oysf

Gassgrill

24 innlegg i emnet

Noen som har peiling på gassgrill her? Er alt annet enn Weber ubrukelig etter noen år? Har kikket litt på Weber 210 eller 310, men går meg helt vill i alle de forskjellige merkene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte noe billig ræl for 2-3 år siden. Ujevn varme, vanskelig renhold, defekt tenner og mye rust etter kort tids bruk. Gamlingene har en gammel Landmann-gasser på hytta som fungerer knirkefritt og holder seg fint.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan på det varmeste anbefale outdoor chef. Fantastisk grill som gir god varme og som holder en evighet! Vi har hatt vår i snart ti år og skulle ikke forundre meg om den holder i ti år til! :)

Har en eldre modell av denne, men prinsippene er like: http://www.outdoorchef.com/index.php?nav=3,18,21,24&prod_id=11

hilsen kresen griller!

Endret av gulliks
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal også kjøpe ny grill nå og ønsket er en weber da jeg har en slik på hytta og er stor fornøyd. Men er det noen som har prøvd Q serien? feks Q200? funker det med bare en justering på brenneren om man freser på høy varme og så skrur ned for inndirekte etterpå? Ellers blir det nok en 210 på meg som har 2 brennere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

KJøpte en Weber 310 for en tid tilbake etter å ha svidd av flere landmanngriller siste årene....

- jeg har grillsesong fra 1.1 til sånn ca jul, og har bedrevet gassgrill i mange år.

Ufattelig mye mere effekt pr cm grillflate selv om den oppgitte effekten ikke er høyere på weber enn andre griller med 3 brennere.

Her blir maten faktisk stekt i stedet for kokt....også tommel opp for lett montering og et særdeles solid ytre

Men det viktigste er at det er rustrfrie brennere, og ikke støpejern.

Forrige grill ga jeg 4500.- for, har brukt i 3 år og nå var faktisk støpejernsbrennerne rustet av på midten - selv om det ligger skjold over som

tar av for fett, salt osv.

Lefdal selger E310 for 3790.- akkurat nå...løp å kjøp sier jeg B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv hatt en stor Landmann grill kjøpt på Elkjøp. Denne byttet jeg inn før jeg hadde satt den sammen. Mye plast og dritt som kan ryke der. Og to av vriknottene sprakk første dagen.

Kjøpte så en Weber på samme sted og den er god som gull!

Konklusjonen min er da altså:

Weber hagan eller bak på Sagaen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

KJøpte en Weber 310 for en tid tilbake etter å ha svidd av flere landmanngriller siste årene....

- jeg har grillsesong fra 1.1 til sånn ca jul, og har bedrevet gassgrill i mange år.

Ufattelig mye mere effekt pr cm grillflate selv om den oppgitte effekten ikke er høyere på weber enn andre griller med 3 brennere.

Her blir maten faktisk stekt i stedet for kokt....også tommel opp for lett montering og et særdeles solid ytre

Men det viktigste er at det er rustrfrie brennere, og ikke støpejern.

Forrige grill ga jeg 4500.- for, har brukt i 3 år og nå var faktisk støpejernsbrennerne rustet av på midten - selv om det ligger skjold over som

tar av for fett, salt osv.

Lefdal selger E310 for 3790.- akkurat nå...løp å kjøp sier jeg B)

Seriøst, da må jeg løpe til Lefdal ASAP imorgen! Men er det den åpne eller den me dører? Synes den uten dører ser veldig kjedelig ut... kan det isåfall settes på dører i etterkant? Tviler vel på det men

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen dører på min ihvertfall.......kunne godt betalt et par ekstra hundringser for dører, selv om det blir rent estetisk fordi varmen slår ned og gjør at man får meltdown på alt som evt blir satt inn der.

tror de har en større modell med mere dører og stæsj :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at Elkjøp har tilbud på 210 til 2795. Synes det var bra jeg.

Veldig enig med Ståle her. Weber blir varm og steker kjøttet. På hytta er det alle 3 brennerne på fylt til den når 300 grader, så skrur jeg av midterste. Da holder den 300 grader under hele stekinga. Plantasjen hadde jo fint tilbud hvor man fikk 500 for sin gamle grill, men da hadde man jo så klart ikke penger..

Lykke til med 310, den er knall, får håpe 210 er det samme

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Weber Q300.

Fornøyd med den, men litt liten grillflate til mitt bruk. Ved inndirekte grilling blir det bare en liten flekk i midten å legge maten på.

Når jeg etterhvert får litt for mye penger(kan jo ihvertfall drømme) så blir det en slik:

post-43-1272961944,54_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Weber 310, helt kongegrill..

(min har dører)

Endret av East
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med Futur?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Futur trio vant en test for noen år siden vet jeg. Ble Weber 310 på meg, de har den på plantasjen til 3999 (den med skapdører) løp og kjøp!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Weber som er minst 10 år gammel nå og den fungerer like fint den dag idag, kun å skru på gassen og trykke på antenningsknappen så er det det full fart i den :) Dog så trenger den litt lakk, men det er bagateller i forhold til hva man får for pengene..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Weber som er minst 10 år gammel nå og den fungerer like fint den dag idag, kun å skru på gassen og trykke på antenningsknappen så er det det full fart i den default_smile.png Dog så trenger den litt lakk, men det er bagateller i forhold til hva man får for pengene..

Kjører vel kjapt en korrigering på denne du Bernhard... hehe ?

Har forresten sendt deg en PM...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte weber spirit 210 i går... fin pris og greit stor...

er det noe poeng i å legge voks på lokket eller blir det så varmt at det bare blir fjas ? noen som har testet ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir jo fort 300 grader under det lokket og så godt islolert er det vel ikke. Hvor kjøpte du og til hvilken pris?

Endret av AndreasLie
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir jo fort 300 grader under det lokket og så godt islolert er det vel ikke. Hvor kjøpte du og til hvilken pris?

Kjøpte på Lefdal til 2790 + trekket til å ha over

stemmer, mente jeg hadde sett noen tråder om grill.....

siden jeg ikke har autobahn så prøver jeg wheelsealant fra poorboys på lokket og så blir det shield eller mirage på beina og så klart - barebones på understellet.........

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive