Bjerknez

CG Citrus Wash and Gloss vs. CG Maxi Suds II

23 innlegg i emnet

Jeg har både CG SWG og CG MS II men har ikke fått testet sistnevnte ennå.

Dette skal jeg teste selv og gjøre meg opp en formening om hva jeg synes om den ene såpen kontra den andre. Det jeg har lyst til å høre er deres erfaringer angående disse to såpene og hvilken såpe som er best på hva og evt. hvilken du foretrekker av disse to.

Jeg har vel skjønt så langt at CG CWG kanske er den mest økonomiske og den sterkeste såpen man kan få for penger(?) men Maxi Sudds II må vel også ha noen fordeler... (?)

Det eneste jeg har gjort er å lukte på Maxi Suds II og den lukter kokos. Ganske god lukt synes jeg, og personlig liker jeg Kokos-lukt bedre enn Citron. Men lukt er jo ikke alt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maxi Suds II lukter nå mer mandler enn kokos, synes nå jeg :P

Og det som er posetivt med den er at den er mildere mot LSP og har god glid.

Har selv begge og er godt fornøyd med dem begge to.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lukter deilig mandelpudding ja. Nesten så jeg vil smake. Jeg har brukt CG-CW&G en god del i vinter, og synes den er helt grei. Ekstremt gode blandingsforhold, så den er DRØY. Men jeg ikke den har like god glid som noen andre såper. Maxi suds har jeg hatt stående en god stund, men har ikke fått prøvd den enda da jeg har så mye andre såper :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig ser jeg for meg Maxi Suds II som en mer sommersåpe av disse to og CG CWG en mer vintersåpe...

Jeg ser det står følgende om såpenunder produktguiden her på siden:

Inneholder vannmyknere, så den ikke legger igjen vannflekker på lakken.

Hvis dette er tillfelle at man rett og slett kan la vannet tørke inn uten at det setter merker,så kan jo kanskje dette være en fordel i forhold til CWG ?

Endret av Bjerknez
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannmerker får du nok alikevel, siden det er såpass mye kalk, lut og klor i vannet......

citrus wash and gloss inneholder jo gloss partikler og skal i teorien "booste" lakken litt.

maxi suds gir ekstremt god glid og masse skum.

Jeg bruker begge og de er gode såper, men kan ikke si det er noen forskjeller som skiller den ene fra den andre...

Men Maxi suds er nok noe mildere mot lsp, bruker ofte litt godt med CW&G sammen med OPW før jeg skal korrigere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG Glossworks... test den du. Mild som bare det, og blir omtrent ONR-blank etterpå. Min nye favoritt foran CW&G faktisk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glossworkz er nydelig spør du meg :) Genial i både bøtte og lanse..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glossworkz er nydelig spør du meg :) Genial i både bøtte og lanse..

Det kan jeg skrive under på, angrer ikke på at det var tomt for CW&G og jeg tok en gallon med den i stedet.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som er bra med Glossworkz kontra Maxi Suds II og CG CWG da?

Er dette en såpe som er sterk... og hvor mye er anbefalt avblanding i bøtta?

Funker denne også i skumkannonen sammtidig som den gir den lille beskyttelsen den lover.. eller må den da "gnis" på ved vanlig vask?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarte ikke å dy meg :)

Har nå bestillt to gallon av Glossworkz og en gallon til av Maxi Suds II :)

Kjekt å ha... hehe.

Tror jeg må nedi kjelleren og telle hvor mange gallon med såpe/felgrens jeg har nå... Tror jeg nærmer meg 20stk. gallon til sammen nå...

Faen ikke riktig sammenskrudd jeg tror jeg...unsure.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå prøvd begge disse i en stund. Å må si jeg faller for Maxi Suds. Hovedgrunnen er at jeg synes den gir mye bedre glid på lakken og vasker veldig bra. Fungerer også "mye" bedre i skum kanon da skummet henger endel lengre på panelene.

Jeg liker heller ikke siton lukt særlig, så det var det siste som avgjorde valget mitt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menneh...

Glossworkz da... unsure.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glossworkz er jo helt ny her i landet enda, så sikkert ikke mange som har prøvd den enda..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo sett mange som har skrytt avden på andre utenlandske forum, men jeg synes det er mer betryggende med erfaringer rundt denne her inne...

Sikkert ingen grunn til det... men i andre forum kan det jo like gjerne være produsenten selv som har skrevet om produktet og det er jo ikke veldig objektivt.

Men den er uansett sikkert ikke dårlig.... Jeg vil bare vite hvorfor jeg skulle kjøpe denne kontra andre såper.. noen argumenter liksom...

Men nå er det for sent altså... klinte til med to gallon av denne, samt en gallon med Maxi Sudds II :)

Den kan jo ikke være så dårlig at den er ubrukelig, så den blir nok brukt uansett :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan bare prate om Glossworkz kontra ONR, Poorboys Super Slick & Suds og CG W+G, og da brukt i bøtta.

PB SS&S: slick som bare det, mye skum, deilig lukt. Bilen blir ren og pen etter vanlig pre-wash og ht-spyling

ONR: merkelig konsept med rinseless wash, og er litt scary i starten. Men har man ikke uber-myk lakk eller veldig møkkete bil så fungerer det meget bra. Meget bra "blankhet" etter avtørking!

CG W+G: god glid, god glans etter tørk, deilig lukt. Hakket bedre synes jeg enn PB SS&S - mest pga merkbar bedre glans etter tørk

Glossworkz: bedre enn W+G på alle punkter synes jeg. Ny favoritt i bøtta. CG GW (halvannen "dært"/"klemz") + bittelitt ONR (ca 3/4 cap) = bøttefavoritt nummero uno for meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre at man ikke gjorde ett bomkjøp da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg la på voks den 5/4 og har etter det vasket bilen ca 1 gang i uken med Chemical Guys Citrus Wash And Gloss og Bilt-Hamber Auto Foam i foamcannon (tilsammen ca 1 cm med såpe) , veldig bra combo men desverre alt for stek for voksen det er ikke mye igjen nå nei , var forsåvit forberet på at det var sterk såpe men det som er positivt er å ta frem Swissvax Blau-Weiss krukka igjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lukter deilig mandelpudding ja. Nesten så jeg vil smake.

Fikk en halvliter av hver av disse i posten idag, luktet på begge og klarte ikke helt å ta lukten på maxisudsen, visste bare at dette var en kjent lukt. Plutselig kom jeg frem til at denne luktet kransekake! Lurte på om det var meg det var noe galt med, kunne ikke helt skjønne at noen mente at kransekakelukt er det vi går for når vi mikser opp en såpe på laboratoriet, så jeg fikk søsteren min til å komme med en second opinion, og hun mente det var en distinkt mandel-lukt (men det er jo sånn kransekake lukter :) ), og forsåvidt cyanid hadde samme lukten :P Citrusen var klumpete/grøtkonsistens på, ikke sikker på om det skal være sånn? Så jeg prøvde med kun maxisudsen, og den la et meget tykt lag skum på bilen. Får teste den andre neste gang, og se hvordan den oppfører seg i forhold.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarte ikke å dy meg :)

Har nå bestillt to gallon av Glossworkz og en gallon til av Maxi Suds II :)

Kjekt å ha... hehe.

Tror jeg må nedi kjelleren og telle hvor mange gallon med såpe/felgrens jeg har nå... Tror jeg nærmer meg 20stk. gallon til sammen nå...

Faen ikke riktig sammenskrudd jeg tror jeg...unsure.gif

Har du Duragloss 901 i kjelleren din? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri prøvd Maxi Suds 2 før, men skal ut å prøve den i foam canonen senere i dag (om bare det forbanna regnet slutter).

Veldig behagelig lukt i hvertfall. Her går det mest i DG 901

Endret av killbox
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive