Bjerknez

Fordel med ullputer?

Bare ett kort spørsmål:

Ser det er mange som bruker ullputer på maskinen sin... Hva er fordelen ved disse i forhold til skumputer, og hvilke bruksområder passer ull best til?

Har som sagt kjøpt meg Flex 3401 DA maskinen og lurer på om jeg kanskje også bør ha en ullpute til denne...?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ett kort spørsmål:

Ser det er mange som bruker ullputer på maskinen sin... Hva er fordelen ved disse i forhold til skumputer, og hvilke bruksområder passer ull best til?

Har som sagt kjøpt meg Flex 3401 DA maskinen og lurer på om jeg kanskje også bør ha en ullpute til denne...?

Personelig så bruker jeg dem bare på lakkede plastdeler foreløpig.Utvikler lite varme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra cut uten å generere for mye varme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ull har bra cut og skaper mindre varme enn skum. På jobben bruker vi bare ull når vi rubber opp igjen etter våtslip. Skum kun til polish.

Jeg synes jeg har bedre kontroll når jeg rubber med ull enn med cut pad, men nå har jeg jo ikke brukt noe annet en ull de siste 11 åra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... så det er faktisk bedre å bruke ull enn skumpads ved feks. fjerning av swirls med Scholl S17?

Er jo lettere og forholde seg til en slags pute (ull) enn flere skumputer....

Hvilke av ullputene hos www.scandicshine.no passer til Flex 3401 DA maskinen?

Endret av Bjerknez
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ull er ment for roterende, så du slipper å tenke på det så lenge du har DA-maskin :)

Endret av AndersB
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... så det er faktisk bedre å bruke ull enn skumpads ved feks. fjerning av swirls med Scholl S17?

Er jo lettere og forholde seg til en slags pute (ull) enn flere skumputer....

Hvilke av ullputene hos www.scandicshine.no passer til Flex 3401 DA maskinen?

Jeg bruker stort sett bare roterende, da det er dette jeg er vant til på jobb.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ull er ment for roterende, så du slipper å tenke på det så lenge du har DA-maskin :)

Ahh... ta slipper jeg å tenke på det :)

Men hvilken pute fra Uber passer for å legge på feks. Jetseal 109 eller en annen lakkforsegling?

Blå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh... ta slipper jeg å tenke på det :)

Men hvilken pute fra Uber passer for å legge på feks. Jetseal 109 eller en annen lakkforsegling?

Blå?

blå eller sort über funker....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller røde app-pads som SS har - det går an å legge på med DA - men er en del av kosen det å legge på LSP for hånd. Da det er sagt så er det glimrende å legge på først for hånd med app-pad og så gå over med DA for å virkelig spre tynt og jevnt før det skal buffes av etterpå

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller røde app-pads som SS har - det går an å legge på med DA - men er en del av kosen det å legge på LSP for hånd. Da det er sagt så er det glimrende å legge på først for hånd med app-pad og så gå over med DA for å virkelig spre tynt og jevnt før det skal buffes av etterpå

Concorso legger jeg på for hånd med pads, men en evt. sealer (Jetseal 109) er vel grei å legge på med maskin... for så og fjernes med microfiber?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker helt fint det altså - man gjør ikke noe "feil" ved å bruke DA på slike ting :) Bare husk å bruk en finish-pad til dette som nevnt over her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har vanlig Cleaner Fluid så kan dette også legges på med finishing pad på DA maskin.

GHIBLI M7

Endret av iDuddits
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har vanlig Cleaner Fluid så kan dette også legges på med finishing pad på DA maskin.

GHIBLI M7

Takker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive