Gå til innhold
Erik-w

Kjøpe dekk..hvilke?

Recommended Posts

Erik-w    5
Erik-w

Tenkte eg skulle spør her hva folket anbefaler.

Skal ha meg nye fremdekk på Fiestaen min. dekk dimmensjonen er 205/40-17. Kjører nå på Kuhmo 31 ett eller annet.

Må bytte et av di og bytter like greit begge fremme siden eg syns disse sporer for mye.Litt sporing må eg rekne med på så liten bil.

Det eg heller mest mot er Toyo T1R, men greit og høre hva folk her mener. Er jo en god gjeng med bil frelste folk her som sikkert har vært gjennom sine dekk valg og har litt erfaring.

Viktigste er minimal sporing og gode egenskaper på våt vei.Støy og holdbarhet er ikke så viktigt.Men støy går forran holdbarhet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Liker Toyo Proxxes T1R eg og har ikke hatt noe dårlig erfaring med de, men har ikke prøvd såmye annet av skikkelig gode dekk så det kan vel være lurt å lytte til de som har prøvd ut endel...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    532
Dennis

Kjøpte nye sommerdekk til Celicaen min i år og gikk da for Michelin Pilot Sport 3. Og er veldig fornøyd med de, hadde Yokohama AVS Sport på den før. Og disse dekka sitter mye bedre på veien, spesielt på vått føre. og lydnivå er betydelig lavere. Holdbarhet kan jeg ikke si så mye om enda men de tidligere Pilot Sport dekka har vært ganske bra, og disse skal være bedre.

Så jeg er veldig fornøyd med dem :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
East    157
East

Pirelli P Zero Nero..

x2, kjører på dette nå, veldig fornøyd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TotenJeep    12
TotenJeep

Jeg anbefaler disse. :lol: Har de på Jeep´n. mønsteret holder leeenge! :thumbs:

26826_1389845433466_1452005100_31047624_7922935_s.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern    1 700
Tyggern

Kjøpt goodyear eagle F1 asymetric i år og er knall fornøyd.

har kjørt contisportcontact og de også er gode.

Pirrelli er det lenge siden jeg har hatt men de har også vert gode....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LLH    3
LLH

Jeg vil ikke anbefalle p zero i den dimensjon i alle fall, stive som et uvær og sporer vilt selv i 205/45-17... kan ikke tenke meg hvordan de oppfører seg i 40 profil :blink:

Har du lov til/har plass til 215/40-17? om det finnes da.. med 17x7 felg blir det i alle fall litt mykere og lettere og ha med og gjøre etter veien.

Forøvrig kan jeg legge til at det lønner seg og lese erfaringer på nett gjort av folk som bruker samme dimensjon som deg og bil som veier tilnermet det samme. oppførsel og slite styrke varierer med forskjellig dimensjon selv om dekket er likt. Ja, XL og ikke XL dekk vil jo gjøre en forskjell også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Kjørte på P Zero Nero i 195/40/16 på 7,5x16 på forrige bilen og null sporing på den.. Samme gjelder Passat med 235/30/20.

Men enig ang erfaringer på samme bil :)

Endret av Bernhard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
roadrune    21
roadrune

Moderen hadde P-zero Nero på A3'en, riktignok original dekk som sikkert har andre egenskaper, men de bråkte så mye at det var en befrielse å få på piggdekkene!

Sporte gjorde de også, men de hadde svært godt grep...

Jeg har Michelin Primacy HP nå selv, og kan anbefale de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
East    157
East

Moderen hadde P-zero Nero på A3'en, riktignok original dekk som sikkert har andre egenskaper, men de bråkte så mye at det var en befrielse å få på piggdekkene!

Sporte gjorde de også, men de hadde svært godt grep...

Jeg har Michelin Primacy HP nå selv, og kan anbefale de.

smaken er som baken..mine forrige yokohama s-drive var vesentlig mer bråkete enn dagens pirelli

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
roadrune    21
roadrune

smaken er som baken..mine forrige yokohama s-drive var vesentlig mer bråkete enn dagens pirelli

Smak og smak... Når de støyer mer enn piggdekk sier det vel sitt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Høyhastighetsdekk støyer mer enn komfortdekk.. Se på Pirelli P Zero Nero, der er det 3 store forsenkninger midt i dekket som går rundt hele banen, og disse lager endel støy, men til gjengjeld så sitter de som hakk møkk på både tørt og vått føre..

Personlig foretrekker jeg litt støy i dekkene da fremfor ett dårligere alternativ.. Jeg var ikke nevneverdig plaget med støy med mine dekk..

Endret av Bernhard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
chris    0
chris

Har kjørt Toyo Proxes i diverse dimensjoner på forskjellige biler og syns de er bra. Sammenlignet med "dyrere" merker syns jeg de er fullt på høyden med tanke på sporing, støy og grep på vått.

Bare styr unna Nankang og annet søppel hvis du har tenkt til å bruke bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Erik-w    5
Erik-w

Takker for mange gode alternativer :) skal se litt på tester på nett og priser.

Styrer glatt unna nankang og lignende ja.Bilen blir brukt sånn den er ment :) så er greit at det henger i svinger og holder bakke kontakten selv i godt vestlandsvær.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

De beste dekkene jeg har kjørt på er Eagle F1 GS-D3. Men er en liten stund siden nå, men husker bare de hadde mer enn nok grep for meg, til en ikke alt for stor penge.

Og jeg kan også bare si styr unna Nankang ja... Angrer bittert på det kjøpet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LLH    3
LLH

Ser ut som du liker og kjøre aktivt? se på hankook R-S2 i såfall :) billig, passe stivt dekk som sitter som klistra på veien, takler vann bra og koster ikke all verden. MYE dekk for penga selv om leve tida er kort i noens øyne, men dekk som varer i 100.000km sitter ikke bra på veien ;)

Endret av LLH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Inzane2012    2
Inzane2012

jeg kan anbefale Falken FK452 dekka, hadde di på mr2'n før jeg kjøpte nye felger av en på ts-ogn og di var kjempe gode og veldig lite sporing, hadde di i 215/35/18 fremme og 225/35/18 bak og di satt som bare det både på svingete og våte veier :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torby    204
Torby

En stemme til for Toyo Proxes T1R. Ellers ville jeg også vurdert Nokian.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig