EspenHamre

Forskjellige typer polishpads

Hei.

Noen som har komt over en slags guide eller oversikt over fordeler/ulemper med alle typer polishpads som finnest, eventuelt har prøvd

mange typer ?

Har jo skumpads i mange varianter; Flate, Vafle, spider, ++.. Lake country har jo en drøss

Samme med ull, finnest jo en del varianter her også.. Noen som har oversikten ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde sikkert ikke vært dumt det, ulempa er vel at mange har forskjellig oppfattning om hva som er bra og hva som ikke er bra....

KValitetsmessig så er det lite som holder som Meguiars sine pads, de varer lenge, især Soft buff 2.0 serien.... Jeg liker også best so1o ulla til Meguiars da den også holder bra, er stabil og fin med stiv skål, så en kan jobbe den mer opp på kant.. flatere ullpads syntes jeg strekker seg ut under bruk og gjør at det kan være vanskelig å korrigere skikkelig inn mot feks spylere og speiler.

3M pads er bra saker, men grønn pad har kortere levetid en gul og blå.

Scholl pads blir bedre og bedre, men de har sliti litt med konsistensen på skummet og borrelås

EDGE pads er ok saker det også, men de har kommet med så mye etterhvert at det er andre merker som er lettere å forstå...

UBER pads ligger her nå og skal testes

Autoglym sine pads er "OK" men er noe store og trekker en del produkt, cut paden deres er ikke noe spess, men polish og finishing er greie (de største str) de små er midt i mellom og samme gate som de store

Swissvax Pads er i samme gate som Scholl sine, men tror borrelåsen der er bedre en de gamle Scholl hadde..

Sonax er ok

Biltema er ok mht lsp pålegging (de bløte)

Metabo pads har jeg bare finishing pads og cut pads fra og de var jeg ikke noe glad i (finishing er ok saker)

Cyclo pads er evigvarende saker og veldig bra mht 4" str i alle farger

Sonus er bra av de to jeg har testet, finishing og polishing, holder godt og tåler bra med vask

Lake county husker jeg ikke om jeg har testet, men tror det er de jeg har her som har groper i seg, samme gate som EDGE mht stort utvalg og litt mer forvirrende når du står å polerer med andre merker, da husker en ikke bestandig hva som er hva og må sjekke det på nett først og det gidder en ofte ikke...

tror det er de jeg har testet her...noen testet mer en andre da ;).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grei oversikt det =)

Liker godt Scholl, men på enkelte lakker lugger de voldsomt.. Kan det løse seg med noen av desse lake country? Feks de "tufted" padsa ? De skal kjøre som ullpad, uten og loe.. så vist de da har cut som skumpads så er jo det genialt

http://www.lakecountrymfg.com/products/features.cfm/catid/2/subcatid/6/tufted-foam-pads

Om så, så kunne de som har erfart slike fordeler med pads dele de i en sticky og organisert tråd kanskje

Endret av EspenHamre
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke lenge til Gloss it kommer med sine puter i Norge nå.De er så etterspurt i UK slik at de knapt kan holde tritt med bestillingene til tider med og produsere nok til levering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg de hos polishedbliss.co.uk

Gode saker det alså?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rubbish-boys padsene som selges på carnaubawaxshop.co.uk er også ganske gode, og ikke minst BILLIGE :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive