roythomas

noen som driver med våtsliping i Østfold

Hei. Jeg lurer på om det er noen som driver med våtsliping i Østfold? Da jeg sto parkert har det vært noen som har kommet bort i døra mi med sin egen dør og laget en stygg loddrett stripe, og bare dratt av gårde uten å si i fra (SJOKK).

Jeg prøvde å bruke Scratch X fra Mag for hånd. Jeg fikk bort en del, men det syns fortsatt. Så det ser ut som det bare går ann å rubbe det med maskin. Men grunnen til at jeg spør om våtsliping, er at det ble et par dype prikker som ser ut til å gå helt inn til karosseriet, som da må fylles med lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Jeg lurer på om det er noen som driver med våtsliping i Østfold? Da jeg sto parkert har det vært noen som har kommet bort i døra mi med sin egen dør og laget en stygg loddrett stripe, og bare dratt av gårde uten å si i fra (SJOKK).

Jeg prøvde å bruke Scratch X fra Mag for hånd. Jeg fikk bort en del, men det syns fortsatt. Så det ser ut som det bare går ann å rubbe det med maskin. Men grunnen til at jeg spør om våtsliping, er at det ble et par dype prikker som ser ut til å gå helt inn til karosseriet, som da må fylles med lakk.

Våtslip er egentlig ikke noe hokus pokus. Vi våtsliper mye på jobben og bruker der mye av microslipe papiret til 3M (9MY)

Dette papiret tar veldig lite av gangen, og det gjør at du har god kontroll. Fest papiret på fingeren din når du sliper. Jeg bruker spruteflaske med 30%isopropanol og 70%vann når jeg sliper.

Godkjemi har disse papirene. Eller send meg en PM med adressen din så sender jeg noen i en konvolutt.

Lykke til!

Hilsen Kim André

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor holder du til da?

Moss/Våler- Tyggern- Uoffisiell våtslipkonge 2010

Moss-Bernhard

Halden/Rakkestad-Petter

sarpsborg/halden- Kris1986

Er sikkert fler men er de jeg vet om.

Endret av Petter
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor holder du til da?

Moss-Bernhard

Halden/Rakkestad-Petter

Jeg holder til i Sarpsborg. Så Sarp, Halden, Rakkestad, Fredrikstad er ikke noe problem :)

Våtslip er egentlig ikke noe hokus pokus. Vi våtsliper mye på jobben og bruker der mye av microslipe papiret til 3M (9MY)

Dette papiret tar veldig lite av gangen, og det gjør at du har god kontroll. Fest papiret på fingeren din når du sliper. Jeg bruker spruteflaske med 30%isopropanol og 70%vann når jeg sliper.

Godkjemi har disse papirene. Eller send meg en PM med adressen din så sender jeg noen i en konvolutt.

Lykke til!

Hilsen Kim André

Takk for svar. Skal ta å sjekke ut godkjemi. Men er litt skeptisk til å prøve på en bil som er under ett år gammel. Men skal uansett sjekke ut :) Og kanskje se om jeg finner noen fine bruksanvisninger på YouTube.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis jeg våtsliper selv, hva slags bilpleie produkter skal jeg bruke etter det? Og må jeg bruke maskin, eller går det ann å bare bruke hånda?

Og jeg trenger å få det inn med t-skje siden jeg er fersk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å fjerne våtslipemerker så trenger du maskin og "proffprodukter", hvis du ikke har planer om å dulle videre med bilen så kan det være greit å få hjelp til det.(så du slipper å investere mye for så lite) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å fjerne våtslipemerker så trenger du maskin og "proffprodukter", hvis du ikke har planer om å dulle videre med bilen så kan det være greit å få hjelp til det.(så du slipper å investere mye for så lite) :)

Ja da prøver jeg å finne noen som kan dette :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor holder du til da?

Moss-Bernhard

Halden/Rakkestad-Petter

Vet du ikke av meg Petter?

Ja da prøver jeg å finne noen som kan dette :)

Alle på listen til Petter fikser nok dette. Og da i tillegg meg selv. men holder til i moss/våler så da er nok Kris1986 den nærmeste.

Men ingen av oss er jo langt unna.

lykke til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry Tyggis. Du er jo våtslipkongen 2010!!!! Jeg bøyer meg i klarlakkavrenningen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive