stor forskjell på slitasje på frontrute og på sideruter også. Og så bruker en del folk vindusvisker uansett, så dermed slites det enda mer. Har selv gode erfaringer med Biltema sin Rain Off. For meg varte den minst 2-3 mnd på frontruta, og på sideruter langt over et halvt år.

Når det gjelder det å buffe den av igjen så nytter det ikke med en fin microfiber. Du må ha en som er litt stivere av seg. Brukte Meguiars Water Magnet til å buffe av siste gangen jeg brukte Rain Off, og da gikk det som en lek...

Vi glemte at vi hadde lagt det siste laget på frontruten, ble liggende å herde i nesten 1 time.. Brukte rundt 45 Min for å få ruta bra igjen. Prøvde ikke Water Magnet da, prøve neste gang ;)

Jo klart at det er forskjell på slitasje. Enda kjempe effekt på siderutene og bakruta, nesten ingen på frontruten. Hatt på i ca 7 uker. Men når det står 4 uker på pakken, er det jo ikke dårlig holdbarhet hvis den da varer i 4 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

Jo, men effekten og poenget blir det samme. :)

Både feilvisning på speedo OG forskjell i aerodynamikk gjør at det blir forskjell fra bil til bil.

Da er vi enige og poenget kan ikke misforstås?

Jada, jeg trodde når jeg svarte igårkveld at du var av den oppfatning at hastighet og aerodynamikk var det samme :D

Så vi er nok enige ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kun opplevd at ruten har blitt "grå"/skjoldete med nanolotus. Har ikke sett dette med nanolex, men premium/urban har sittet kortere enn nanolotusen, så vet ikke om de blir værre med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Joda det er gode ting å ha på ruten uansett, men om du bruker viskerne mye reduserer du levetiden betraktelig på forseglingen, dette pga at det er mekanisk slitasje som svekker den mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kun opplevd at ruten har blitt "grå"/skjoldete med nanolotus. Har ikke sett dette med nanolex, men premium/urban har sittet kortere enn nanolotusen, så vet ikke om de blir værre med tiden.

Noen som faktisk VET hva det kommer av? Jeg har nanolotus på alle rutene mine, og er ikke antydning til at den blir "grå"/skjoldete når jeg bruker vindusviskern. Det at bilen skal ha så og så mange grader under herding for å unngå dette stemmer nok ikke helt. Hvertfall ikke en avgjørende faktor med tanke på den grå hinna. Da jeg påførte dette var det småkjørlig om natta, og jeg har ingen grå hinne.

Nå har jeg riktignok en ikke så alt for gammel bil. Så både frontrute og vindusviskerne mine er så og si *nye*. Kan være verdt å skifte ut vindusviskere. For nanolotus er er genialt produkt. Sier ikke at nanolex IKKE er bra, for det kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har prøvd produktet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt grå hinne selv, og det skyldtes hos meg masse masse små dråper som lå igjen etter at jeg kjørte viskerene.

Hadde dette "problemet" med Turtle Wax Clear Vue, men ingen problemer på noen av bilene jeg har hatt Nanolex på.

Jeg bør også nevne at jeg har hatt Nanolex på biler med:

-helt nye viskere

-"gamle" viskere som har fått seg en runde med GPAC (eller tilsvarende)

-"gamle" viskere som ikke har blitt behandlet med noe

På Nanolex har ingen av disse lagt igjen dråper ved bruk av viskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere

Så nanolotus / nanolex er ikke noe serlig å ha på ruta om man bruker viskerne avogtil da? Føler jeg har behov for å ta et visk nå og da.

Bare å bruke viskere Talker...spesielt når det er yr og duskregn. Må en viss mengde vann til før dråpene bestemmer seg i fellesskap for å flykte fra frontruta...

Er du VIP? Da gir vi deg hele 25% rabatt på alle bestillinger.

Sjekk ut vår nye nettside og ikke minst vår splitter nye nettbutikk.


Web: http://www.nanolex.no
Butikk: http://www.nanolexbutikken.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...