Bjerknez

Mest effektive blanding

Litt artig detta med Foamcannon og blanding av såper så jeg stiller ett spørsmål som kanskje kan hjelpe flere som kanskje trenger en ren bil kjapt før man vokser den.

Spørsmålet er enkelt:

Hva er det råeste av det råe man kan blande i foamCannon og hvilket blandingsforhold annbefales for å fjerne mest mulig møkk uten å berøre bilen.

Her gir vi F*** i hva det koster og hvor mye produkt man må bruke i kannonen. Dete eneste jeg er ute etter er ett middel som rett og slett fjerner mest mulig, sef. da uten å skade lakken. Men om den fjerner sealer/voks har ingen betydning.

Grunnen til dette spørsmålet er ikke at jeg kunne tenke meg en kjapp og veldig effektiv måte og fjerne møkk på uten å ødelegge lakken.

Mange snakker om ett par cm. med Orange Prewash feks... og resten vann... Men hva hvis man fyller HELE flasken med Orange Prewash... Er dette mer effektivt uten å skade lakken?

Kom igjen folkens... Ikke vær sjenerte her nå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom igjen folkens... Ikke vær sjenerte her nå :)

Prøv deg frem!!!! Slutt å sitte ved PC`n og bare spørre og mase, og gå heller ut å prøve!!!! Selvom jeg har noe som funker for meg så er det ikke sikker det funker for deg. Logg deg av, gå ut å prøv litt.

Tror du kommer til å synes det er mer morro enn å bare sitter her å åpne nye tråder!!

1:3 orange pre-wash gjør bilen ren. Men tar også voks. Det bør være bra for deg. Du vil ha ren bil og liker å legge voks. TO fluer i en smekk...

7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv deg frem!!!! Slutt å sitte ved PC`n og bare spørre og mase, og gå heller ut å prøve!!!!

Kan jeg stemme frem dette som dagens svar?^^

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ojsann....

Beklager så meget...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke han mente det sånn, tror han mente at man lærer alltid best av egen erfaring :)

og jeg tror det var en tråd fra før en eller annen plass om hvilken blanding som var best? er ikke sikker men tror hvertfall det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke denne settningen kan missforstås:

Prøv deg frem!!!! Slutt å sitte ved PC`n og bare spørre og mase, og gå heller ut å prøve!!!! Selvom jeg har noe som funker for meg så er det ikke sikker det funker for deg. Logg deg av, gå ut å prøv litt.

Tror du kommer til å synes det er mer morro enn å bare sitter her å åpne nye tråder!!

1. Når man sitter på jobb, så kan man ikke dra hjem å prøve slikt. (joda.. jeg har mulighet til å poste her på forumet og det tar vesentlig mindre tid)

2. Når man skal prøve seg frem, så gjelder jo dette produkter jeg faktisk har tilgang til selv. Kan jo hende det er flere der ute med flere typer produkter og egne blandinger... Blir jeg overbevist om at produktene og blandingsforholdet som blir nevnt er en killer kombinasjon, ja så kjøper jeg det. kan ikke kjøpe alt som er for så og prøve. Det koster jo tross alt penger og ingen av oss har ven enn bunnløs lommebok vil jeg tro.

3. Hvis nystartede tråder gjør meg til en masekopp og som forstyrrer andre lesere her inne så vet jeg faktisk ikke helt hva jeg skal si...

Så til slutt må jeg bare spørre deg Petter:

Hvem i all verden tror du at du egentlig er, som kan komme med slike bannale og frekke svar til en som er nyskjerrig på hva andre bruker av blandingsforhold i sin foamcannon?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Melder meg ut av denne diskusjonen jeg tror jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg tror Petter mener (i tillegg til at man av og til må prøve ut ting selv også) er at forskjellig type "smuss" krever forskjellige blandinger - da kanskje også med forskjellige forhold mellom flere produkter.

Jeg har ikke HT hjemme selv - men har lest (og sett) en del. Det virker som at ren OPW i flaska tar _alt_ unntatt lakken. Men det er jo litt råflott da å bruke en liter OPW for hver vask.

Hadde jeg hatt HT og cannon hjemme så hadde det blitt Bilt-Hamber Auto-foam, maxi-suds II, OPW og Surfex HD i flaska. Auto-Foam pga mye skryt (er ikke tykt skum, men rengjør bra), maxi-suds pga skum og lukt, OPW pga meget bra på veisalt og film og Surfex HD for den også er bra på slike sommerting.

Før skumming hadde jeg da også lagt på Prickbort på nedre paneler.

Dette er dog min egen lille "drømme"-kombo og andre har nok sine favoritt-ting - basert på erfaringer opparbeidet etter kanskje flere år med detailing og bilpleie.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så til slutt må jeg bare spørre deg Petter:

Hvem i all verden tror du at du egentlig er, som kan komme med slike bannale og frekke svar til en som er nyskjerrig på hva andre bruker av blandingsforhold i sin foamcannon?

Jeg kan stille meg bak dette svaret jeg også. (og så frekt var det da ikke)

Du må ut å prøve for å finne en kombo som virker for deg/ ditt utstyr.

Desuten spurte du om så godt som skkurat det samme i går, og fikk masse gode svar der... (nesten på grensen til dobbelt post)

Noen ganger er svaret så enkelt: kom deg ut å prøv....

Jeg kan love deg en ting: om du setter skruen på maks luft og fyller helle flaska med OPW da får MYE!!!! skum.... da kommer du til å få flash back til i vinter. og det er også ikke noe LSP igjen på bilen din

I tillegg til dette kan jeg anbefale søk funksjonen på forumet, der vil du også finne masse spørsmål.

(sett bort fra denne tråden som jeg føler er helt lik den fra i går/forrigårs er det bare å fyre løs og stille spørmål)

Endret av Tyggern
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja...

Da ser jeg meg ferdig med denne tråden.

Jeg ber derfor moderatorer om å fjerne tråden, og jeg sender sammtidig en beklagelse for at jeg åpnet en unødvendig tråd...

Det finnes derimot mange måter og svare på, og måten som ble valgt over er ikke akkurat den beste.

Man kan som sagt si akkurat det samme, men ved ett annet toneleie. Det får en til å fremstå som mer seriøs og svarene man kommer vil bli vurdert deretter.

At tråden muligens var unødvendig kan jeg kanskje være enig i... Men slike bannale og enkle utsagn med overflod av utropstegn kun for å vise sin frustrasjon blir for min del kun sett på som lesestoff lite verdig på trykk.

Jeg velger å ikke svare mer i denne tråden. Hvis Petter ønsker så kan han sende meg en PM så kan vi evt. "skvære" opp der. Petter har svart og jeg har gitt mitt motsvar. Resten tar ci på PM, så vi ikke forsøpler en allerede uønsket tråd.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stusset selv på at det ble opprettet en ny tråd om tilsynelatende samme saken. Når det er sakt så var vel svaret fra petter litt "grettent". Jeg er enig i innholdet, men det kunne blitt sakt på en litt mindre skarp måte :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok ikke Petter mente noe med dette. Kjenner ham selv(dvs. utenfor DCN) og han er en veldig hyggelig kar. Det man må tenke på, er hvordan man skriver her inne. Det Petter mente i beste hensikt, kan lett oppfattes av andre som noe helt annet... :)

Når det skal være sagt, tar nok ren OPW i FoamCannon greit med møkk(men også endel voks...) :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg for min del ble overrasket over 1cm produkt av Mark V Autoglow (fra blankbil).

Fylte resten av flasken med lunket vann og snudde den på hodet noen ganger. Fungerer helt knall, både til å løse opp skitt og hengtid på panelene. I tillegg er kanonen min (på min Nilfisk 120) ultradrøy når det gjelder produkt; det minker ca 1cm fra kanonen pr skumlegging av bil, og da er jeg raus!

Jeg har en slik oppfylt kanon på 4-5 biler minst.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjerknez; det finnes en søkefunksjon her. Hvis alle som lurte på noe skulle starte en ny tråd for hver lille ting han/hun lurte på, så ville forumet blitt fullstendig uoversiktlig. Og dette gjelder samtlige - bruk søkefunksjonen og post spørsmål i eksisterende tråder om emnet. MEN - det finnes også et begrep som heter "thread-hijacking", dvs still relevante spørsmål i relevante tråder, og ikke spor helt av. Bruk normal folkeskikk, vis høflighet, og bruk en slump sunn fornuft. Dessuten er ikke DCN det eneste forumet som omhandler detailing på internett. Google kan også brukes.

Når dette er sagt, så er det et diskusjonsforum, og man må gjerne åpne nye tråder om emner som ikke er diskutert, det er jo tross alt det et forum er til for - men som sagt, bruk litt fornuft, søkefunksjon, og bruk gjerne oss moderatorer til å f.eks slå sammen tråder som omhandler samme emner osv. Det er ikke sikkert vi får med oss alt som skjer rundt omkring på forumet, jeg vet ihvertfall at jeg ikke gjør det...

I tillegg oppfordrer jeg også alle nye og gamle til å lese artiklene på forsiden, der er det f.eks flere tester av bl.a foam.

Denne tråden stenges.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive