Standal

Volvo 850 - Sort 019

Hei!

Holder på og polere en 92 mod 850 med sort 019 lakk, men sliter med kjørespor og holos!

Har polert med 3M FastCut + gul pad, og går til slutt over med 3M UFSE + blå pad, dette etterlater mye spor!

Etter og ha lest en del forskjellige tråder her inne, så har jeg prøvd forskjellige komboer:

3M UFSE med blå pad - Metabo PE 12 - 175

3M UFSE med blå pad - Megs DA G220

3M UFSE med en myk lake country pad - Megs DA G220

MG #80 med soft buf pad - Megs DA G220

Dette er de forskjellige produktene jeg har tilgjengelig nå, og ingen fungerer...

Noen som har noe forslag til hva jeg kan prøve?

Er 019 kjent for og være en vanskelig lakk? Det er ikke klarlakk på bilen..

Frode

Endret av Standal
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

019 klarlakken er ei seig nøtt å knekke i seg selv.. i tillegg uten klarlakk. Jeg ville prøvd å kjøre over med det mildeste du har samt den mykeste pad'n du har og kjør i sjakkbrettformat. Og jobb på 40x40cm om gangen, og legg minst mulig press på puta/maskina.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt sjakkbrettformat med UFSE og blå pad og UFSE med den mykeste lake country paden jeg har på DA maskin uten hell.

Men kan jo også være jeg som ikke har den rette teknikken inne..

Men ser vel i grunnen ut som de alternativene jeg har tilgjengelig nå ikke fungerer, så alternativet blir og bestille noen nye produkter.

Leste i en tråd att swissvax CFP med sort uber pad var bra til holos.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den også Scholl s40! s40'n har akkurat redda meg på en Chevrolet Colorado.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken pute brukte du til scholl da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med UFSE for hånd, fungerer faktisk:) gjort det selv på samme lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For hånd skal jeg ta å prøve!

Hvilken pute brukte du til det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Volvo 019 sort har jo et rykte på seg for å være knall hard......

Så dette er litt merkelig syntes jeg... Alle jeg har hørt om som har tatt på denne sier også den er KNALL HARD...

Vet brynjar har tatt 3 stk, petter har vel også tatt 1 blandt annet.

Er du sikker på at det er "nye" spor du lager? og at det ikke er at de ikke blir borte?

prøv å sett kamera på samme sted eller stativ og se før og etter kjøring for å sjekke om det er de samme, eller om det er nye.

Wipedown etter UFSE er ekstremt viktig da den inneholder masse oljer som blir liggende igjen å skjule det "virkelige" resultatet.

Har bilen noen gang vert omlakkert?

Scholl S40 og CFP er mye av det samme og sammen med sort über skal du lete lenge etter en mildere kombo.

har du både roterende og DA kan du prøve og kjøre

S40 eller CFP spre kjør 2 pass med roterende også kjører du ut resten av produktet med DA.

Blir litt bytting men det funker bra, og veldig greit med 2 padder da..

Endret av Tyggern
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd med EFC mellom FCP og UFSE?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som skrevet av omrognan, jeg ville prøvd med f.eks EFC på Gul mellom FCP og UFSE.... Mistenker sterkt at problemet er at UFSE er for mild til å ta sporene etter FCP'n

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Volvo 019 sort har jo et rykte på seg for å være knall hard......

Så dette er litt merkelig syntes jeg... Alle jeg har hørt om som har tatt på denne sier også den er KNALL HARD...

Vet brynjar har tatt 3 stk, petter har vel også tatt 1 blandt annet.

Er du sikker på at det er "nye" spor du lager? og at det ikke er at de ikke blir borte?

prøv å sett kamera på samme sted eller stativ og se før og etter kjøring for å sjekke om det er de samme, eller om det er nye.

Wipedown etter UFSE er ekstremt viktig da den inneholder masse oljer som blir liggende igjen å skjule det "virkelige" resultatet.

Har bilen noen gang vert omlakkert?

Scholl S40 og CFP er mye av det samme og sammen med sort über skal du lete lenge etter en mildere kombo.

har du både roterende og DA kan du prøve og kjøre

S40 eller CFP spre kjør 2 pass med roterende også kjører du ut resten av produktet med DA.

Blir litt bytting men det funker bra, og veldig greit med 2 padder da..

Det kan jo kansje være det at den ikke tar alt og ripene fortsatt er igjenn ja! Det har jeg ikke tenkt på en gang!

Gikk først over med grønn 3M så gul og til slutt blå, så jeg kan lete fram den grønne en gang til og prøve litt mer med den da.

Har tatt wipedown med 3M kontrollspray etter UFSE, men har ikke tatt etter Grønn og gul.

Så jeg kan kansje ta en wipedown etter jeg har gått over med gul da? For når jeg bare buffer av med microfiber så ser det veldig bra ut,

så det er vel kansje der jeg har blitt lurt da?

Hvordan kjører dere med maskin med 3M FCP grønn? kjøremønster, fart, press osv.

Bagasjeluken og venstre baksjerm har vært omlakkert, og de er de eneste panelene jeg ble fornøyd med! :-)

Som skrevet av omrognan, jeg ville prøvd med f.eks EFC på Gul mellom FCP og UFSE.... Mistenker sterkt at problemet er at UFSE er for mild til å ta sporene etter FCP'n

Her har jeg visst blandet litt! Jeg kjørte først med FCP grønn, så med EFC gul og tilslutt UFSE blå.

Beklager den!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sleit med den lakken her for litt siden på en C70. Fikk fortalt at dette var 019 sort.

Jeg brukte scholl, men S03 er jo i samme klasse som 3M FCP. Fikk mye hologrammer etter S03, og trodde jeg skulle fått fjernet dette med S30 og grønn Uber, som jeg har tatt mye med før. Så ut som jeg fikk tatt det, men etter wipedown viste det seg at det ikke var borte i det heletatt, så prøvde litt til, men fikk ikke bukt med alt.

Fikk ett tips om Swissvax CFP og sort/blå Uber, og kjøre 3 pass med medium press, for så å gå ned til undet 1000 rpm og slippe opp alt press, og bare ¨bone¨over på de to siste passene. Dette var en killer, og tok alt. Var to steder jeg måtte ta det to ganger, men alt gikk vekk til slutt, samt at CFP gjør det utrolig blankt, og gir god heft til voks, så jeg mener dette er et kjempeprodukt, selvom det koster litt, så er det verdt pengene når du er ille ute. Hjelper deg kanskje ikke så mye i dag, men dette er iallefall noe jeg vil anbefale for fremtiden.

Lykke til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis lakken er knall hard, vil det da bli kjørespor etter kjøring med FCP grønn?

Skal ikke så mye til før man ser masse striper etter paden...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi lakkerer Volvo plastdeler i 019 hver dag. (Plastal) Vi både våtsliper og polerer opp disse uten problem. Vi bruker bare 3M produkter. 3M 9my slipefilm, 3M rubbing( part.nr: 09639) og ull, og skumpad og polish tilslutt. På 019 er det veldig viktig med wipedown etter rubb. Oppskriften min når jeg har med spes mørke farger å gjøre er å starte med ganske høy hastighet på ulla for å få opp tempen i lakken ganske raskt. Da trenger jeg ikke kjøre så lenge. Mot slutten av rubb, så reduserer jeg hastigheten ganske mye, da jeg synes dette hjelper meg til å unngå hologram. Jeg kjører og polishen LENGE på 019.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi trenger bilder :)

Skulle vært rart at "effektlakk"-redderen og DA maskin lager kjørespor :blink: Lykke til videre :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive