Gå til innhold
larserso

Swissvax-jomfru

Recommended Posts

larserso    17
larserso

Hepp!

I helga skal jeg ta dyden med Swissvax. :) Er veldig spent på hvordan Conorso vil fungere på mørke blå BMW. Men, ser det står man bør bruke cleaner-fluid først. Det er en 2004 BMW som skal behandles (orientblå). Planen er å kjøre Auto Glym Intesive tar remover for å ta flekkene nederst på dørene etter vinteren. Så blir det en runde Auto Glym Super resin polish før jeg legger 1-2 lag Swissvax Concorso. Nanolex Urban skal også på vinduene. Trenger jeg da å bruke cleaner fluid mellom polishen og voksen? Tar dere og legger på Concorso på enkelte deler av bilen før dere tar den av igjen eller legger dere på hele bilen for så å ta av? Ser i håndboka at det skal stå 10 min, men ikke om det er minimum og maksimum så tenkte jeg skulle høre om det er dumt å legge på hele bilen før man begynner å ta av i tilfelle det blir en stor jobb. Tenkte å la bilen stå i garasjen et par timer etter å ha tatt av voksen siden det står i håndboka. Tips og anbefalinger mottas med stor takk :)

God langhelg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Prosessen din ser ok ut den, nå vet ikke jeg hvor mye CF vil fjerne av SRP, men det skader ikke å prøve. Ikke noe problem å legge Concorso på hele bilen - så ta av når du selv føler for det. Det skal gå lekende lett uansett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torby    204
Torby

Ser bra ut det, men ser ikke helt vitsen med SRP. Er ørlitt slipemidler i den, men hovedsaklig fyllere, så det blir jo mer eller mindre bortkastet i mine øyne. Bruk heller ekstra tid på en skikkelig nøye vask, deretter CF og voks. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Innovation    13
Innovation

Planen din virker helt super. Men, støtter Torby i hans vurdering. Ville heller spandert SRP på en annen bil. Om lakken din mangler swirls, småriper eller annet rask holder det med å bruke CF og hygge seg med voksen :lol:

Bruker Concorco selv og er knallfornøyd. Etter jeg har buffet av voksen lar jeg bilen få "hvile" litt i garasjen, gjerne over natta. Dagen etter lar jeg bilen få sole seg litt. Vet ikke om det er slik, men jeg føler at voksen da får "smeltet" godt inn i alt av porer etc i lakken.

Uansett, du kan ikke bli missfornøyd. Stå på :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 477
Brynjar

La voksen stå på i 10 minutt som et minimum og husk at det skal smøres tyyyyyynt på, nesten så du ikke ser det.. Hvis du drar en finger over den voksete overflaten etter 10-15 minutt og underlaget blir blankt på den spotten, ja så er det klart til å tørkes av... Om du velger å la voksen stå på lenger, så gjør ikke det noen ting:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
larserso    17
larserso

Supert! Skal vurdere SRP eller ikke da. Er egentlig ganske pen i lakken etter vinteren, men tenkte at SRP kanskje ville fylle ripene før jeg la Concorso. Er langt unna å være på høyde med gjennomsnittsnivået her inne så må bare spørre meg fram ;) Gleder meg som en unge til å prøve :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Innovation    13
Innovation

Supert! Skal vurdere SRP eller ikke da. Er egentlig ganske pen i lakken etter vinteren, men tenkte at SRP kanskje ville fylle ripene før jeg la Concorso. Er langt unna å være på høyde med gjennomsnittsnivået her inne så må bare spørre meg fram ;) Gleder meg som en unge til å prøve :)

Er ikke noe flink jeg heller :) Men, tenker "learning på walking"... og har prøvet meg frem over lang tid. Helt siden midten av 90-tallet hvor jeg lånte gamle svamper av fatter'n og Zalo av mutter'n til å pleie min første bil (stakkers) :blink: Andre tider nå kan man si, og jeg har blitt "helbredet" :lol:

Plukker også opp litt her og der. Spesielt her på forumet hvor det er ufattelig mye kompetanse. Ikke minst den positive og genuine viljen til å dele kunnskapen med andre. Det er beundringsverdig :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig