Gå til innhold
Cyberdog

Vulkanaske fra Island

Recommended Posts

Cyberdog    44
Cyberdog

Siden det skal regne vulkanaske fra Island over Bergen i dag så er jeg litt halvnervøs foir hva dette kan gjøre med lakken på bilen...

Sitter på jobb og skal være her til kl 20:00 uten å ha mulighet til å få den under tak. Får ikke håpe den kan skape etsemerker etc..

Må vel regne med at den blir ganske så skitten i alle fall..

Hva gjør dere andre i dag? Stoler dere på at voksen skal ta unna?

C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLie    1 033
AndreasLie

Er nok litt svovel i den i hvertfall. Satser på at det ikke kommer så langt som til østlandet :) Isåfall får jeg flytte den inn i garasjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cyberdog    44
Cyberdog

Ja jeg frykter også svovel, får spyle på vei hjem fra jobb tror jeg..

C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MortenB    5
MortenB

Regner de med noe særlig nedfall da? Ut fra de artiklene jeg har lest snakkes det om aske i mange tusen fots høyde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cyberdog    44
Cyberdog

Regner de med noe særlig nedfall da? Ut fra de artiklene jeg har lest snakkes det om aske i mange tusen fots høyde.

BT oppfordre folk til å sende inn bilder av asken på biler og vinduer så jeg regner med at det skal dette ned litt også når det regner.

C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
wreckmaster    15
wreckmaster

Begynner og bli litt bekymre for lakken min jeg også gitt........En får vel ikke særlig surere nedbør en dette :unsure:

Hvordan er det og kjøre med bilen da? Tenker på inhalering av aske i motor osv.... Vet jo at dette er et problem ved spraying med pulverapp osv.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torby    204
Torby

Kampen for å redusere flytrafikken: Naturen 1 - Politikere 0. :lol:

Tror ikke jeg ville vært bekymret for motoren, du tar nok skade lenge før motoren. Dessuten har motoren luftfilter... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
wreckmaster    15
wreckmaster

Kampen for å redusere flytrafikken: Naturen 1 - Politikere 0. :lol:

Tror ikke jeg ville vært bekymret for motoren, du tar nok skade lenge før motoren. Dessuten har motoren luftfilter... ;)

Sant nok, tenker bare at denne nedbøren som har begynt og regne ned nå må jo være forholdsvis sur.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torby    204
Torby

Sant nok, tenker bare at denne nedbøren som har begynt og regne ned nå må jo være forholdsvis sur.......

Godt poeng! Bra påskudd for å stikke ut i garasjen og legge på litt ekstra voks da. Og parkere innomhus så langt det lar seg gjøre..

Kommer sikkert til å stå mer om det på yr.no etterhvert. Var ikke så mye info foreløpig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
wreckmaster    15
wreckmaster

Kjerringa jobber på MLR og der er alle flighter kanselert idag, så hun får nok en rolig dag på jobb :D Artig og bruke en hel dag på og roe ned sure passasjerer :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Pytt pytt, sier nå jeg. Snakk om storm i et vannglass :P Hadde det kommet nedbør som etset sunt lakken på bilen på grunn av dette, så hadde det nok vært noe alle visste om. Hadde bilen vært utsatt for dette daglig over lengre perioder så hadde det nok vært en annen sak. Sur nedbør kommer det nok litt av, men det er vel ikke ren syre som kommer heller :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
wreckmaster    15
wreckmaster

Pytt pytt, sier nå jeg. Snakk om storm i et vannglass :P Hadde det kommet nedbør som etset sunt lakken på bilen på grunn av dette, så hadde det nok vært noe alle visste om. Hadde bilen vært utsatt for dette daglig over lengre perioder så hadde det nok vært en annen sak. Sur nedbør kommer det nok litt av, men det er vel ikke ren syre som kommer heller :)

Du har sannsynligvis helt rett! Tenker nok mest på worst case jeg :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Hehe, med så mange trillioner med kubikk med surt nedbør det detter over oss i dette landet tror jeg ikke litt vulkanaske fra Island kommer til å spille noen rolle fra eller til.

Hadde derimot den nordlige halvkule blitt dekket av aske, permanent "overskyet" i flere år og badetempen utenfor Bergen steget med 8 grader så hadde jeg blitt litt mer bekymret

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terjeo    112
Terjeo

Hele saken er nok forikringssvindel, først så går Island konkurs.. Deretter eksploderer plutselig fjellet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersB    166
AndersB

Hele saken er nok forikringssvindel, først så går Island konkurs.. Deretter eksploderer plutselig fjellet.

:rofl1:hahaah

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLie    1 033
AndreasLie

Dette er nok bare en del av en stor plan. Først lokker de masse turister dit for så å gjøre det umulig å komme seg derifra igjen. Alle de som kan noe på island har jo rømt over til Norge for å jobbe her så nå gjør de dette som hevn for at det ikke skal bli avbefolket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Er jo også interessant at flyplassene på island er de eneste som IKKE stenger :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Dette er nok bare en del av en stor plan. Først lokker de masse turister dit for så å gjøre det umulig å komme seg derifra igjen. Alle de som kan noe på island har jo rømt over til Norge for å jobbe her så nå gjør de dette som hevn for at det ikke skal bli avbefolket

Hehe

Nuvel, islendinger er vel ikke akkurat kjent for å dytte i seg for mye prevensjon fra tidlig alder, så akkurat det tror jeg ikke blir noe stort problem (og før eventuelle sagaøy-tilhørende personer flamer meg verre enn verst så sier de fire islendingene i min vennekrets akkurat det samme - alle sammen har blitt mor/far i ganske tidlig alder...)

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLie    1 033
AndreasLie

Hehe

Nuvel, islendinger er vel ikke akkurat kjent for å dytte i seg for mye prevensjon fra tidlig alder, så akkurat det tror jeg ikke blir noe stort problem (og før eventuelle sagaøy-tilhørende personer flamer meg verre enn verst så sier de fire islendingene i min vennekrets akkurat det samme - alle sammen har blitt mor/far i ganske tidlig alder...)

:)

Så det du sier er at om noen år kommer de islendingene som har flytta over her til å mange doble seg, slå seg sammen med alle party svenskene og overta landet vårt ? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig