hmsilset

Sort Bmw 318 99mod(1/5.2010)

Legger kun ved en liten film denne gangen. Begynte 9 i går tidlig, og eieren var med fordi han hadde lyst lære litt bilpleie.Vi stod på temmelig bra i 10 timer,og på slutten la vi på voks eller buffa av i hver sine etapper :) Som wipedown brukte jeg forresten en ny sånn grønn chenille mitt(mikrofiber.Vaska bilen med ett tynt lag med batterivann/blårens, og eiren tørka av med mikrofiber rett etterpå. Hørtes det litt lurt ut eller??wipedown på 5 minutter jo.

Jeg brukte vel igrunn alle pads og alle kombinasjoner jeg kan gjøre med mitt maskinutstyr, men brukte for det meste gul (spider?) pad og S03+.. Tony fikk lære seg å bruke Flex DA med orange Sholl og s40 på hele bilen,så når jeg var ferdig med ett panel,så gikk han rett på det med DA :) Jobba godt med maskina, og klarte nok å fjerne en god del hologrammer.Tror en må jobbe lenge på ett område med hologram for å fjerne det, for han jobba/førte den sakte og tok seg god tid.

Personelig er jeg middels fornøyd med jobben, for jeg lagde en liten blemme på en plastdel(på bagasjelokk som heldigvis skulle lakkes neste år alikevel). Fikk ikke bort alle riper heller, men synes bilen ble meget bra fordi.At den så kjempebra ut før voks og at eieren er godt fornøyd har mye å si.

Etter vask

016-6.jpg

Etter voks

091.jpg

Litt bilder og film med litt vann til slutt.

ps:film ikke klar for om noen minutter ser det ut til,men kan funke her

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som en fin jobb, men det ser ut som du har lagt på MYE voks på den filmen? Trenger kun et tynt lag, da har du boksen mye lenger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som en fin jobb, men det ser ut som du har lagt på MYE voks på den filmen? Trenger kun et tynt lag, da har du boksen mye lenger :)

Takk :) Ja, var litt for ivrig..Skal ta meg sammen der.Å sløse med godvoksene er ikke bra! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm, glemt å legge ut bildene her ser jeg.Er de samme som på filmen :)

Før og etterbilder

034-5.jpg

025-4.jpg

016-6.jpg

042-3.jpg

046-5.jpg

048-2.jpg

049-3.jpg

053-2.jpg

067-1.jpg

069-1.jpg

080.jpg

082.jpg

084.jpg

089-1.jpg

091.jpg

094-1.jpg

095-1.jpg

096-1.jpg

097-1.jpg

098.jpg

099.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pent resultat Hans Martin.Er noe med den lakken på ci som gjør at den ser extra blank ut.Vet ikke hva det er.I alle fall godt jobba på pen bil.

Brukte du DA eller roterende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pent resultat Hans Martin.Er noe med den lakken på ci som gjør at den ser extra blank ut.Vet ikke hva det er.I alle fall godt jobba på pen bil.

Brukte du DA eller roterende?

Takk :) Brukte roterende og han som eier gikk over med DA rett etterpå.Hvist du leser i begynnelsen så ser du at vi brukte en ekstrem wipedown metode etter polering og bøttevask ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive