hdloop

Vaskeriper Volvo V70 - sort metallic

Hei,

forsøkte oss igår på en Volvo V70 2005 mod sort med metallic. Bilen hadde godt med vaskeriper, noen dypere også.

Testet med 3M grønn pad og grønn FCP + scholl 03 + ullpad fra scholl. Kjørte over mange ganger med godt press,

men fikk ikke fjernet ripene. Noe fikk vi tatt, men ikke bra nok. Den er steinhard.

Har selv en golf med sort metallic, denne er ikke i nærheten.

Fikk dessverre ikke tatt bilder.

Brukte flex maskin.

Noen som har tips til denne lakken? Vil gjerne ha det helt strøkent.

Mvh

Stig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex roterende?

Tar det ikkje bra nok, er det vel berre å bruke ein kombo som tar meir?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ullpaden fra Scholl brukt en del ganger fra før?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl ull er ikke blant de som tar mest. Er visst en del som har erfart at skum kan ta minst like mye som denne... Vil anbefale enten en grovere ullpad, eventuelt bare våtslipe. Men om du våtsliper må du huske at det fremdeles vil være riper fra denne som må fjernes, og tror nok ikke de forsvinner helt uten videre de heller ;) Men du sparer en del runder med maskin om du går for våtslip i stedetfor. Skal du ta mye vil det også være lurt å ha en PTG tilgjengelig for å sjekke hvor mye du tar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

ja, er flex roterende. Ullpadden fra Scholl er veldig lite brukt.

Etter å ha snakket med en annen kar her misstenker jeg også at vi er litt for pinglete

med press. Skal prøve å kjøre med litt mer press når vi går på igjen.

Vi er amatører og redd for å brenne lakken. Hvor mange pass bruker dere med

maks press før dere slipper opp. Tenker da på bruk av 3M FCP.

Tror ikke vannslip er tingen da blir det nye riper som må fjernes - ripene jeg snakker om

er mindre enn/ like som vannslip.

Stig

Endret av hdloop
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper dette er en vanlig 019sort volvo.......

Hvor hardt ca kropsvekten på maskinen.... (min flex stoppet faktisk ved et par anledninger.. og panelet må bli skikkelig varmt før det skjer noe sånn 60-70 grader før det begynner å skje noe.... det er verre på plast deler....

Mange runder med ull og mye produkt for å kunne kjøre lenge.... kjenn på varmen ofte...

to til tre pass med "flat" (sammen klemt) bakplate må til.... også gjerne 2 runder minst på bilen....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Lakken er 452 Black Sapphire metallic.

Stig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper dette er en vanlig 019sort volvo.......

Hvor hardt ca kropsvekten på maskinen.... (min flex stoppet faktisk ved et par anledninger.. og panelet må bli skikkelig varmt før det skjer noe sånn 60-70 grader før det begynner å skje noe.... det er verre på plast deler....

Mange runder med ull og mye produkt for å kunne kjøre lenge.... kjenn på varmen ofte...

to til tre pass med "flat" (sammen klemt) bakplate må til.... også gjerne 2 runder minst på bilen....

Helt enig Tyggern. Må få opp varmen i lakken for å få vekk ripene. Vi våtsliper og polerer denne fargen hver dag på jobben, uten problem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gul evt rød so1o ullpad gjør vei i vellinga. Sammen med f.eks M105 eller M95 blir en raskt kvitt mye defekter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg gjør noen ganger hvis det er noen riper som sitter skikkelig er å spre et par runder med S03Gold/S03+ på vanlig pad for så å gå over med FCP på en 75mm pad medium hard pad.. Det pleier å gjøre susen på de fleste riper og er også ganske så hurtig.. Holder meg på fart mellom 1500-1900rpm, dvs 2 og 3 på flexen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg gjør noen ganger hvis det er noen riper som sitter skikkelig er å spre et par runder med S03Gold/S03+ på vanlig pad for så å gå over med FCP på en 75mm pad medium hard pad.. Det pleier å gjøre susen på de fleste riper og er også ganske så hurtig.. Holder meg på fart mellom 1500-1900rpm, dvs 2 og 3 på flexen..

Tar opp tråden her.. sliter med samme problem på en caddy.. Hva er fcp?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M Fast Cut Plus... grov rubbing alla S03, men støver noe mer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M Fast Cut Plus... grov rubbing alla S03, men støver noe mer.

Ok, har prøvd blå scholl med s03+ og gold, og scholl ull med samme produkt, men det tar dårlig. Hvilken hastighet kjører du når du legger så mye press? Må jo kjøre både 4 og 5 runder med 4 pass for at det skal syns, og da kjører jeg vel på ca 2000 tenker jeg..
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har prøvd blå scholl med s03+ og gold, og scholl ull med samme produkt, men det tar dårlig.

Gul evt rød so1o ullpad gjør vei i vellinga. Sammen med f.eks M105 eller M95 blir en raskt kvitt mye defekter. De ullpadene

funker bra med annen rubbing også. Den røde er grovest og tar mest. De loer noe, men på lakk som krever kraftige saker er de gode.

Scholl-ull er mer koseull synes jeg, gode å bruke, men passer best til medium korrigering på lakkerte plastfangere etc der en vil unngå varme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gul evt rød so1o ullpad gjør vei i vellinga. Sammen med f.eks M105 eller M95 blir en raskt kvitt mye defekter. De ullpadene

funker bra med annen rubbing også. Den røde er grovest og tar mest. De loer noe, men på lakk som krever kraftige saker er de gode.

Scholl-ull er mer koseull synes jeg, gode å bruke, men passer best til medium korrigering på lakkerte plastfangere etc der en vil unngå varme.

Hvem selger dette? fortrinnsvis i norge..
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

so1o ull finner du hos godkjemi.no... gul der er knallsaker, rød er en del grøvere å bruke... Meguiars ull fungerer fint sammen med Scholl, 3M etc også

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig godkjemi har igjen noe meg's men de har/skulle gi seg med meg's og satser på 3M istedet :D Metabo-ull skal vel ta bra, og den har de der iaff :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive