Gå til innhold

Behandling av gummimatter etter vask

Recommended Posts

Skrevet

Fant et par veldig gamle tråder om dette, men synes ikke å kunne lese en god konklusjon i de. Så derfor en ny tråd om samme emne.

Hva slags "fornyingsprodukt" er best til nyvaska gummimatter som ikke er like glossy som når bilen var ny.

Bør ikke være for glatte etter behandling.

• Forhandlere
Scandicshine.no
Skrevet

Bruker selv Scholl purple9000. Sprayer på og lar de iigge og tørke. Evnetuelt gni over med mf. Blir ikke glatt og gir en matt finish.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Skrevet

CG Silk Shine kan også brukes, men må buffes av for å ikke bli for glatt. Meguiars Hyper Dressing er også et alternativ. Skal teste Meguiars Silicone Free dressing snart.

mvh
Torbjørn

Skrevet

Bruk hvertfall ikke Autoglym bumper "care". Den kan fort bli i overkant glatt etter hva jeg kan huske ;) Si ifra hva du finner ut / blir fornøyd med. Trenger noen tips angående dette jeg også. Bruker gummimatter kun om vinteren, men det er jo da det blir klin.

Skrevet

Jeg kan også komme med min erfaring om hva som ikke funker.

AG vinyl and rubber care -- Altfor glatt

Migliore Tire glaze -- Funker til en viss grad dersom en lar de tørke godt og når de er skikkelig tørre tar du en MF og tørker bort glansen i dem.

Til informasjon så var dette på 10 år gamle VW matter som var blitt helt grå, så en av grunnene til at migliore funker kan være fordi mesteparten bare ble absorbert inn i matten.

På nye matter som ser ganske greie ut så syns jeg det holder med en grundig vask med surfex HD for å få dem freshe igjen.

Skrevet

bruker faktisk bare bones, bare ikke for mye, blir bra og ikke for glatt

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Skrevet

Evt kjøp stoffmatter...gummimatter er vintermatter ;)

Er da fortsatt delvis vinter og vintermattene skal beskyttes + at de skal se bra ut de å :D

Skrevet

Nuvel, har man barn så er det gummimatter året rundt.....

Skrevet

Jeg har to små...ei på 4 og en på 1 år...stoffmatter er null problem.

Skrevet (endret)

Evt kjøp stoffmatter...gummimatter er vintermatter ;)

dette er for lagring...stoffmattene ligger i bilen...Jeg tester ut Pneu jeg :)

edit: Nå var det ikke stoffmatter vs gummimatter som var topic her

Endret av East
  • 3 years later...
Skrevet

Med SW Pnue blir de i alle fall såpeglatte, det har jeg erfart. Så det kan jeg ikke anbefale.

Skrevet

SV Pneu fungerer fint på gummimatter hvis man tørker skikkelig etterpå. SV Protecton fungerer bedre, det er min erfaring, den varer lengst.

Skrevet

Nope, her er det ikke snakk om gummimatter i det hele tatt. Heller en ekstra rask runde støvsuging på mattene en gang i uka (tar 3min)

Bilen blir renere, og finere - og slipper de gummimattene!

Nickname
Skrevet (endret)

Nope, her er det ikke snakk om gummimatter i det hele tatt. Heller en ekstra rask runde støvsuging på mattene en gang i uka (tar 3min)

Bilen blir renere, og finere - og slipper de gummimattene!

Nå er det fortsatt slik at jeg ønsker tips til hva som kan brukes på gummimatter for at de skal se extra fresh ut og ikke bli såpeglatte. For hvis en tar på seg en jobb til en kunde så kan jeg vel ikke kaste gummimattene hans, for de en ikke liker gummimatter?

Endret av Rotiform

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår