zomiboy

Hvordan polerer dere dørhåndtak?

Jeg er fresh i denne hobbyen, men har lest maaaaange writeups men har enda ikke sett noen beskrive hvordan de polerer "under" dørhåndtakene. Forsøkte å komme til med maskina, men fant aldri en god vinkel...

Tips mottas med stor takknemlighet :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er fresh i denne hobbyen, men har lest maaaaange writeups men har enda ikke sett noen beskrive hvordan de polerer "under" dørhåndtakene. Forsøkte å komme til med maskina, men fant aldri en god vinkel...

Tips mottas med stor takknemlighet :unsure:

du tar en påføringspute ell. (aplikatorpad) og tar det produktet du bruker på den og gnukke gnukke gnukke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over, pad og gnukke til du ser mannen med ljåen! Anbefaler Scratch-X 2.0

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ScratcX 2.0 + håndpad fungerer supert... ellers fungerer alt du korrigerer bilen din også, bar bruk en håndpad sammen med det du polerer med. Ripene under dørhåndtak er det ofte mange så det krever litt gnukking ja, men det gjør stror forskjell også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra at du spurte om dette! Har tenkt på om jeg måtte av med håndtakene, men nå slipper jeg jo dette :) God helg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh, manuelt arbeid? Jaja, takk for rådet til dere alle :)

Forresten, hvordan er f.eks S03+ på aplikator pad egentlig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer helt fint til å polere bak håndtak med hvertfall :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det funker fint det, gjorde det på den A6n jeg nettop tok..... Men glemt å skrive det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv har jeg stort sett brukt ScratchX 2.0 men den er nå byttet ut med Meguiars Ultimate Compound. Syns den funker en del bedre, altså tar unna mer riper :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er mulig så er det nesten fortere og skru av dørhåndtaket og kjøre med maskin der såfremt det lar seg gjøre. Sitter som regel i en liten skrue eller to bak gummilista som tetter mellom døra og karosseriet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som et alternativ til applikatorpads kan man bruke kniven på en poleringspad (gjerne en godt brukt en) og skjære seg noen biter i passende størrelse. Da kan man kanskje få litt mer cut og spare gnukkearmen noe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiar's #105 etterfulgt av #205 på Megs aplikator funker kjempebra. Etter at jeg prøvde det, blir nok scratchX 2.0 stående på hylla.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Områdene rundt dørhåndtakene er det fort å svi i mellom med maskin, så vær noe forsiktig om du demonterer håndtak og bruker maskinen der...det funker bra å gjøre det, men bare et tips så en ikke kjører full spiker der...

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte greier. Takk for gode svar allesammen, da blir det nok ap-pad og S03 for min del :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive