EndreM

EndreM's E30 3xx

Bilen er en original 1990 modell 318iS M-Tech II som jeg kjøpte i november i fjor. Motoren holdt i tre hele uker før den tok kvelden for godt. Kjøpet var kanskje ikke det beste i verden, men jeg er fortsatt veldig glad i bilen, og det er min absolutte favorittbil.

Understellet kommer fra E30 M3, og er fembolts.

Interiørmessig var bilen tom da jeg kjøpte den, med unntak for to jalla bøtteseter som nå fungerer som spisestue sammen med to felger og en glassplate. Jeg plukket opp noen skikkelig old school Recaro C Classic bøtteseter, som dessverre er blå, men i veldig, veldig god stand. I tillegg fikk jeg tak i et grått E30 M3 baksete, og en grønn hattehylle. Alle disse fargene + rødt gulv ser ikke så genialt ut, men nå er førsteprioritet å få liv i bilen før noe mer skjer på den fronten.

vxclfm.jpg

Generelt er bilen sliten, og skal få seg en oppussing i nær fremtid, men ting koster, så jeg må vente litt.

Søknader til biltilsynet er sendt, og ting ser lyst ut for en motoridè utenom det vanlige. Men det forblir hemmelig til jeg får et endelig svar!

eg74x.jpg

ogih03.jpg

MHW baklykter

Så over til det viktige: ( :P )

Nylakkert i fjor. Original Brilliantrød farge. Veldig myk lakk på den, og veldig dårlig lakkert. Lakken flasser på mange steder, og det er generelt mye appelsinhud.

Bilen fikk ikke sett så mye bilpleie før den gikk i stykker, men den fikk seg en lett polering, og litt Swissvax Concorso.

Beware; Langtidsprosjekt! Jeg sparer opp til å ta "alt" på en engang, så ting går tregt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen bil!

Nå som du har 5 bolts understell har du jo sjangs til å få på noen feite hjul! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

j0y7p5.jpg

Har disse som jeg holder litt på med fra tid til annen. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gromme de der, men tenkte på kantfelger :)

www.felgen-man.de

Endret av Jonas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grom bil du har fått deg, grattis!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens jeg sparer penger til å få bilen min brukbar, fant jeg ut at jeg skulle stjele og polere en kamerat sin E30 tidlig søndags morgen, mens han sov ut rusen etter lørdagen.

Bilen er generelt dårlig i lakken, med mye rust, bulker og hakk, men den ble ganske bra til å ha gått 250 000km og ha original lakk.

Jeg har brukt opp all Concorso'en på Mini'en også, så den fikk seg litt AG liquid hardwax.

2d123xs.jpg

2v99aj9.jpg

2ciehlf.jpg

168vpcl.jpg

Dette er min andre maskinpolering. Min første kunne sees på Vårmønstringen på Lagunen (den røde Volvo 850'en med hologrammer). E30'n ble noe bedre, men med nye produkter og ukjent maskin ble den ikke perfekt. Dog langt bedre enn utgangspunktet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde nr.2 er noe av det tøffeste jeg har sett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble den delfingrå m-tech2en kjøpt av en Øyvind Setvik fra Os?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde nr.2 er noe av det tøffeste jeg har sett.

Takker!

Litt større: http://i42.tinypic.com/u3ddk.jpg

Ble den delfingrå m-tech2en kjøpt av en Øyvind Setvik fra Os?

Nei, fra Tarjei noe fra Vik i Sogn, men tror ikke han hadde hatt den lenge.

Er forøvrig en 325i

EDIT:

Et bilde til ;)

6iv1ao.jpg

Endret av EndreM
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nydelig e30 du har. :D

di stolene i den bilen er jaggu gode og sitte i. hadde like i en Audi Ur Quattro Treser. men skinn :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nydelig e30 du har. :D

di stolene i den bilen er jaggu gode og sitte i. hadde like i en Audi Ur Quattro Treser. men skinn :D

De er fantastiske! Dessverre er de litt for store, så de er til salgs.

Meget pen bil! Blir spennende mtp. motorvalg. uansett hva det blir så håper jeg den er laget i München?

Ang felger så er jeg sikker på at CCW Classic hadde blitt HELT sjef på brakka di!

http://www.canibeat.com/wp-content/uploads/2010/01/3520244117_d41208f6b5_o1.jpg

Den skulle få en M54B30 motor fra BMW. 3 liter altså. Biltilsynet var positive, men kontaktene mine i Polen sviktet, og i tillegg kjøpte jeg meg enda en bil som trengte litt penger. Enn så lenge har jeg fortsatt bilen, men den er til salgs, og bør forsvinne da jeg ikke har plass til den lengre.

:(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er fantastiske! Dessverre er de litt for store, så de er til salgs.

mye er det du skal ha for stolene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye er det du skal ha for stolene?

De er vel så godt som solgt nå for 5000.

Ganske billig mtp hvilken stand de er i.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett flott eksemplar dette!

Er ikke ofte jeg sier dette om eldre 3-serien, da mange dreper disse med mye plastikk.

Vær så snill å ikke ødelegg bilen med mer styling og senk... Slik den er nå så er den bare flott!

Det første jeg la merke til som trakk ned litt (for min del) var litt matte lykter fremme....?

Er det bare møkk/støv eller trenger glassene litt pleie?

Uansett, så er det en veldig pen bil, med en veldig riktig motor! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive