Martinsh

Hvilke pads skal jeg bruke?

Heihei!

Jeg har kjøpt meg billig roterende maskin nå samt Megs Ultimate Compound og Megs 3 stegs produkter. JEg har to ullpads og to gule medium pads. Maskinen går til 3000 rpm. Men hvilke pads trenger jeg til å bruke ultimate compound, polish og voks? Og hvilken hastighet skal de legges på med og hvilken hastighet skal jeg jobbe de inn med osv?

Takk for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 steg er laget for Dual Action maskin. Mulig Ultimate C. kan brukes med roterende, men den er vel også beregnet for DA-maskin. Det står kanskje på flaskene dine?

Generelt kjører man grov polish fra ca 1500 - 2100 rpm og fin polish noe lavere, men dette avhenger også av type polishprodukt, plast/stål og lakken du jobber med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med pads da? Hvilke skal jeg bruke?

Står ikke noe på flaskene om hvilken maskin man skal bruke

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med pads da? Hvilke skal jeg bruke?

Står ikke noe på flaskene om hvilken maskin man skal bruke

Det finnes utrolig mange svar på akkurat det. :) Hva slags bakplate har du? Hva skal du polere? Hvorfor skal du polere? Hva slags resultat ønsker du?

Jeg bruker grov, medium og fin pute fra Meguiar's, i 6,5" og 7" størrelse. Mindre pads bruker jeg fra Scholl og Cyclo.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ultimate Compound + 3 stegs serien til Meguiars er ment for DA maskin, har ikke testet den her sammen med roterende, men har tro på at den fort kan bli noe tørr å kjøre med roterende.

Sammen med DA så er det i allefall gul soft buff pad sammen med Ultimate Compound. Rens + polishen i 3 stegserien er sammne med beige pad, da de bare fjerner møkk fra lakkporene og ikke korrigerer noe.

Ullpads skal ikke brukes med noen av overnevnte produkter meg bekjent...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive