AndreasLie

Vis oss båten din

25 innlegg i emnet

Ser at en del her har båt så hvorfor ikke lage en bildetråd om båtene våre? (kan ikke si jeg fant en eksisterende så tok meg den frihet og lage en)

Legg ut litt bilder og fortell om båten din!

Her er min, en 31 fot Beason fra '83. Båten er gammel men har fått en del nye deler i det siste og bedre skal det bli. Når denne ble "reddet" fra eierne sine for 3 år siden var den i dårlig stand. Bommen hang i patentbånd og motoren gikk så vidt. Nå har den fått ny bom og Solè 23 hk motor. Denne sessongen har jeg og faren min tatt over båten 100% så nå kan jeg endelig gjøre som jeg vil med den. Har begynt å rydde opp i strømnettet og skal bygge om alt til LED. Båten skal også bli blank og fin igjen og alle sprekker har jeg nå fylt med epoxy. Faren min bygget den forrige båten vår helt fra bunnen av så han er eksperten på glassfiber jobbene, men jeg tar meg av siste finish.

Båten har deltatt to ganger i Ferder seilasen og skal delta i år også. Mitt beste så langt er 9. plass, mens min far har 4. som sitt beste.

Bildene er fra forrige sessong, men kommer nye snart

6736_208620175253_580255253_7780336_323102_n.jpg

6736_208620170253_580255253_7780335_7089586_n.jpg

6736_208620225253_580255253_7780343_596956_n.jpg

6736_208620235253_580255253_7780345_4153573_n.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott båt! Ønsker meg en bowrider selv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott båt! Ønsker meg en bowrider selv :)

Ja, i den størrelsen, så er en daycruiser (med dekk forran) en stor vits synes jeg.

Skal man ha en daycruiser så mener jeg man bør opp i minst 20 fot for og få fin plass under dekk.

Plassen i en 17 fots daycruiser under dekk er ikke stor og den blir mest brukt til å slenge vester og annet dilldall inni.

Derfor så falt jeg på en Bowrider :)

Men det skal sies at jeg sikler litt på en større båt, men blir nok ikke før om 2-3 år tenker jeg.

Er vel en Ibiza 24 Touring m/300HK'er som er drømmen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det skal sies at jeg sikler litt på en større båt, men blir nok ikke før om 2-3 år tenker jeg.

Er vel en Ibiza 24 Touring m/300HK'er som er drømmen...

Dette er vel også en av mine drømmebåter:) ibizaen altså.

Fet askeladden btw.

Er bare 17 jeg, så kjører bare rundt i pappa sin :blush: En skibsplast 655 med suzuki 115hk. skal skaffe bilder senere ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel også en av mine drømmebåter:) ibizaen altså.

Fet askeladden btw.

Er bare 17 jeg, så kjører bare rundt i pappa sin :blush: En skibsplast 655 med suzuki 115hk. skal skaffe bilder senere ^_^

Skibsplast 655 er veldig fine båter... :)

Men er ikke 115HK'er på denne litt i underkant?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skibsplast 655 er veldig fine båter... :)

Men er ikke 115HK'er på denne litt i underkant?

Er langt ifra noen ekstrem motor, men holder vel for gamlingen. Toppfart på 36 knop i følge forhandler, men har ikke dratt mere enn 34 på gps. Hadde det vært min båt hadde det nok vært 140hk på den :) Mest for å dra båten lettere opp når det er en del folk ombord.

Har sittet på i tilsvarende båt med 90hk, og den slet godt med å få oss i plan med 6 personer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skibsplast 655 med 115HK... gjør den 36knop??

Jeg nekter ikke for det altså... jeg bare mener å huske at vi her snakker om en (20?) foter?

Ifg. forhandler så skal min båt gjøre 36knop. med 115HK'er og jeg har en 17 foter...

Det skal sies at båten gjør 40knop, men 36 knop i 655 med 115HK. virker da litt i overkant av hva som er reelt?

Er jo egentlig ikke noe å diskutere da... men jeg ser vertfall at en ny 655 med 135HK'er skal gjøre 37knop...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skibsplast 655 med 115HK... gjør den 36knop??

Jeg nekter ikke for det altså... jeg bare mener å huske at vi her snakker om en (20?) foter?

Ifg. forhandler så skal min båt gjøre 36knop. med 115HK'er og jeg har en 17 foter...

Det skal sies at båten gjør 40knop, men 36 knop i 655 med 115HK. virker da litt i overkant av hva som er reelt?

Er jo egentlig ikke noe å diskutere da... men jeg ser vertfall at en ny 655 med 135HK'er skal gjøre 37knop...

Skal ikke stå på mitt og si det helt sikkert, men mener å huske det var 36 den ble oppgitt til når vi kjøpte den i 2004.

Har som sagt ikke klart mere enn 34, og det var på en slik garmin kartplotter. Hvor nøyaktig den er, skal jeg heller ikke uttale meg for mye om.

Ser selv at på skibsplast.no er den oppgitt til 37 med 135hk.

Hva er vekten på din da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke stå på mitt og si det helt sikkert, men mener å huske det var 36 den ble oppgitt til når vi kjøpte den i 2004.

Har som sagt ikke klart mere enn 34, og det var på en slik garmin kartplotter. Hvor nøyaktig den er, skal jeg heller ikke uttale meg for mye om.

Ser selv at på skibsplast.no er den oppgitt til 37 med 135hk.

Hva er vekten på din da?

Min båt veier vel rundt 700kg. uten motor og ca. 920kg. med motor.

Uansett... så er det en flott båt du har der. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min båt går i hvert fall i hundre knop, minst :) hehe..

Min båt:

Windy 7500

Årsmodell: 1996

Produksjonsnr: 219

Motor: VP 5.0 FI (230 hk, injection) med DP drev

Bilder fra fotobøtta:

w75001.jpg

w7500.jpg

w75004.jpg

w75002.jpg

_MG_4653.jpg

_MG_4652.jpg

_MG_4655.jpg

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har en lekker båt East! Windy 7500 er rett og slett det lekreste Windy har produsert! Drømmebåt (-:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

100 knop var jo ingen overdrivelse... hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Båt ja.. Det hadde vært luksus det! B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har en lekker båt East! Windy 7500 er rett og slett det lekreste Windy har produsert! Drømmebåt (-:

Takk for det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gaahhhh, båten din er nydelig East, fatter har gått og siklet på 37 Grand Mistral en stund nå og veier for og imot nå :) Barnslig er han ihvertfall..

Gleder meg til båttur til sommeren East, vi snakker vel Strømstad eller Tønsberg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er båten min.

Yamarin 56 SC kjøpt ny i 2008. Motorisert med en Yamaha 100 hk firetakter som går fantastisk stille. Med denne motoren har båten en toppfart på ca 37 knop i følge brosjyren. Med lite drivstoff på tanken og solen i ryggen når den oppunder 40 med én person ombord.

Jeg er stort sett ferdig med vårpussen nå, så den er i grunnen klar for sjøsetting. Gleder meg til båtsesongen begynner!

Her er noen bilder jeg tok idag:

IMG_6094.jpg

IMG_6097.jpg

IMG_6093.jpg

IMG_6101.jpg

IMG_6084.jpg

IMG_6083.jpg

IMG_6086.jpg

IMG_6078.jpg

IMG_6079.jpg

IMG_6082.jpg

IMG_6081.jpg

IMG_6080.jpg

IMG_6076.jpg

Utrolig flott Windy du har East. Nydelig og tidløst design på de båtene. Er det nye dekaler på denne eller er det de originale?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er da mitt selvbygg. Typen er Summer Fun. Støpte båten først slik den var originalt. Da med 100hk Yamaha. Etter to sesonger fikk jeg arbeidslyst igjen og kappet båten i to og forlenget den med 30cm for å få plass til en Mercruiser 1,7 Dti som ga helt andre drivstoffutgifter :)

Har brukt denne uka på å få den ut av vinterdvalen (som har vart i to år). Diverse nye pakninger i drevet og rensing av kjølesystem. Fungerte helt fint de 2 timene den måtte transportere meg i dag :)

Før ombygging:

1.jpg

Resultatet:

104_0494%20(Medium).JPG

I fart:

5.jpg

Og noen bilder fra ombygging

2.jpg

3.JPG

4.JPG

Ble kanskje litt mange bilder....

Endret av kenset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

KULT! denne må jeg se mer bilder av. Leide du form eller kjøpte du? Husker du hva du måtte ut med i utgifter for selve støpingen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

KULT! denne må jeg se mer bilder av. Leide du form eller kjøpte du? Husker du hva du måtte ut med i utgifter for selve støpingen?

Kjøpte formene fra et konkursbo på sørlandet via noen kontakter. Mener jeg betalte ca 25kr pr kg for plasten, men ikke sikker. Det er jo snart 14 år siden :o

Fant noen flere bilder, så jeg oppdaterte posten litt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive