Bjerknez

Spørsmål om Scholl

Jeg har for litt siden bestillt meg Flex DA og Sholl S03-S17-S30 + Uber pads (alle farger)

Jeg har som sagt en splitter ny Audi A4 (Phantom Sort metallic) hvor man må sikte godt for å se noen vaskeriper (swirls) men dem er der. Vi snakker altså ikke om noen heavy greier her altså...

1. Jeg skjønner vel kanskje at Scholl S03 blir i groveste laget til slike småting, men hvilken tror dere jeg burde bruke av de andre to?

2. I MITT lille hode så er det noen som skriker grov pute sammens med S30. Men en middels pute og S17 funker vel også?

3. Hvor ille bør det være før man bør dra frem S03?

4. Kan man bruke S03 på små swirls for å spare tid?

5. Bør jeg satse på S40 også.. eller er denne litt unødvendig?

Endret av Bjerknez
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for S30 og fin pute først, også prøver du deg fram med grøvre puter før du går over på S17 og fin pute, Dumt å gå på noe grovt med en gang hvis det ikke er nødvendig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg hadde DA´en på lakken min kjørte jeg over med orange ûber og S30. Dette tok vinterens vaskeriper, men ikke mer enn det.

Så siden du har, som du har nevnt en så ny bil så kan du jo prøve en enda finere kombinasjon og se om det funker, om det ikke funker kan du jo teste orange. Kjører du over med S30 vil det ikke være mye vits i å gå over med S40, føler kanskje dette blir litt som smør på flesk :)

Et tips er kanskje å ha 2x pads du bruker, da det er veldig kjedelig om du er midt i en jobb og pad´en går i bakken eller lignende.

Har smertelig erfart dette da jeg under eg jobb fant ut at jeg skulle vaske Schollpad´sene i vaskemaskinen, noe de ikke tålte så borrelåsen løsnet fra selve skummet. Men klarte å ro meg i land med Cyclo pads jeg hadde liggende. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg hadde DA´en på lakken min kjørte jeg over med orange ûber og S30. Dette tok vinterens vaskeriper, men ikke mer enn det.

Så siden du har, som du har nevnt en så ny bil så kan du jo prøve en enda finere kombinasjon og se om det funker, om det ikke funker kan du jo teste orange. Kjører du over med S30 vil det ikke være mye vits i å gå over med S40, føler kanskje dette blir litt som smør på flesk :)

Et tips er kanskje å ha 2x pads du bruker, da det er veldig kjedelig om du er midt i en jobb og pad´en går i bakken eller lignende.

Har smertelig erfart dette da jeg under eg jobb fant ut at jeg skulle vaske Schollpad´sene i vaskemaskinen, noe de ikke tålte så borrelåsen løsnet fra selve skummet. Men klarte å ro meg i land med Cyclo pads jeg hadde liggende. :)

Har kjøpt tre av hver pads, så det holder nok :)

Men er S40 såpass fin at den ikke rubber idet hele tatt? Altså at den bare renser.. slik som Cleaner Fluid?

Kanskje det er greit og bruke S40 før hver voks feks..?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S30 på grønn tar vaskeriper, tror ikke det er nødvendig med noe mer. Og du sparer i hvert fall ikke tid med S03, da må du over med ett nytt steg etterpå, eller kanskje to. Dog fjerner du jo selvsgt mer. S3 Gold du har kjøpt? Den er etter min mening mye smoothere å kjøre, da den kan kjøres lengre før den går tørr.

Men jeg trodde du hadde brukt mange tusenlapper på lakkonservering hos Isveien? Rører du lakken din med noe av dette er jo den rett i søpla.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S30 på grønn tar vaskeriper, tror ikke det er nødvendig med noe mer. Og du sparer i hvert fall ikke tid med S03, da må du over med ett nytt steg etterpå, eller kanskje to. Dog fjerner du jo selvsgt mer. S3 Gold du har kjøpt? Den er etter min mening mye smoothere å kjøre, da den kan kjøres lengre før den går tørr.

Men jeg trodde du hadde brukt mange tusenlapper på lakkonservering hos Isveien? Rører du lakken din med noe av dette er jo den rett i søpla.

Joda, men fant ut at dem hadde skjult småskavanker med fillere.

Jeg tror jeg vil lære meg dette selv, for da har jeg kontrollen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 3 av hver skulle du ha nok, ja :)

S40 tar iallefall minimalt med vaskeriper, kommer jo an på hvilken pad den brukes sammen med, men hovedsaklig så er vel denne til for å booste glansen og eventuelt fjerne kjørespor. Men skal den også ta kjørespor må den også ta litt.

Men ja, vil si du kan sammenligne S40 med CF. Korrekt meg om jeg tar feil folkens :)

Skjønner godt du vil begynne å gjøre dette selv :)

Men må bare advare deg, det har en tendens til å ta av etterhvert :P

S30 på grønn tar vaskeriper, tror ikke det er nødvendig med noe mer.

Kommer litt ann på, ser f.eks at S30 og orange ikke klarte å få med seg alle merkene til clayen sist. Men vaskeripene forsvant.

Nå gikk jeg riktignok ikke grundig til verks. Men litt rart at det henger igjen. Hvor "alvorlige" er claymerker kontra vaskeriper? tenker da i dybden på lakken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om S40 skal kunne fjerne hologrammer bør det vel nesten være litt slipemidler i den, selv om det nok ikke er mye. S30 vil jeg tro er en mer anvennelig polish da den tar litt mer, men likevel kan avslutte veldig fint. Om du ikke avslutter hologramfritt med S30 og DA vil du nok ha ekstreme problemer med å avslutte hologramfritt uansett ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke avslutter hologramfritt med S30 og DA vil du nok ha ekstreme problemer med å avslutte hologramfritt uansett ;)

X2..!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive