hmsilset

citroen C5(9/5.2010) med Nanolex professional

Kun utvendig jobb på denne.Få opp glans med sholl orange pad,S40, ta småskader i lakken og påføre Nanolex professional lakkforsegling på alt av plast,felger og lakk.Tenkte å bruke rundt 8 timer, men gikk omtrent 6 siden det ikke var så slitsomt å få den helt ren.Å ta ripe på denne bilen er for meg helt uaktuelt uten lakkdybdemåler, for selv om jeg ikke har særlig peiling, så virka denne lakken veldig myk og tynn, sånn som Masda 6. Brukte flex DA og orange Sholl igjen.

Tok noen få bilder og skal forklare litt.

Etter prickbort, bøttevask og clay.

020-5.jpg

021-4.jpg

Bruker Sholl S03+ her, men ikke aplikator/svamp.Føler og tror at det tar bedre bare ved å bruke fingrene og gnikke ett lite minutt i alle retninger.Får liksom lagt litt mere press med produktet mot lakken, og dermed rubba skikkelig på disse små områdene.

002-12.jpg

003-8.jpg

004-8.jpg

Rustbobler har ikke eier visst om, så bilen har nok ikke vært helt ren siden høsten.Ganske ny bil dette, så han får det jo på garantien :)

005-8.jpg

006-8.jpg

Fikk vekk mesteparten av sånne riper med samme pad og s30.

007-7.jpg

008-8.jpg

Skade fra en gang bilen var på service, som verksted nekter å reparere/betale visst....(Er også på ett speil)

008-8.jpg

Allerede ved bøttevask gjør jeg dagens brøler.Tar forsiktig opp vindusviskeren, og kjenner at dette går ikke.Senker den ned igjen og ser at det er merke inn på grunninga helt på kanten av panseret.Merket er ca.1 cm Blir oppgitt, for vet nå at jobben kommer til å bli omtrent gratis.Jeg ble tilbudt full betaling fordi,men legger meg altid langflat i sånne situasjoner og ber heller eieren bruke noen hundre kroner på lakkstift.Det bør han ha til denne bilen uansett, siden det trengs minst 2-3 plasser til.

009-8.jpg

010-6.jpg

011-6.jpg

Hva i all verden kan dette være? Fikk det nesten helt bort etter maskinpolering, men ikke med clay.

001-14.jpg

Går veldig mye produkt på sånne rue plastdeler, og tilhørende pad fra nanolex temmelig fort slitt.Trenger ikke å tørke/buffe av noe særlig på sånn plast da.

013-6.jpg

Så var bilen ferdig, og nok en fornøyd kunde kommer å henter den :)

014-6.jpg

015-7.jpg

grå gummilister rundt vinduer ble ikke svarte, så da er det nok ikke mulig å få til med noe annet heller..Nanolex professional er rene polytrolen på det meste.

016-6.jpg

017-8.jpg

Antenna var helt grå, men fikk den passe fin igjen.

019-3.jpg

Endret av hmsilset
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så riktig så blankt og fint ut dette - leit med viskermerket.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom ikke skilt med flagg for rundt et par år siden?. Så har det blitt rustboble allerede?

Selv med skjelden vasking var det tidlig.. Dårlig lakk/grunning på fransk bil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble pent det her :)  Så viskeren er konstruert slik at den tar borti panseret når man  løfter den opp? wtf!

Citroen-en(eller, fabrikk X som produserer for bla. citroen) til fattern har lakktykkelse på 75-85, ser ut som samme fargen som denne.. Relativt tynt til å være metallic lakk  :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble pent det her :)  Så viskeren er konstruert slik at den tar borti panseret når man  løfter den opp? wtf!

Faktisk flere biler som har dette, derfor det er noe som heter "serviceposisjon" som du får ved å holde holde viskerfunksjonen inne så og så lenge..

Ser ut som en vel utført jobb dette :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva i all verden kan dette være? Fikk det nesten helt bort etter maskinpolering, men ikke med clay.

Det ligner på mikro-riper av feks skitne hender eller klær som har ligget bortpå.

Jeg har sett noe tilsvarende der folk har mekket bil, for så å ta på lakken etterpå. Olje og "støv" skaper en finfin slipepasta som igjen lager slike merker. Fjernes heldigvis ganske lett med maskin..

Synd jeg ikke visste om maskinpolering for 10 år siden, da ville mine gamle biler vært mye penere i lakken. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk flere biler som har dette, derfor det er noe som heter "serviceposisjon" som du får ved å holde holde viskerfunksjonen inne så og så lenge..

Okok, Men det hadde nok vært en fordel med en form for sikring mot å ødelegge lakken på panseret :)

Endret av AndersB
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okok, Men det hadde nok vært en fordel med en form for sikring mot å ødelegge lakken på panseret  :)

Det finnes det og følger med bilen, heter Instruksjonsbok :) Jeg titter alltid i den når jeg har kundebiler hva kommer til viskere osv, better safe than sorry...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom ikke skilt med flagg for rundt et par år siden?. Så har det blitt rustboble allerede?

Selv med skjelden vasking var det tidlig.. Dårlig lakk/grunning på fransk bil?

Stemmer, denne bilen er 2007 modell tipper jeg. Det er ganske fine biler, men jeg liker ikke lakken på helt nye biler.Er ikke mange åra vi snakker kun om DA maskiner,sholl orange pad er grovt og Sholl sS30 er det groveste som finnes :blink:

Citroen-en(eller, fabrikk X som produserer for bla. citroen) til fattern har lakktykkelse på 75-85, ser ut som samme fargen som denne.. Relativt tynt til å være metallic lakk  :blink:

Det er sykt tynt ja :) Som bernhard sier så er det flere biler som har sånne viskere.Så å skumlese litt i instruksjonsboka kan være lurt.

Det ligner på mikro-riper av feks skitne hender eller klær som har ligget bortpå.

Jeg har sett noe tilsvarende der folk har mekket bil, for så å ta på lakken etterpå. Olje og "støv" skaper en finfin slipepasta som igjen lager slike merker. Fjernes heldigvis ganske lett med maskin..

Synd jeg ikke visste om maskinpolering for 10 år siden, da ville mine gamle biler vært mye penere i lakken. :P

Nei, det var ikke mikroriper.Var helt grått.Som ei tåke.Stod ett lite halvminutt på akkurat det området, og dempa det så det nesten ble helt borte :) Jeg har mistanke om at det kan være noe etsende som har kommet på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gått 4 mnd siden jeg behandlet denne nå. Følte at jeg gjorde alt rett med å rense lakken, påføre og buffe av professional, men nå synes jeg lakken ser dau ut..Beader og sheeter dårlig de gangene jeg har sett bilen i regnvær og etter regnvær.

Jeg tror bilen må ha vært utsatt for mye dritt eller avfetning, for på mazda6`en jeg brukte det samme på så holder den godt enda(Så bilen for få uker siden).

Premium er uansett min favoritt på lakk.Den holder garantert det det lover! Men på vinduer,plast og i ett tilfelle dusjkabinettet hjemme så er profssional å anbefale :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gått 4 mnd siden jeg behandlet denne nå. Følte at jeg gjorde alt rett med å rense lakken, påføre og buffe av professional, men nå synes jeg lakken ser dau ut..Beader og sheeter dårlig de gangene jeg har sett bilen i regnvær og etter regnvær.

Jeg tror bilen må ha vært utsatt for mye dritt eller avfetning, for på mazda6`en jeg brukte det samme på så holder den godt enda(Så bilen for få uker siden).

Premium er uansett min favoritt på lakk.Den holder garantert det det lover! Men på vinduer,plast og i ett tilfelle dusjkabinettet hjemme så er profssional å anbefale :)

har du sett bilen rett etter vask nå da? Eller vasket den selv. Tok bilen til kjærringa her i sta, den var skikkelig møkkete. Kanskje vasket bare to-tre ganger siden tidlig i juni da den fikk seg en runde med maskin etterfulgt av MG #21 2.0 og MG#16. Den så helt dau ut før vask og etter pre-wash. Men etter 2BM og tørk, übersmooth! Bare smilte for meg selv når jeg var ferdig!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei East :) Nei, har ikke vasket den selv, men ser bilen daglig nesten.Så den nå for 30 min i pøsregn.Ser ganske ubeskytta ut hele bilen.Bra du har funnet noe som er så bra da.Artig å vaske bil når det går så lett. Er bra nanolex også, men kan være jeg som har gjort feil eller bilen som har fått mye som tar hardt på forseglinga på seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la Nanolex Professional på golfen til gamla, kanskje litt før du tok denne bilen.

Den beader og sheeter bra enda :) Skal oppdatere testen min om ikke så lenge

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det grå/hvite merket ser ut som om noen har tatt på lakken med solkrem på fingrene. Har sett flere slike merker, og er til og med så heldig å ha et på Accorden min (etter forrige eier!). Ser fortsatt fingeravtrykkene etter et par forsøk med DA.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive