ESPP

CG XXX Hard Core Carn. Wax?

Hei.

Kom over en voks fra CG nettopp som etter "spesifikasjonene" virker ganske flott. "Chemical Guys XXX Hard Core Carnauba Wax"?

Her ligger en link til CG sin side med litt ekstra info. CG xxx wax

Men med et innhold på 47% No.1 White Carnauba og holdbarhet på 2-3 måneder (Hvis dette stemmer da), burde kansje dette være en ganske så bra voks? Det jeg stusser på er at jeg kan bestille den for under 200 kr levert på døra... ?

Noen som har erfaringer med denne voksen?

Mvh

Eivind

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du finner den her også. Link.

Vet at Han5y her på forumet er i besittelse av en slik

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den selv, og synes det er en god voks til en meget hyggelig pris. Lett å legge på og lett å buffe av.

Holdbarheten kan jeg ikke si så mye om, hadde den bare på en måned, da var den fortsatt meget bra iallefall.

Edit: Jeg kjøpte den her: http://www.cleanyourcar.co.uk/wax/chemical-guys-xxx-hardcore-paste-wax/prod_132.html

Okei. Skulle gjerne vist holdbarheten på den :)

Men syns fremdeles den virker litt billig?

Mvh

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal høre med en kompis hvordan han synes den er, da han fremdeles har den på sin bil.

Flott! :)

Hvis den holder som den lover, blir det nok bestilt en boks!

Mvh

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men med et innhold på 47% No.1 White Carnauba og holdbarhet på 2-3 måneder (Hvis dette stemmer da), burde kansje dette være en ganske så bra voks? Det jeg stusser på er at jeg kan bestille den for under 200 kr levert på døra... ?

Du må huske på at det ikke er noe "fasitsvar" på hvordan Carnubainnholdet måles. At denne inneholder 47% hvit carnuba kan tolkes på mange måter. 47% av nettovekten i boksen er hvit carnuba, 47% av carnubavoksen i beholderen er hvit carnuba, 47% av totalinnholdet av voks (er jo også masse oljer +++) er carnuba. Det kan altså tolkes på mange måter ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ett spørsmål jeg lurer på, hva er det som er så veldig bra med høyt carnuba innhold?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Akkarbelling sier, så eier jeg en slik, lukter godt, er billig, lett å påføre, lett å fjerne, og god glans. Hvordan holdbarhetstiden er, er jeg usikker på..men tipper 2-3 måneder avhengig av vasker, herding, og årstid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte denne på Focusen min sist.

Denne består ikke bare av carnuba, men også polymer. Så man kan si at dette er en bastard (blanding av voks og sealer).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte denne på Focusen min sist.

Denne består ikke bare av carnuba, men også polymer. Så man kan si at dette er en bastard (blanding av voks og sealer).

Hvor lang herde tid er det på voksen? :)

Du må huske på at det ikke er noe "fasitsvar" på hvordan Carnubainnholdet måles. At denne inneholder 47% hvit carnuba kan tolkes på mange måter. 47% av nettovekten i boksen er hvit carnuba, 47% av carnubavoksen i beholderen er hvit carnuba, 47% av totalinnholdet av voks (er jo også masse oljer +++) er carnuba. Det kan altså tolkes på mange måter

Okei, ja det er nok sant. Syntes bare den virka så sinnsykt billig hvis den skulle ha et høyt innhold med hvis carnauba, men som du sier står det ikke oppgitt hvordan det er målt eller noe. Trodde kansje det var en standar som alle brukte :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lang herde tid er det på voksen? :)

Jeg lot den herde som en sealer, dvs 12 timer + mellom lagene og 24 timer etter siste lag før bilen fikk komme ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive