cavallino

Vulkanaske

Begynner å bli lei alt dette hysteriet, og når avisene nå i tillegg mener dette kan ødelegge lakken så må jeg høre med dere som har peiling... Er det noe spes man skal tenke på når man vasker bilen omdagen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å spyle av bilen godt før du vasker den, slik at det ikke ligger mye dritt på den som du drar utover når du begynner med vaskehansken :) Eventuelt, skum bilen først, så får du løst opp enda mer før avspyling og berøring

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å spyle av bilen godt før du vasker den, slik at det ikke ligger mye dritt på den som du drar utover når du begynner med vaskehansken :) Eventuelt, skum bilen først, så får du løst opp enda mer før avspyling og berøring

Man kjører vel alltid samme prosedyre med avfetting, skumlegging og god avspyling uansett om det er vulkanaske i lufta eller ikke vel? B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er greit å poengtere det likevel ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har merket noe til noe vulkanaske i Norge? Er ikke så mye som en eneste vulkanaskesky i syne her på Kvaløya

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde et par små regnskurer før helga, og da ble den nyvaskede bilen min helt matt av støv.. (ikke pollen)

Har ikke sett slikt støv før, så da tipper jeg det er aske :mellow:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt noen regnbyger her også (20min vest for bergen) og har lagt merke til noen svarte prikker og et brunaktig støv som eg ikkje har sett før, så går ut ifra at dette er vulkanstøv, utrolig irriterende for di svarte prikkene må jobbes en del med før di forsvinner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har merket noe til noe vulkanaske i Norge? Er ikke så mye som en eneste vulkanaskesky i syne her på Kvaløya

Dro fingeren 2cm over taket på mr2n i stad. Nesten ikke synelig støvet som kjentes skarpt ut faktisk.Bor på nordvestlandet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske mye grå-brune dråpe-størrelse flekker på bilen min i dag, sentralt i bergen... :(

Noen spesiell avfetting som anbefales for vulkansk aske? :mad:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel berre å bruke avfettingen du bruker til vanligt om sommaren.

Trenger sikkert ikkje å blande den sterk.

Eg har ikkje skumleggingutstyr, so det kan godt hende at eg legger avfetting på bilen eit par ganger (før avspyling) for å være sikker på at all asken er forsvunnet før vask. (asken inneholder vel litt forskjelligt som kan ripe opp lakken)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min var dekket av et brunaktig støv i dag når jeg skulle hjem fra jobb i Tananger (litt i utkanten av Stavanger). Dette støvet lignet ikke på det typiske pollen-støvet. Antar derfor at det kanskje kan være vulkanaske. Skal i alle fall spyle godt av bilen før mekanisk berøring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utbruddet startet på lørdag, så askefall før helga er ikke troverdig. Det er heller ikke noe særlig askenedfall fra sør i Hordaland og nordover, da asken såvidt nådde jæren og sørnorge idag formiddag. I dagene fremover kan det derimot komme aske på biler. Noe å tenke over dersom folk ønsker å forebygge ved å benytte presenninger og andre løsninger.

http://www.aftenposten.no/reise/article4129521.ece

http://www.nrk.no/multimedia/1.7646142

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utbruddet startet på lørdag, så askefall før helga er ikke troverdig. Det er heller ikke noe særlig askenedfall fra sør i Hordaland og nordover, da asken såvidt nådde jæren og sørnorge idag formiddag. I dagene fremover kan det derimot komme aske på biler. Noe å tenke over dersom folk ønsker å forebygge ved å benytte presenninger og andre løsninger.

Tenker du på Øivind sitt innlegg? Sjekk datoen du! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aske i bergen

Er nok av aske i bergen i dag ja ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenke å laste opp det triste synet som møtte meg i dag når eg var ferdig på jobb. Nyvasket i går, og se på den no :(

Knipset ett bilde av naboen sin bil også, synest enda bedre på svart lakk. Og må da si at han ikkje har vasket bilen sin på en stund :P

askeptak2.jpg

askeptak1.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min for 10 min siden :(

246634_10150261313006675_646521674_9294702_116424_n.jpg

229033_10150261313131675_646521674_9294706_8289607_n.jpg

225353_10150261313226675_646521674_9294710_7407159_n.jpg

Endret av Norfoc76
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følger i rekken av de med aske på bilen...den var gråbrun etter en liiten tur inn til Bergen! :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle bilene i borettslaget her ser helt tragiske ut, Bergen her og. :(

Er hjemme fra jobb med feber og gode greier, men tok turen ut og skummet og spylte av bilen, orket ikke å ta en skikkelig vask.

Spørs om ikke dette fremskynder innkjøp av høytrykkspyler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik ser min ut i dag. ohmy.gif

Herlig...

post-943-0-36523200-1306270435_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive