EndreM

Teflonbehandling

Jeg synes vi burde hatt en sticky med info om teflonbehandlinger.

Hvorfor det ikke er anbefalt osv.

Jeg har en god del kontakt med leverandøren for Permashine og har blitt mer og mer overbevist i det siste. Så styr meg vekk fra det :lol:

Ellers om det er spørsmål osv, kan jeg sikkert spørre videre.

Er det noen som har noen spesifikke årsaker til hvorfor man IKKE skal bruke teflonbehandlinger?

Skulle gjerne hatt info om det, så kunne vi hatt en grei forklaring til folk som spør.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teflonbehandling gjør jo så lakken ikke får puste.. Ihvertfall Tefcar.. Mora mi måtte lakkere hele venstre side på bilen sin pga de la det på for tidlig, selv om det ikke var noe problem ifølge bilpleieren..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke at der er noget galt med teflon behandling, men DCN er jo for folk som elsker at dylle og kose med deres biler og teflon behandling er for alle de andre som ønsker at vaske bilen så lite så mulig.

Og så er der jo prisen !! Man får mye god Nano eller SV får de penge :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal se om jeg får tak i et panser, så kan jeg gjøre noen tester med Perma Shine, og muligens Ditec om vi har mer igjen av det.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjør det så skal jeg følge godt med =)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I min verden som båtbygger og bilentusiast vil jeg nevne som følger.Da jeg tok fagbrev i plastfaget tok vi for oss teflon.Teflon blir lagt på ved temperatur på 600 grader.Det tåler ca rundt 200 grader før det begynner å bli ødelagt.Tar dere poenget?Skal dere ha teflon,kjøp dere en steikepanne folkens.Tviler på om noen av dere vil legge teflon på bilen deres ved 600 grader.Men ære være gode selgere for både permashine og diverse andre selskaper for at de er dyktig i markedsføringen sin.Hold dere til Megs,scholl,svisswax etc.Der vet dere hva dere får.Det var dagens fakta.Håper det hjalp litt. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I min verden som båtbygger og bilentusiast vil jeg nevne som følger.Da jeg tok fagbrev i plastfaget tok vi for oss teflon.Teflon blir lagt på ved temperatur på 600 grader.Det tåler ca rundt 200 grader før det begynner å bli ødelagt.Tar dere poenget?Skal dere ha teflon,kjøp dere en steikepanne folkens.Tviler på om noen av dere vil legge teflon på bilen deres ved 600 grader.Men ære være gode selgere for både permashine og diverse andre selskaper for at de er dyktig i markedsføringen sin.Hold dere til Megs,scholl,svisswax etc.Der vet dere hva dere får.Det var dagens fakta.Håper det hjalp litt. :)

Teflon (PTFE) blir oftest brukt for å binde sammen "ingredienser" i voksen, ikke som beskyttelse i seg selv.

Dog er det lett å tenke på stekepanneteflon når man hører om teflonbehandling.. :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

".... Med et dyptvirkende rensemiddel åpnes porene i lakken og muliggjør fjerning av døde lakkpartikler og polishrester. Deretter behandles lakken med et spesialpreparat bestående av teflon, silikoner, hartser, akryler og dyptvirkende fargebevarende stoffer. Disse trenger helt ned til metallet og gjenoppfrisker lakken til sin opprinnelige farge gjennom å aktivere og omslutte hvert individuelt lakkmolekyl"

Hentet fra Permashine brosjyren.

Jeg er veldig skeptisk, men skulle gjerne hatt harde kalde fakta på hva som gjør det så ille.

Leverandøren mener at det holder så lenge lakken holder på bilen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sv shield inneholder jo teflon??

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En venn av min far betalte 6000,- for en permashine behandling ifjor sommer, 1 måned etter fantes det ikke spor av forsegling igjen.

Den var blass i fargen igjen og HÅPLØS å få ren. Og at det i tillegg tetter porene i lakken så det ikke får puste burde vel ha overbevist deg for lenge siden? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig skeptisk, men skulle gjerne hatt harde kalde fakta på hva som gjør det så ille.

Leverandøren mener at det holder så lenge lakken holder på bilen.

Min mening: Min mors bil så bra ut i kanskje 6 mnd..... så ble alle kjørespor etter "dyptvirkende rensemiddel" godt synlig og hun betalte vel en plass mellom 5-6k. Jeg klarer fortsatt ikke anbefale dette selv til de som ikke vil vedlikeholde bilen selv, men det er bare min mening :)

Og det er fortsatt lakk igjen på bilen :lol:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, da er det mye bedre å betale en lokal detailer 2-3 tusen og få jobben gjort skikkelig. Da får du han sikkert til å legge på et par nye lag med voks vår og høst også for en billig penge.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mening: Min mors bil så bra ut i kanskje 6 mnd..... så ble alle kjørespor etter "dyptvirkende rensemiddel" godt synlig og hun betalte vel en plass mellom 5-6k. Jeg klarer fortsatt ikke anbefale dette selv til de som ikke vil vedlikeholde bilen selv, men det er bare min mening :)

Og det er fortsatt lakk igjen på bilen :lol:

Men da er vel heller spørsmålet hvorfor ikke du hjalp til? ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men da er vel heller spørsmålet hvorfor ikke du hjalp til? ;)

Snodig kommentar da......men dette var i 2004, bilen ble levert splitter ny og hun betalte ekstra for "skikkelig" lakk-konservering som de kalte det......ikke fullt så overbevisende etter noen mnd...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive