Chris-520e39

Ett tre falt over bilen min!

Hei!

Stor parkert på jobb i dag og ante fred og ingen fare. Pluteselig viser en kollega meg en artikkel hvor det står at et tre har falt over en bil på parkeringsplassen rett utenfor. Deretter viser han meg et bilde, hvor jeg ser at bilen min står rett ved siden av! Jeg stakk ut for å sjekke for hva som hadde skjedd, dette er hva jeg fant:

Ingen tvil om at dette var snakk om råflaks!

post-145-1212857373_thumb.jpg

Slik så det ut da jeg kom, treet og den andre bilen var borte.

post-145-1212857368_thumb.jpg

Her lå treet, tør ikke å forestille meg som hadde skjedd hvis jeg hadde valgt plassen litt til høyre!

post-145-1212857363_thumb.jpg

Merkene etter grener som har vært borti min bil

post-145-1212857358_thumb.jpg

Her er stammen av treet, som forøvrig var pil råttent og gjennomspist av dyr!

post-145-1212857379_thumb.jpg

I og med at jeg akkurat har brukt 2000,- for en shine på bilen, er jo dette utrolig surt! Høyst sannsynlig masse små riper nedover hele siden, samt deler av taket! Har ring IF-forsikring, og de skulle se på saken. Men etter hva jeg har skjønt bør jeg ta kontakt med grunneier som har ansvar for de trærne som står der. Er ikke lysten på å bruke penger på å få rettet opp disse småripene fordi et jævla tre datt på bilen min! Som dere kan se på bildet har grener truffet hele siden av bilen. Da jeg kom så jeg ingen store skader, men er vel ikke tvil om at det er en god del småting som må rettes opp etter denne hendelsen.

Da jeg kom (et par timer etter) hadde en vært å fjernet treet som lå over bilen som var parkert ved siden av min. Han har skrevet en rapport som skal sendes til eier av parkeringsplassen, samtidig har jeg en sak gående med IF-Forsikring.

Samtidig som jeg føler meg veldig heldig, det var jo bare snakk om et par meter, så er jeg rimelig forbanna! Bare godt ingen kom til skade!

Noen som har noen tips til hva jeg bør gjøre? Andenes Eiendom eier parkeingsplassen, regner med at kommunen (bærum) eier trærne (som står utenfor).

:(

Endret av Chris-520e39
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der hadde du bra med flaks samtidig som du var litt "uheldig"....... :lol::(

Antar at hvis noen blir tildelt ansvaret for treet, og det kan bevises at det var uforsvarlig å ha det der, er det de som skal erstatte evt. skader, hvis ikke må du vel ta det på forsikringa........

Hvis ikke er det jo fort gjort å polere opp den stolpen/bakskjermen, lykke til:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se hvem som eventuelt har ansvaret og hva som skjer videre.

Ang. polering så har jeg ikke maskin og midler... Fattig for tiden :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flaks! Jeg har hatt alt annet enn flaks denne helga :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjedd med deg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fredag:

Luftmengemåler ryker. Styrestag begynner å synge på siste verset. Attpåtil sliter mobilen.

Lørdag:

Air Condtion slutter å virke, i nesten 30 grader, og 3 timer kjøring

Søndag:

Rygger på en stolpe, dørhåndtak inne slutter å virke.

I love my car!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh... føler med deg! Kjipe greier det der!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auch! Mye skader på bilen etter at stolpen rygget på deg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg skal ha ny felg, men håper dekket holder.....juhuuu....

men ellers funker resten på bilen da, men det er verre med Volvon og kangoon, der er jeg redd det kommer noe snart....

Morro å bruke penger på bil, men ikke når en MÅ bruke penger på bil da er det sure penger....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har skjedd meg med Boraen i løpet av ca en måned. 2002 Bora, gått 75000km og det er den modellen med 105HK 16V med elektronisk gasspjeld osv.

Kjørte hjem fra overtid, maks trøtt, ula og blinka i noen lamper; lambdaen røk, titta ned for å se feilmeldinga, der var det en fotoboks - totalt med lambda (bytta den sjøl) og bot var 5400 kr'

Kjørte hjem fra overtid noen dager etter, var mørkt, krater av ett hull i veien, slo så hardt at bilen gikk ut av gir, to nye dekk (gått 100 mil maks) røk i korden, dekka er 225-40-18, to nye dekk på samme side, så hvis jeg får to stk venstre dekk, ca 3000-4000, hvis ikke kansje rundt 6000 tusen (liker gode dekk)

En uke etter, skulle heise opp høyre, fremre rute, datt rett og vindusheis røk - 3200kr med jobb

Noen dager siden, tempsensor er gått (eller kamreim har kamma over en tann, men det har jeg liten tro på), bilen får for mye bensin, siden ECU'n tror bilen er kald hele tiden, bilen kveles og jeg må kime leeenge og ofte, brått starter den - bytte av sensor prøver jeg på selv, og den kosta (heldigvis) ca 350 på VW..

Primeraen var go', og den var japansk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive