Popp

SV CleanerFluid Professional

Tenkte på å skaffe meg CF Pro for å legge på bilen med maskin, så sparer jeg litt tid, men spekulerer litt på hvilken pute bør jeg kjøre på og hvilket turtall er anbefalt?

Har forstått det slik at det er lite eller intet press som gjelder?

Noe i denne duren som pute? http://www.swissvax.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=155&category_id=33&option=com_virtuemart&Itemid=64

Endret av Popp
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har normalt brukt sort über pad. også testet med blå uber til fjerning av hollogrammer..

Scholl finnishing pad eller SV sort pad burde også funke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør med polish pute. Orange Scholl er min foreløpigne favorittsiden den kutter swirls bra og avslutter nyyyyyyyyyyyydelig!!!

Swissvax for også eget pad sett som burde være helrått sammen med CFP. Skal jeg teste til helga. :D

Rundt 1500rpm

Endret av Petter
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svart Scholl, eventuelt en blå Uber. Lite press og lav hastighet (1100-1500rpm). Kan også fjerne litt holgrammer, men kan vel da ha litt press med en gang for så å slippe opp etterhvert

Edit: Den du linker til der tilsvarer svart Scholl. På veldig myk lakk kan dette være litt for hard synes jeg, så blå 3M har også blitt brukt...

Endret av Ad|oS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stjeler tråden litt. Håper det er OK. På CF Pro flasken står det at bilen skal vaskes etter bruk og før voksing( skal jo ikke være nødvendig med wipe down på denne, da den inneholder oljer som skal binde voksen). Pleier dere å vaske bilen før voks pålegging?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sniker meg også inn her, har Cleaner fluid regular noen virkning med finishing pad?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stjeler tråden litt. Håper det er OK. På CF Pro flasken står det at bilen skal vaskes etter bruk og før voksing( skal jo ikke være nødvendig med wipe down på denne, da den inneholder oljer som skal binde voksen). Pleier dere å vaske bilen før voks pålegging?

Skal ikke være nødvendig å vaske bilen etter CF Pro. Mulig Dag vet hvorfor det står slik.

Sniker meg også inn her, har Cleaner fluid regular noen virkning med finishing pad?

Det skal gå bra, husk å jobbe den inn på lav hastighet og ikke for lenge. Den vil nok ikke fjerne swirls og riper, men rense lakken skikkelig. Da ville jeg heller prøvd CF Pro :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tillater meg å bumpe denne, da jeg skal ta en bil med CF-Pro til helgen.

Noen som vet sikkert om bilen må vaskes etter bruk av CF-Pro?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke være nødvendig å vaske bilen etter CFP nei. Vanlig prosedyre her inne er hvertfall å ikke gjøre det.

Har du mye poleringsstøv og rester rundt om på bilen etter korrigering kan du heller kjøre bilen ut å vaske den FØR du legger på CFP

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står på flasken og "bruksanvisning" at man skal det, men jeg har aldri gjordt det...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er denne på hvit lake cc pad?

Noen som har erfaringer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer supert det..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Kong Bernhard sier jeg slipper å vaske så tar jeg sjansen på det :D

Takker for svar!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde poenget med denne, var å legge igjen oljer som ligger i vanlig CF + lett korregering?

Å vaske bilen etter CFP vil da sies at man egentlig må over igjen med vanlig CF?

Bare spør får jeg er nysjerrig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har forøvrig sett at det er 2 forskjellige etiketter bak på disse flaskene. På Truhaa sin står det ingen ting vedrørende vask. Det gjør det på min.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde poenget med denne, var å legge igjen oljer som ligger i vanlig CF + lett korregering?

Å vaske bilen etter CFP vil da sies at man egentlig må over igjen med vanlig CF?

Bare spør får jeg er nysjerrig :)

Med en vanlig vask å fjerner du ikke oljene, men bruker du avfetting el en wipedown, så gjør du jo det..

Men hvorfor man skal vaske har jeg ikke noe godt svar på..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel for å fjerne eventuelle polishrester eller støv etter korrigering.

Jeg syns ofte det er like greit å vaske bilen etter endt korrigering istedet for å tørke av alt med Top Inspection eller IPA.

Det er jo såå digg å vaske en nykorrigert bil. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har pleid og vaske bilen om det er mye polishstøv på den etter korrigering. (eller det ligger mye i panel sprekker osv)

Men jeg gjør altid dette da før jeg kjører CFP. Så tørker jeg bare av rester/overskytende CFP etter vert panel, og smører på voks når jeg har kjørt hele bilen. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er slik jeg ser for meg rutinen jeg og Tyggern.

Må vel kjøpe meg cf-pro, ser ut som et veldig anvendelig produkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive