Gå til innhold
fredsjo

Hvordan polere alu-speil?

Recommended Posts

fredsjo    4
fredsjo

Hei

Skal polere opp noen RS6-speil som er noe slitt og falmet. Disse skal visstnok være av ubehandlet alu om jeg har skjønt det rett..?

I allefall, prøvde i dag med CG metal shine sammen med Mothers powerball mini. Dette gav helt klart resultater, men ikke så bra som jeg hadde håpet på. Den ene er en del værre enn den andre.

Den ene er full av pittesmå steinsprut. Ser nesten sandblåst ut. Hva kan man gjøre her?

Den andre er ikke fullt så ille med steinsprut, men har noen flekker her og der som ser ut som vann som har tørka på dem. Er veldig rart at jeg ikke klarer å polere disse vekk..?

Har tenkt litt, og kommet fram til at det er tre alternativer:

1. syrevask (ferrobet rustvask)

2.. polere med noe kraftigere. F.eks menzerna? Men går dette på alu? Er jo ment for lakk....

3. pusse ned med fint fint pussepapir, for så å polere over med en litt hard polish..

Hva tror folket? B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torby    204
Torby

Hvis det er børstet alu, så vil noe av den finishen bli borte hvis man bruker roterende og rubbing/polish på den, ihvertfall etter det jeg har erfart. Men det funker helt klart...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo    4
fredsjo

Hvis det er børstet alu, så vil noe av den finishen bli borte hvis man bruker roterende og rubbing/polish på den, ihvertfall etter det jeg har erfart. Men det funker helt klart...

Den finishen er nokså "gjemt" i dag uansett.. Men du mener det går å bruke f.eks Menzerna polish på dette? Sammen med Mothers powerball mini..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo    4
fredsjo

Hmm, er så dritt å måtte kjøpe et nytt produkt for hver gang man skal gjøre noe.... Hvor selges dette da? :P

Må da være mulig å få til noe med de 50 flaskene med produkt jeg har stående?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig