Gå til innhold

Vårklargjøring av min '06 A3


dansken

Recommended Posts

I høst var jeg innom Ole Gunnar og fikk en innføring i maskinpolering, samt valg av puter og produkter.

Etter en lang vinter (og en treffsesong som begynner til helgen :blink: ) var det på tide å få luftet Makita'en igjen, samt få tatt hull på noen av alle produktene jeg har hamstret i løpet av vinteren. Dessverre har jeg ikke noe sted å polere, så jeg tok sjansen på å spørre Ole Gunnar om han hadde lyst på besøk på lørdag. Gudskjelov var det greit for ham, så jeg pakket bilen med alt jeg har av utstyr :thumbup:

Dessverre har jeg ingen bilder av bilen før vi startet, og ettersom sølv bil er noe nær umulig å ta 50/50 bilder av er det heller ingen bilder underveis.. Og da det ble litt stress med å rekke Årsmøtet i VW-Audi klubben på søndag, er det også dårlig med etter-bilder :( Men skal sørge for å ta detaljbilder når jeg skal på VACN-treff til helgen og oppdatere tråden ;)

Sommerhjulene fikk jeg på bilen fredag ettermiddag. I fjor sommer var jeg så uheldig å kantkjøre to av felgene :mad: Dette er originalfelger til litt over 4600,- kr pr. stk så jeg var ikke tilsnakkendes på et par måneder. Heldigvis fikk jeg tips om at det gikk an å pusse dem opp, og resultatet ble overraskende bra :thumbs: Felgene er alle behandlet med Bilberry 1:5, vasket med Maxi Suds II, clayet med gul Riccardo og ONR blandet ut til clay-lube, tørket med microfiber, lagt på Vertua Bond og CG Wheel Guard. Dette gjorde jeg hjemme, og har dessverre kun ferdigbilder

Den nærmest er original og den lengst bort er pusset opp

Div0010.jpg

Div0011.jpg

Vi begynte med Prickbort på tørr bil

Div0012.jpg

Div0013.jpg

Div0014.jpg

Div0015.jpg

Deretter ble bilen skumlagt med en blanding av Bilthamber og Maxi Suds II og møkka rent fint av

Div0016.jpg

Div0017.jpg

Div0018.jpg

Div0019.jpg

Div0020.jpg

Etter avspyling vasket jeg med Washpudel og Maxi Suds II i bøtten. Mens jeg holdt på i døråpninger, satte Ole Gunnar i gang med motorrom. Her før han begynte:

Div0021.jpg

Her er det lagt Prickbort:

Div0022.jpg

Så ble det skumlagt med Maxi Suds II:

Div0023.jpg

Div0024.jpg

Og spylt av:

Div0025.jpg

Div0026.jpg

Div0027.jpg

Deretter tørket med trykkluft og en ren microfiber. Alle plastdetaljer fikk Scholl Purple 9000, og her er endelige resultatet:

Div0028.jpg

Bilen ble clayet med gul Riccardo og ONR som clay-lube. Har var det MYE ruststøv og noen asfaltflekker, så det var utrolig greit å være to om jobben :)

Div0030.jpg

Div0031.jpg

Og deretter var det maskering med blå 3M tape.

Div0032.jpg

Div0033.jpg

Planen var å polere utendørs, men plutselig kom det noen dråper ovenifra, så A4 + A5 ble kjørt ut av garasjen, og A3 fikk plass. Gikk over hele bilen med S17 på oransje Scholl som tok stort sett alt og ikke etterlot hologrammer.

Div0034.jpg

Div0036.jpg

Div0038.jpg

Div0039.jpg

Div0042.jpg

Div0044.jpg

Div0048.jpg

Div0049.jpg

Div0050.jpg

Hadde et stygt merke på speilet etter en påkjørsel i vinter som ikke gikk bort selv etter Prickbort, såpe og Pudel og clay

Div0055.jpg

Div0056.jpg

Men S17 på oransje pute og 4 pass uten alt for mye press (er jo tross alt lakkert plast) gjorde susen ;)

Div0058.jpg

Dette var stort sett det vi rakk, før vi dro til Ås for å møte gjengen på bilpleiekurs og spise med dem på Bifferiet i Moss. På veien tilbake fra Moss tilbød Ole Gunnar meg en gjesteseng, så vi ikke trengte å stresse så mye med å bli ferdig. Hadde fortsatt igjen å legge på CF Pro, voks samt ta interiør :o

Vel vitende at ingen av oss skulle kjøre bil mere den kvelden, ble det sprettet et par Tuborg, og oransje Scholl ble byttet ut med sort Scholl, og S17 ble byttet ut med CF Pro. Mens jeg holdt på med Makitaen, fant Ole Gunnar frem Mimo'en med Green Clean og renset interiør, samt pusset vinduer med Scholl Ice. Mens jeg gjorde meg ferdig med CF Pro la Ole Gunnar Swissvax Glacier, som ble buffet av etter 10-15 minutter. Her er bilder når vi sluttet av rundt kl. 00.45 :huh:

Div0066.jpg

Div0067.jpg

Div0068.jpg

Div0069.jpg

Div0070.jpg

Div0071.jpg

Div0072.jpg

Søndag morgen var det utrolig digg å åpne garasjeporten og nyte dette synet

Div0074.jpg

Div0075.jpg

Div0076.jpg

Div0077.jpg

Ole Gunnar hadde tatt tepper og matter med Foma Mimo

Div0079.jpg

Og var så snill å ta bagasjerommet

Div0081.jpg

mens jeg gikk løs på plastdetaljer med Green Clean og sluttet av med Purple 9000. Jeg fikk også tatt døråpninger, undersiden av dørene samt inni bagasjelokket med CF Pro på påføringspad og sluttet av med SV Glacier

Div0082.jpg

Så fikk setene smake Green Clean i 1:18 og Dymamix Leather Conditioner. Jeg sluttet av med SV Seal Feed på alle gummilister og SV Pneu på dekkene. Som tidligere skrevet ble det veldig stress med tiden på slutten, så jeg skal oppdatere tråden med detaljbilder til helgen. Her er de siste bildene av ferdig bil

Div0085.jpg

Div0090.jpg

Div0092.jpg

Div0093.jpg

Edit: litt bilder i solen fra i går

IMG_4314.jpg

IMG_4318.jpg

IMG_4319.jpg

IMG_4320.jpg

IMG_4323.jpg

IMG_4324.jpg

IMG_4325.jpg

IMG_4326.jpg

IMG_4328.jpg

IMG_4329.jpg

IMG_4330.jpg

IMG_4332.jpg

IMG_4335.jpg

IMG_4336.jpg

Takk for titten, og kjempe stor takk til Ole Gunnar for hjelp, husly og hyggelig selskap!

Endret av dansken
  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ja ble en flott vårstrekk av bilen :)

Håper det ikke ble for mange tuborg da når dere polerte ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobb dette gutter, bra med bilder og nydelig resultat. Sølv kan virkelig skinne det også B) Må si jeg digger dette bildet:

Div0030.jpg

Må ikke bli for sjalu nå da Ole ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, to biler i løpet av en helg står det respekt av :) Ble veldig bra dette her, og jammen må det være deilig å kunne kjøre på med S17 og avslutte holofritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen jobb, ingen tvil om det! Er jo også veldig fint å være to personer om arbeidet, slik at man har noen å støtte seg litt på. Og i tillegg, veldig greit å ha det litt sosialt når man jobber.

Hyggelig å treffe på deg og Ole Gunner på Bifferiet også forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Bilen din ble veldig fin Mikael :)

Litt kontrast i forhold til Sierra'n i bakgrunnen kan man si ;)

Veldig bra jobb du gjorde og det var hyggelig for meg å kunne hjelpe til litt innimellom alt annet ;)

Sosialt og fint å holde på i sammen.

Hyggelig å treffe alle jeg ikke har møtt før under middagen også, Joachim, iDuttits og adjos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobbet begget to..

:thumbs:

Fine biler på gårdsplassen og i garasjen der ja! :)

Takk for det! A5'n til Ole Gunnar er en drømmebil og et smykke uten like!!

ja ble en flott vårstrekk av bilen :)

Håper det ikke ble for mange tuborg da når dere polerte ;)

Takk! Hvor mange er FOR mange?!

herlig dettte :)

Utrolig deilig med blank bil igjen ja!

Flott jobb dette gutter, bra med bilder og nydelig resultat. Sølv kan virkelig skinne det også B)

Takk for det, Bo. Sølv er vanskelig å ta bilde av, men bildene lyver absolutt ikke, heller motsatt.. B)

Flott bil landsmand/n. Ole gunnar er en snill mann ja, god hjelp der :thumbup:

Takk Rasmus! Jeg er sikker på at slår man opp i leksikon under snill mann, så er det et bilde av Ole Gunnar der!

Hehe, to biler i løpet av en helg står det respekt av :) Ble veldig bra dette her, og jammen må det være deilig å kunne kjøre på med S17 og avslutte holofritt :)

Vi tok det ikke akkurat med ro mens vi holdt på heller gitt.. Og ja, det er utrolig deilig lakk å jobbe med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Godt jobbet dette folkens...

For mange er når du ser 2 identiske biler og Ole Gunnar har fått en tvillingbror som kler seg helt likt og prater samtidig og sier akkurat det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen jobb, ingen tvil om det! Er jo også veldig fint å være to personer om arbeidet, slik at man har noen å støtte seg litt på. Og i tillegg, veldig greit å ha det litt sosialt når man jobber.

Hyggelig å treffe på deg og Ole Gunner på Bifferiet også forresten :)

Takker og bukker! Hyggelig å hilse på dere også!! Veldig greit å kunne fordele litt ansvarsområder og skravle masse underveis.

Ser bra ut! Bra jobba :)

Takk!! :)

Flott jobb :)

Nå fikk jeg lyst til å ta sølvbilen min oxo ;)

Takk for det! Det er bare å komme igang, Morten..

Bilen din ble veldig fin Mikael :)

Litt kontrast i forhold til Sierra'n i bakgrunnen kan man si ;)

Veldig bra jobb du gjorde og det var hyggelig for meg å kunne hjelpe til litt innimellom alt annet ;)

Sosialt og fint å holde på i sammen.

Hyggelig å treffe alle jeg ikke har møtt før under middagen også, Joachim, iDuttits og adjos :)

Takk Ole-Gunnar, og enda en gang stor takk for hjelp underveis!!

Utrolig digg med høyttrykkspyler med varmt vann samt trykkluft :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pent resultat, og fin bil! Kan være enig meg å holde på sammen. Mye bedre det!

Takk Petter. Alltid mye koseligere å ha noen å dele erfaringer og skravle med underveis. Og så får man jo gjort mye mer på samme tid!

Godt jobbet dette folkens...

For mange er når du ser 2 identiske biler og Ole Gunnar har fått en tvillingbror som kler seg helt likt og prater samtidig og sier akkurat det samme...

Da ble det ikke for mange.. hehe..

Mæget bra jobbet Mikael og Ole Gunnar! :)

Du leder fortsatt over meg, Mikael ;)

Takk Christer :)

Bare å få ut finger'n vettu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...