Gå til innhold
Chris-520e39

Rustflekker på aluminiumsfotsteg

Recommended Posts

Chris-520e39    1
Chris-520e39

Hei!

Min fars BMW X3 har bittesmå rustflekker i aluminiumen på fotstegene. Er bare små runde forhøyninger i aluminiumen. Det går ikke an å fjerne med neglen eller med sterk såpe, noen som har forslag på hvordan jeg kan fjerne det?

Min far mener forøvrig det er rester av piggdekk som har fått ruste, hvorvidt dette stemmer aner jeg ikke :P

Chris!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pOwerslave    0
pOwerslave

Er nok piggdekk støv som sitter fast. Hadde samme problemet på bilen min i vår, brukte prickbort (avfetting) og clay etterpå. fungerer utmerket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Hadde vært lettere uten de dumme plast dingsene som er der...

Alupolish tar det, men det er mye jobb å jobbe seg rundt de plastgreien...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chris-520e39    1
Chris-520e39

Okay, kanskje prickbort og clay vil fungere? Men vil det skade gummien som er der? Er jo massevis av små runde gummigreier, så er vel det som gjør det litt kilent å komme til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Forsiktig med clay der tror jeg, alu er noe bløtere, samt at det kan bli clayrester på de idiotiske gummidingsene der (sorry)

Test med Prickbort først, ta på ETTER vask og vask over med en svamp feks, spyl så etterpå og vasko over med såpe og inspiser da....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chris-520e39    1
Chris-520e39

Det virker som en god ide. De gummiknottene er dritt, blir jo umulig å komme til. Så prøver med prickbort først, så skal jeg gi en tilbakemelding når jeg har fått gjort det :) Takk for alle tips ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
honnings88    0
honnings88

Hater å vaske stigtrinn ja... Men kjør innom forhandleren. BMW har jo 12 års rust garanti og det gjelder vel for hele bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredrik    0
fredrik

Er det ikke restene fra piggdekk som ruster da, og ikke stigtrinnet? I så fall kan man høre med piggdekkprodusenten om de har rustgaranti. Må bare spore de opp først. ^^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha
Hater å vaske stigtrinn ja... Men kjør innom forhandleren. BMW har jo 12 års rust garanti og det gjelder vel for hele bilen?

Aluminium ruster ikke.....det var vel rester etter piggene på vinterdekka:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
honnings88    0
honnings88

Så problemet er egentlig bare å få vekk det som ligger på stigtrinnet og ruster? Har hatt tendenser til det samme selv, men kjører med piggfritt. Så pleier å gå vekk når jeg bare skrubber nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chris-520e39    1
Chris-520e39

Vi kjører også piggfritt, er vel mer rester fra andre som er problemet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig