Dagsven 1 Skrevet 30 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 April, 2010 (endret) Hei. Jeg er ganske fersk her på forumet og når det gjelder bilpleie i den litt profesjonelle klassen. Bilpleie har alltid interessert meg, men har liksom ikke fått det helt til (mye pga. av dårlige produkter). Har hentet mye inspirasjon fra forumet her, samt lært masse. Må bare si jeg er imponert av noen av dere her inne. Over til utfordringene: Bilen er en XC70 Ocean Race blå. Ganske mye swirls og hard bruk. Produkter: Scholl s03 Scholl s40 Orange, grønn og blå puter fra Scholl. Prøvde en testspott igår med s03 på blå pute. Jeg har forresten en AEG roterende maskin. For meg virker det som om lakken er hard. Fjernet en del swirls men på langt nær alle. Prøvde flere runder. Må jeg til med hardere skyts? Takk for svar. Endret 30 April, 2010 av Dagsven Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M 25 Skrevet 30 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 April, 2010 Mer trykk, mer varme, muligens mer hastighet. Det var i allefall resept på min BMW med hard lakk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hirobofly 49 Skrevet 30 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 April, 2010 Alternativt prøve med en ull-pad? -Gir jo mye cut og samtidig lite varme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TotenJeep 12 Skrevet 30 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 April, 2010 Må til med varme ja. Bedriften jeg jobber ved produserer og lakkerer plastdeler til Volvo, så jeg kjenner jo litt til saken. Vi bruker kun ull til å rubbe opp igjen våtslip. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle 307 Skrevet 30 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 April, 2010 På de tre blå XC70ene jeg har tatt så har jeg fjernet "en fornuftig mengde" rds og alle swirls ved å bruke scholl S03 i kombinasjon med scholl gul (ca samme som blå bare lettere å kjøre med) fordeler produktet raskt, så rett opp på 1900-2000RPM og bra trykk - 3 pass til produktet hazer.....gjør man dette 2 ganger skal det normalt sett være ganske ripefritt. (bare pass på, blir mye varme) Skal du fjerne alt er vel både ull, og en lakkdybdemåler å anbefale Håper du er obs på plastlistene midt på dørene - disse bør ikke poleres med trykk eller grov rubbepute, likeså plastlister fra frontrute og opp mot taket (3 paralelle paneler, hvorav kun 1 er metall mener jeg å huske) lykke til! mvh ståle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagsven 1 Skrevet 30 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 April, 2010 På de tre blå XC70ene jeg har tatt så har jeg fjernet "en fornuftig mengde" rds og alle swirls ved å bruke scholl S03 i kombinasjon med scholl gul (ca samme som blå bare lettere å kjøre med) fordeler produktet raskt, så rett opp på 1900-2000RPM og bra trykk - 3 pass til produktet hazer.....gjør man dette 2 ganger skal det normalt sett være ganske ripefritt. (bare pass på, blir mye varme) Skal du fjerne alt er vel både ull, og en lakkdybdemåler å anbefale Håper du er obs på plastlistene midt på dørene - disse bør ikke poleres med trykk eller grov rubbepute, likeså plastlister fra frontrute og opp mot taket (3 paralelle paneler, hvorav kun 1 er metall mener jeg å huske) lykke til! mvh ståle Takk for svar.:_) Da blir det mer trykk samt høyere turtall. Takk for tipset med plasten. Når produktet hazer mener du'*? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hue 340 Skrevet 30 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 April, 2010 Når produktet forandrer konsistens/utsende, om jeg ikke tar feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle 307 Skrevet 30 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 April, 2010 Ja det stemmer... Når produktet begynner å bli grått og gjennomsiktig....(ser ut som voks som er tørr men ikke buffet av ennå) Enkelte vil kanskje si at man skal kjøre til det er nesten borte, men dette er grov rubbing og må uansett etterpoleres med finere så jeg synes ikke dette er så viktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS 339 Skrevet 30 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 April, 2010 Hvor mye turtall har du brukt til nå? Om du er på 2500rpm er det ikke sikkert det er lurt å øke turtallet enda mer akkurat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagsven 1 Skrevet 30 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 April, 2010 (endret) Hei. Ja er vanskelig å jobbe rubbingen helt ut. Har kjørt på 800-1500 rpm men ikke noe trykk. Var litt usikker på hvor hard lakken var. Det ser ikke ut som S03 har laget hologrammer til nå, men disse er uansett kanskje ganske greie å få bort med s40n? Endret 30 April, 2010 av Dagsven Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagsven 1 Skrevet 30 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 April, 2010 (endret) Ja da var jeg ute å prøvde litt til. Økte turtallet til 2000 og det meste av swirls og riper forsvant. Kjørte bilen ut i sola og det var holo hell...uten like. Prøvde med S40 med orange og grønn pad uten at kjørespora forsvant. Er det for stort gap mellom S03 til S40? Har en tema DA kan evt. kanskje prøve denne? Noen som har noen tips til en iriitert mann:( Endret 1 Mai, 2010 av Dagsven Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagsven 1 Skrevet 1 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 Mai, 2010 Ingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
common 2 Skrevet 1 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 1 Mai, 2010 Kan nok være at det for langt sprang ja.. Er bedre og gå på med s30, da s40 er en veldig fin polish... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 1 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 1 Mai, 2010 Gå på med S30 og orange pad.. Hvis du ikke har S30 så bruker du S40 og orange, 1 pass spre, 2 pass på 1200-1500 medium press, så 1-2 pass på laveste rpm og husk roooolige og heeelt jevne bevegelser. 1 Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagsven 1 Skrevet 1 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 Mai, 2010 Tusen takk for svar:) Da blir det å prøve som Brynjar foreslår. Har dessverre ikke S30:( Har nok ikke helt teknikken inne på roternede enda, men den som gir seg har tapt så dette skal jeg få til!! Hvis jeg dog ikke lykkes, bør jeg da ta frem DA? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 1 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 1 Mai, 2010 Hvis jeg dog ikke lykkes, bør jeg da ta frem DA? Det kan være smart Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagsven 1 Skrevet 2 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2 Mai, 2010 Det kan være smart Prøvde å korrigere med roterende, både med orange og grønn Uber pad uten hell. Her har jeg nok ikke helt teknikken inne enda. Tok fra tema DA med orange scholl og S40. Dette gjorde virkelig susen og vips alt av hologrammer var borte. Et skår i gleden var at min roterende AEG tok kvelden:( Brynjar: Er skill maskinene OK? Eller vil du anbefale meg en Flex DA? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.