hmsilset

Nanospray som dekkfornyer.

Da har jeg gjort ren bil og dekk.Følger med bilder som forklaring, og skal legge ut nye etter hver vask for å finne ut om

vi endelig kan ha en dekkfornyer som faktisk varer lengre enn 1 vask :)

Bildene sier jo alt, men kan forklare litt.Toyo R888 gateslicks fremme og Toyo T1R bake.

Ja,vet at det ikke er calipter på venstre bakhjul :) Den er plugga bremserøret til jeg har fått nye delene..

005-8.jpg

Venstre bakhjul:kun nanospray.

002-12.jpg

001-14.jpg

003-8.jpg

Venstre framhjul: Dekkfornyer+Nanospray

004-8.jpg

006-8.jpg

.

Høyre framhjul: Kun Nanospray.

007-7.jpg

008-8.jpg

Høyre bakhjul:Kun dekkfornyer.

009-8.jpg

010-6.jpg

Rot i rekkefølge på bilder på photobucket for tida, men rekkefølgen og produktene jeg skreiv først er ihvertfall riktig..

Så litt kosebilder til slutt :)

011-6.jpg

012-5.jpg

013-6.jpg

014-6.jpg

015-7.jpg

016-6.jpg

017-8.jpg

Nye bilder kommer ukentlig etter vask.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nova :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bildene. Akkurat sånn Trans Am GTA som avbildet står på lista over biler jeg skal ha. Bare tilfeldigheter som gjorde at det blei BMW 6'er sist gang, og den er litt vanskelig å skille seg av med :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kunne ikke skrevet over hvert bilde hva som er gjort, og eventuelt ikke? Ble ikke helt klok på det der jeg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin test.

Er bildene tatt på shell stasjonen til Hans Petter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin test.

Er bildene tatt på shell stasjonen til Hans Petter?

Takk :) Håper på at fargen hoder seg med nanospray!!

Er en Shell stasjon ja, men vet ikke navnet på han som driver den.Er ihvertfall en som har ansvaret for shellstasjonene i møre og romsdal som dreiv den før ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) Håper på at fargen hoder seg med nanospray!!

Er en Shell stasjon ja, men vet ikke navnet på han som driver den.Er ihvertfall en som har ansvaret for shellstasjonene i møre og romsdal som dreiv den før ;)

Har nettopp startet en liten test på egen hånd...bilder følger etterhvert.

Spraya med NS for 5-6 dager siden på skittent dekk (metta det litt), vasket bilen med HT/MF i dag. Ser bra ut så langt...

Skal holde et øye med dekk-forskjeller fremover...men hadde jo vært greit å finne noe som sitter litt mer enn en ukes tid...vet at en del her inne ser etter en langvarig fasit her... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kunne ikke skrevet over hvert bilde hva som er gjort, og eventuelt ikke? Ble ikke helt klok på det der jeg...

Skreiv det i begynnelsen, men skal skrive det over bildene også :)

Har nettopp startet en liten test på egen hånd...bilder følger etterhvert.

Spraya med NS for 5-6 dager siden på skittent dekk (metta det litt), vasket bilen med HT/MF i dag. Ser bra ut så langt...

Skal holde et øye med dekk-forskjeller fremover...men hadde jo vært greit å finne noe som sitter litt mer enn en ukes tid...vet at en del her inne ser etter en langvarig fasit her... :)

Det er bra :) På dekk med kun nanospray brukte jeg ca 5 pump med produkt og hadde på dekket uten å buffe av etterpå. Jeg bruker aldri å buffe av dekkfornyere heller, så lenge det ikke blir så tykt lag at det kan skvette oppover skjermene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gått 3 dager etter påføring av produktene på dekk, og tok en liten vask i dag.Høytrykk,bøttevask og tørking av hele bilen.

Venstre bake: Kun nanospray.Ser ok ut enda, men brukte lite produkt på dette.

001-14.jpg

Venstre fremme: dekkfornyer+nanospray.Er dårlige bilder her, men er omtrent som på bakdekk.

002-12.jpg

Høyre fremme:Kun nanospray. Hadde på produkt 2 ganger her.Trakk seg inn en del, også hadde jeg på noen spray til etter ett minutt.

Ser ikke aller verst ut, så tror dette kan bli min nye dekkfornyer om den holder en skikkelig vask til.

003-8.jpg

Høyre bake: Kun dekkfornyer.Ser helt ok ut, men tror ikke det holder en vask til.

004-8.jpg

Dette er jo forskjellige dekk, og forskjellen er ikke veldig stor på dem.Altså, ingen dekk ser mye bedre eller dårligere ut enn de andre.

Tar en vask til innen ei uke, så får vurdere bedre og komme med bedre bilder da.

Hadde på litt Insignis etter vask, og testa swisswaxmerkene på nyvoksa bil for å se om de henger godt på voks også.Tror de sitter veldig bra :)

010-6.jpg

På eksosanlegg går det kun i prickbort, så rører det aldri med noe annet enn vann for å spyle av.Har tenkt å ha på metallpolish, men blir så fort skittent der at jeg tror ikke det hadde holdt lenge..

008-8.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og vinneren som dekkfrnyer etter nesten en måned med 1 bøttevask og 4 forsiktige høytrykkspylinger der jeg unngikk mest å treffe dekka er:

Høyre fremme:Kun nanospray. Hadde på produkt 2 ganger her.Trakk seg inn en del, også hadde jeg på noen spray til etter ett minutt.

Ser ikke aller verst ut, så tror dette kan bli min nye dekkfornyer om den holder en skikkelig vask til.

Er lite farge igjen, men alle andre dekk er helt grå snart.. Håper du kommer med en mere serriøs test Håvard ;) Men jeg kommer til å bruke dette fremover, så holder det godt 2-3 uker ihvertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding på produktet!

Slik jeg ser det er vel dette et høvelig allround produkt.

NanoSpray er i utgangspunktet beregnet for bruk på lakk/felger/plast - men har du nytte av det som dekk-fornyer så er det bare å gi gass, selv om det nok kan bli litt kostbart på sikt...but that's detailing... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding på produktet!

Slik jeg ser det er vel dette et høvelig allround produkt.

NanoSpray er i utgangspunktet beregnet for bruk på lakk/felger/plast - men har du nytte av det som dekk-fornyer så er det bare å gi gass, selv om det nok kan bli litt kostbart på sikt...but that's detailing... ;)

Joda, det koster nok litt, men er bedre å bruke litt penger på noe som fungerer enn å bruke litt mindre på noe som ikke fungerer i det hele tatt ;) Kommer nok tl å bruke bare 4-5 spray pr dekk og kombinere med swissvax produkter oppå etter det har trukket litt inn.Kom akkurat på ett produkt til som kan fungere også,hehe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive