Innovation

Billig og grei roterende (?)

Hei folkens!

Var på nye Bauhaus i Vestby forleden og fant en poleringsmasking fra AEG der.

AEG lager jo normalt produkter av rimelig god kvalitet. Her er maskinen de hadde:

http://www.aeg-powertools.no/product/detail/metallbearbeiding/polermaskin/-sliper/pe-150-pe150

Tror den kostet ca. 1.600,- Høres for meg ut som et godt og rimellig utgangspunkt for folk som ønsker en grei maskin å "starte med".

Sjekket forresten ikke om det var et standard M14 feste for alternative bakplater, men men :blink:

Hva tror dere? Noen som har testet den i praksis? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spindelgjenge M 14 (står på siden)

ikke hørt om den

Endret av jkkarl
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

•Spindelgjenge M 14 (står på siden)

ikke hørt om den

Oi, sorry. Så det nå ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange sier at det er samme maskin som Milwaukee AP12QE som igjen er litt mer kjent, og som oftest dyrere. De er små lettvekts maskiner som ligner flex i form og størrelse. Et søk på et større utenlandsk forum burde gi litt info:

AEG

Milwaukee

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AEG og Milwaukee er som oftest samme når det gjelder elektroverktøy... AEG er som oftest forbrukerserie og Milwaukee "proff" Atlas Copco er og ofte samme maskiner, men regner med at det da er snakk om noe lisensproduksjon...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det fortsatt mulig å kjøpe Skil maskinen som er vurdert av flinke folk her på forumet til å være en brukbar freshman maskin hos Torshov? Og i så fall, hva koster den, og hvilke filialer fører den? :blink:

Jon A

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med forbehold; den koster rundt 1200,- om jeg ikke husker alvorlig feil

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har AEG maskin, blå riktignok, men den har jeg polert ett 20 talls biler med nå å er veldig fornøyd! Sterk, grei turtalsregulering, støysvak i forhold til billigmaskinene, slank og lett. Veit ikke om det er samme som du linker til, men min kosta 2500, og Bauhaus kjører jo gjerne lavere priser enn de lokale elektrosjappene..default_smile.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også en slik en også i blå.

Veldig fin maskin som er lett og sterk.

Eneste minuset er at etter LANG kjøring og HARDT med press så blir softstart funksjonen litt "hakkete", når maskinen blir for varm.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har AEG maskin, blå riktignok, men den har jeg polert ett 20 talls biler med nå å er veldig fornøyd! Sterk, grei turtalsregulering, støysvak i forhold til billigmaskinene, slank og lett. Veit ikke om det er samme som du linker til, men min kosta 2500, og Bauhaus kjører jo gjerne lavere priser enn de lokale elektrosjappene..default_smile.png

Jeg kjenner litt til den blå, men vet ikke hva ulikhetene er. Er vel av samme oppfattning at AEG produktene er generelt gode. Og antagelig gode nok for de som skal starte med detailing. :)

Har en annen maskin selv, men postet denne tråden primært for å tipse andre på forumet om at denne finnes på Bauhaus, og at prisen synes ganske god. Vurderer det dit hen at ikke alle har mulig for å starte med en Flex etc. og betale 4.000,- før man vet hvordan ting fungerer. Men, bare tanker altså :D Ship o'hoi

Endret av Innovation
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange sier at det er samme maskin som Milwaukee AP12QE som igjen er litt mer kjent, og som oftest dyrere. De er små lettvekts maskiner som ligner flex i form og størrelse. Et søk på et større utenlandsk forum burde gi litt info:

AEG

Milwaukee

Det er samme maskinen. Fikk se begge to når jeg kjøpte min. Samme specs og samme utsende (Bare forskjellig merke og farve) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive