Gå til innhold
paddo

polering av WV Polo

Recommended Posts

paddo    5
paddo

hei,

skal polere nye bilen min wv polo, den er metallic sølv og egentlig veldig fin i lakken, men ikke perfekt, den er 99% swirls fri og RDS fri, så korregering er ikke nødevendig, men den trenger å få tilbake litt glans og wet-look føler eg, så eg har satt sammen en pakke fra blankbil etter det eg har lest av annbefalinger her inne og lurte på om det noe som bør forandres før bestilling?

1 x 2 Pack Cyclo 4" Premium Green Foam Pad

1 x 2 Pack Cyclo 4" Premium White Foam Pad

1 x Cobra Guzzler "HD" Waffle Weave Towel NEW AND IMPROVED

1 x Pinnacle Ultra Poly Clay

1 x Prickbort 1l

1 x EZ Detail Brush Mini

1 x Muc-Off übershine bilshampoo 1l

1 x 2 Pack Cyclo 4" Premium Orange Foam Pad

1 x Duraglosspakke

kommer til å bruke clas ohlson sin cyclo kopi,

kan også ta med at bilen er en 2001 modell og har fått listene rundt bilen fjernet og er derfor lakkert opp igjen på nederste del av dørene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Eneste eg ser som bør byttes ut på listen er Guzzler HD, det tørkehånkle er ikke særlig effektivt. Mener at blankbil selger et annet tørkehåndkle som skal være mye mer effektivt. Hvis ikke det er et must å bestille alt fra samme plass så har eg veldig gode erfaringer med Chemical Guys Miracle Dryer hos scandicshine.no

Uansett det burde ikke være noe problem å få frem wetlooken i den lakken :) Lykke til med jobben og husk å maskere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Min erfaring er ihvertfall at Guzzler HD suger bra med vann men jeg liker det ikke fordi det er tykt og stivt i.fht andre varianter.

Også er jeg litt skeptisk til å bruke orange cyclo med håndprodukter da disse er relativt grov og i værste fall så lager pad`n spor/merker som produktene ikke er i stand til å fjerne. Ikke mye slipemidler i disse håndproduktene da disse oftest er kjemisk rens ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
paddo    5
paddo

Da får eg bestille Chemical Guys Miracle Dryer hos scandic shine, har meguiars water magnet fra før og det er jo ganske ubrukelig, bilen blir jo tørr til slutt da, men går jo nesten fortere å la den tørke i solen :P men det er jo ikkje et alternativ.

har det noe for seg å legge ein voks over duragloss 111? har meguiars carnuba wax stående

kom også til å tenke på lube til clay, her funker vel meguiars QD?

Muc-Off übershine bilshampoo tar denne voksen evt duragloss 111? eg har meguiars nxt såpe no og blir litt vel sterk til hverdagsvasken.

Min erfaring er ihvertfall at Guzzler HD suger bra med vann men jeg liker det ikke fordi det er tykt og stivt i.fht andre varianter.

Også er jeg litt skeptisk til å bruke orange cyclo med håndprodukter da disse er relativt grov og i værste fall så lager pad`n spor/merker som produktene ikke er i stand til å fjerne. Ikke mye slipemidler i disse håndproduktene da disse oftest er kjemisk rens ;)

di orange cyclo er tiltenkt ein 2006 audi a6 med alvorlig med swirls og typisk tysk lakk, så da må det vel såpass til eller holder det med grønn cyclo selv på super hard tysk lakk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Voks over sealer skal alltid gå bra, så er bare å kjøre på :) Blir bare ekstra bling, noe vi liker hehe

Tror ikke den såpen et så sterk, så bør gå greit. Er jo bare å blande litt forsiktig også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

di orange cyclo er tiltenkt ein 2006 audi a6 med alvorlig med swirls og typisk tysk lakk, så da må det vel såpass til eller holder det med grønn cyclo selv på super hard tysk lakk?

Er ikke noe poeng med grov pad når produktet ikke matcher slipeevnen, da bør du isåfall kjøpe inn noen "proffprodukter" som korrigerer/sliper litt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
paddo    5
paddo

da ente eg opp med listen eg la ut litt lengre opp i tråden minus cobra guzzler, får ta og kjøpe et bedre et senere, håper eg blir fornøyd.

Er ikke noe poeng med grov pad når produktet ikke matcher slipeevnen, da bør du isåfall kjøpe inn noen "proffprodukter" som korrigerer/sliper litt ;)

okei, har masse å lære enda :) uansett blir det en stund til audien skal taes, nå er det først og fremst poloen som skal gjøres klar for vårmønstrigen.

tusen takk for all hjelp :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig