volvo850

Volvo 850 (019 SVART)

Har en Volvo 850 med 019 Svart lakk. Dette er jo en lakk uten klarlakk.

Bagasjeromslokket mitt er ganske så ripete og stygt, så tenker jeg må få gjort noe med dette. Hvordan er det å våtslipe og rubbe på denne lakken? Noen som har erfaring med det? Er ikke så rutinert innen dette selv, men må jo begynne ett sted.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Volvo 850 med 019 Svart lakk. Dette er jo en lakk uten klarlakk.

Bagasjeromslokket mitt er ganske så ripete og stygt, så tenker jeg må få gjort noe med dette. Hvordan er det å våtslipe og rubbe på denne lakken? Noen som har erfaring med det? Er ikke så rutinert innen dette selv, men må jo begynne ett sted.

Er ganske ny på dette selv, men det må vel være mulig å få dette bra viss det ikke er jævlig dype riper?

Er det blasst eller bare ripete?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er egentlg bare ripete. Er noen av ripene som er relativt dype, som det muligens ikke er noe håp for, men hadde hjulpet veldig å få fjernet de mindre dype ripene. Er det greieste å forsøke med rubbing først, og om det ikke gjør jobben, så er våtsliping neste steg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

019 SVART er i de tilfellenen jeg har hørt om en KNALL hard lakk.

Men det er bare å starte med den mildeste koboen først, også gå mot grovere til du finner en som fjerner det du ønsker.

hvor i landet holder du til?

og om du må over på våtslip, men det kan være greit å måle hvor mye lakk en har og jobbe med....

Endret av Tyggern
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det svart lakk uten metallic? Da er det en 1 sjikts lakk og er da uten klarlakk. All lakk som er metallic er det klarlakk på såkalt 2 sjikts system. Du kan våtslipe 1 sjikts system men her er det ikke så mye å gå på slikt som med klarlakk. Men prøv med en 3000 på et lite flate så prøver du å rubbe opp dette igjen med grov rubbing.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har fått med meg at den skal være veldig hard, etter det jeg har lest her på forumet. Holder til i Bergen=)

En lakkmåling hadde ikke vært dumt nei, men en slik måler koster nok mer enn jeg har for tiden! Men det er jo klart en fordel å vite hvor mye lakk man har å leke med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei eg har lakkdybdemåler så om du tar turen rett over Askøybroen så kan vi sikkert få målt både opp og i mente :)

Send meg en PM om det virker interessant :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive