jøssang

Tørking av bil (microfiber)

Er litt noob på detailing, så ikke le for høyt av mitt kansje dumme spørsmål ;)

Når man skal tørke bilen med microfiber håndkleet sitt kan man da dra det over bilen eller legger man det oppå bilen og "presser" ned mot overflaten ?? Vil man kunne få riper i lakken om man drar håndkleet over ?

Hva er den mest korrekte måten? Hvordan tørker dere biklen ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På biler jeg skal korrigere drar jeg kluten over panelene, men uten press.

På biler som ikke skal korrigeres legger jeg tørket på panelene, og så løfter det bort etter noen sekunder. Dette for å unngå skader dersom jeg skulle være uheldig med rusk etc som ligger igjen eller har kommet med vinden.

De beste klutene trekker vannet utrolig raskt til seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasker primært innendørs og drar MF forsiktig over lakken. Hvis du skal korrigere kan du jo prøve først hvor mye som skal til før MF lager riper. Med en MF av god kvalitet må jeg bruke relativt mye press for å lage riper på min bil, men myk lakk tåler lite.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

legger mitt oppå og løfter det av igjen... bruker CG miracle absorber dryer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

legger mitt oppå og løfter det av igjen... bruker CG miracle absorber dryer

Har samme jeg også. Faktisk ikke kommet på idéen å bruke det slik jeg. Suger det til seg alt vannet da? Eller får man smådråper eller fuktighet igjen som lager merker når de tørker?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme jeg også. Faktisk ikke kommet på idéen å bruke det slik jeg. Suger det til seg alt vannet da? Eller får man smådråper eller fuktighet igjen som lager merker når de tørker?

mitt suger noe helt sykt opp, har ikke hatt behov for å ha vekk smådråpene ettersom at jeg stort sett går over med QD og MF etter det er helt tørt... for all del, går jo an å "dra" det over bilen og men i det jeg er ferdig med leggepåogtaav på hele bilen så er det begynt å tørke opp

sånne har jeg litt tro på, det finnes og noen til hunder som suger til seg noe helt sykt med vann, aner ikke hvordan de er mot lakken men så lenge man ikke drar de over bilen så går det sikkert fint....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive