Ad|oS

Håndprodukter

Favorittprodukter   23 medlemmer har stemt

1. 1. Hvilken serie foretrekker du?

• Autoglym: Paint Renovator + SRP + EGP
      6
    • Duragloss: #101 + #105/501 + #111 (eller andre komboer)
      8
    • Meguiars DC 1-2-3 (evnt bytte step 3 med annen voks/sealer)
      8
    • Annet (spesifiser i innlegg)
      1

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Har vurdert å skaffe meg noen håndprodukter, bare for å ha det og teste dette også litt. Slik jeg ser det står jeg da igjen med 3 alternativer fra ulike merker.

Autoglym er jo lett tilgjengelig, men likte ikke helt Paint Renovator da jeg syntes den støvet veldig (er et par år siden riktignok). SRP skal jo være skikkelig bra til å fylle riper, og med EGP på toppen vil man ha langvarig beskyttelse og et bra resultat.

Duragloss sin serie er litt mer problematisk pga herdetiden den trenger mellom hvert steg, men slik jeg har skjønt det gir disse veldig bra holdbarhet da det er beskyttelse i alle stegene.

Meguiars er en "sikker viner", MEN step 3 gir ikke allverdens holdbarhet, så den bør nok byttes ut med noe som holder mer enn et par mnd.

Så, hva er deres synspunkter her? Fordeler og ulemper med de ulike som taler for å forkaste eller kjøpe? Gjerne si noe om brukervennligheten også om du klarer :)

Endret av Ad|oS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SRP + EGP = holdbart, pent og lett tilgjengelig.

Edit: Stemte på dette, men Paint Renovator kan man droppe. Den er funker best inni dørklinker etc. PR må jobbes mye med for å brytes ned. Å få fin finish og et skjoldfritt resultat for hånd på en hel bil er vanskelig.

Endret av ØHN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

101 + 601 + 111 så korter du ned noe på herdetiden, da trenger du "bare" 24 timer innendørs el regnfritt/frostfritt/duggfritt utendørs.....

Korrigerer du bilene så trenger du 601 + 111 + 24 timer....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det råeste som finnes når det gjelder fylling av riper og god beskyttelse i ett for hånd er vel Bilt hamber's auto-balm. Legger ved link til noen 50/50 og før og etter bilder som snakker for seg selv:

Auto-balm 1

Auto-balm 2

Auto-balm 3

Auto-balm 4

B)

Ingen av de overnevnte kommer i nærheten synes jeg.

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det råeste som finnes når det gjelder fylling av riper og god beskyttelse i ett for hånd er vel Bilt hamber's auto-balm. Legger ved link til noen 50/50 og før og etter bilder som snakker for seg selv:

Auto-balm 1

Auto-balm 2

Auto-balm 3

Auto-balm 4

B)

Det der må jo være enhver bilklargjørers våte drøm ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auto-balm 1

Auto-balm 2

Auto-balm 3

Auto-balm 4

B)

Holy crap, hadde jeg hatt bil med sykt myk lak.

tror jeg kanskje det hadde vert en enklere måte å holde det nogenlunde. en å risikerere og "bruke" opp all laken i løpet av noen år... (les rubbet vekk)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det en slik en for Versoen tenker jeg. Det går ganske kjapt å ta ting med S30+, men når man har 100-110 my sånn generelt, og ca 80 på taket, så er det grenser for hvor ofte man går på og fjerner 2-3 my...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er svært fornøyd med Duragloss produktene, bruker de for andre sesong på rad. Veldig lette og jobbe med, både på og av, nydelig utseende og god holdbarhet. Når det gjelder lengden på herdetiden (12-24 timer) er det vel verdt og vente på! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autobalm er særdeles bra produkt hvis man skal gjøre jobben for hånd.

Er helt konge på oksidert lakk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det en slik en for Versoen tenker jeg. Det går ganske kjapt å ta ting med S30+, men når man har 100-110 my sånn generelt, og ca 80 på taket, så er det grenser for hvor ofte man går på og fjerner 2-3 my...

Pingle..

Jeg synes Autoglym har gode produkter så jeg krysset av på de :) Mye ligger jo i forarbeidet med skikkelig vask og claying...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive